PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Dakaras 20182018 m. Sausio 18 d. 08:36

Lenktynininkas A. Juknevičius 11-ajame Dakaro ralio etape užėmė 17-ąją vietą

Pasaulis

Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt


26604

11-ajame Dakaro ralio etape trečiadienį automobilių klasėje lietuvių Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio („Toyota“) ekipažas, preliminariais duomenimis, užėmė 17-ąją vietą.

Vienu sudėtingiausių techninio vairavimo prasme laikomame 11-ajame Dakaro ralio etape Argentinos „Fiambala“ kopose lenktynininkai kovojo ne tik su varžovais, bet ir su karščiu bei klampiu „fesh-fesh“ smėliu, tačiau „Craft Bearings“ ekipažui ir jo lenktynininkui Antanui Juknevičiui sunkumai nė motais.

11-ąjį Dakaro ralio etapą galima vadinti istoriniu Olandijai. Šios šalies lenktynininkas Bernhardas Ten Brinke („Toyota“) tapo pirmuoju olandu istorijoje laimėjusi greičio ruožą Dakare. Jis 280 km greičio ruožą įveikė per 4 val. 10 min. 54 sek.

A. Juknevičiaus ir D. Vaičiulio ekipažas nuo nugalėtojo atsiliko 1 val. 24 min. 36 sek.

„Geras greičio ruožas, lėkėm su vėjeliu. Buvo šiokių tokių paklydimų, bet visiems pasitaiko. Vienoje vietoje strigom ten pat kur daug mašinų buvo sustoję. Ten visi vieni kitus iškapstėm, padėjom ir spaudėm tolyn. Matėm ir Vaidotą su Saulium, nors rodė nestoti, bet stabtelėjom, paklausėm ar viskas gerai, jau lipt norėjom, bet Saulius pasakė, kad niekuo negalim padėt. Greičiausiai mechaninis gedimas. Gaila labai, gedimai - skaudžiausias dalykas sportininkui, o čia dar ir vieta buvo gera“, - po finišo pasakojo A. Juknevičius.

Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio ekipažas („Toyota“, +2:02.12) užėmė 24-ąją vietą.

Sėkmingai pasiekęs finišą, :General Financing team Pitlane“ ekipažas greičio ruožą prilygino kankinimo formai.

„Na ką aš jums galiu pasakyti, džentelmenai? Greičio ruožas žudikas, turbūt psichologiškai. „Fiambala“ yra vienas turbūt nemėgstamiausių lenktynininkų greičio ruožų, nes jis yra labai sudėtingas, labai „užsuktas“, labai lėtas, labai daug akmenų, toks šlykštus smėlis - iš tiesų viskas, kas gali būti blogiausia, iš esmės yra vienoje vietoje. Ir čia nereikia daug kilometrų, kad išvarytų iš proto, tai jei žmogus yra silpnesnės psichikos, tai manau, kad greičio ruožas galėtų būti kankinimo forma. Tai va, o mums pirmoji dalis sekėsi visai neblogai. Vienu momentu šalikėlėje pamatėme Saulių su Vaidotu, sustojom, bet Saulius parodė nykštį, pagalbos nereikia, o patiems likus 500 metrų iki finišo lūžo traukė vairo, tai greituoju būdu ją keitėm“, - pasakojo B. Vanagas.

Ekipažo nesėkmės nesibaigė vairo trauke.

„Antroji dalis - buvom pasiklydę pakankamai ilgai. Tai toksai iš esmės galėjo būti neblogas greičio ruožas, bet vairo traukės keitimas kokių penkiolika minučių, pasiklydimas kokią pusę valandos, tikrai ne mūsų naudai, bet džiugu, kad dar viena diena uždaryta“, - kalbėjo B. Vanagas.

Nors ekipažas dėl gautų baudų nekovoja dėl aukštų pozicijų bendrojoje įskaitoje, tačiau kasdieniai finišai „Top 15“ - „Top 25“ ribose nuteikia optimistiškai. Iki finišo tiek „General Financing team Pitlane“, tiek ir visiems 11-ajame etape finišavusiems dalyviams lieka trys dienos: dvi iš jų bus klasikinį ralį primenančiais keliais, paskutinė - simbolinis pravažiavimas šalia Kordobos miesto. Klampusis smėlis ir kopos, kankinusios tiek techniką, tiek ekipažą jau už nugaros, tad belieka tikėtis, kad visą ralio maratoną komandą kankinantys techniniai nesklandumai pagaliau baigsis ir leis bent keletą dienų finišuoti be papildomų nuotykių.

Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas („Toyota“), finišavus 32 komandoms, tarp klasifikuotųjų dar nepatenka.

Lenktynių lyderiu išliko ispanas Carlosas Sainzas („Peugeot“). Jis 11-ajame etape buvo trečias.

A. Juknevičius ir D. Vaičiulis (+11:28.10) bendrojoje įskaitoje žengia 15-i, o B. Vanagas ir S. Rozwadowskis (+43:10.47) - 28-i.

Motociklų klasėje pergalę šventė australas Toby Price'as (KTM), o lenktynių lyderiu išliko austras Matthiasas Walkneris (KTM).

Lietuvos atstovas Balys Bardauskas (KTM, +3:23.10) 11-ajame etape užėmė 68-ąją vietą - tai geriausias 40-mečio vilniečio pasirodymas per visą šių metų Dakaro ralį. Bendrojoje įskaitoje jis žengia 79-as (+51:29.15).

„Jau nuo pirmojo Dakaro etapo, surengto Pietų Amerikoje, Fiambalos apylinkės pagarsėjo kaip pragariška vieta, kurioje neįmanoma nieko prognozuoti“, - dar prieš etapą teigė B. Bardausko komandos „Perkūnas Team“ vadovas Carlosas Brebbia.

Niekas iš tiesų neprognozavo, kad būtent čia B. Bardauskas išskleis sparnus. Nuo pat „Superfiambala“ etapo pradžios lenktynininkas vis gerino savo pozicijas. Atrodė, kad jis pozicijas gerina iškritusiųjų motociklininkų dėka, bet šis įspūdis buvo apgaulingas. Lietuvis išties buvo kaip niekad užgulęs vairą, lenkdamas varžovus vieną po kito.

Išankstiniais duomenimis, „Superfiambalos“ etapas buvo paskutinis net septyniems motociklininkams, o iš šių metų Dakaro jau pasitraukė beveik 40 lenktynininkų.

Kaip teigė B. Bardausko komandos vadovas C. Brebbia, atsipalaiduoti lenktynininkas negalės ir 12-ajame etape. Jame prireiks ir fizinių jėgų, ir šalto proto.

„Ši diena pareikalaus iš motociklininkų daug valios pastangų ir ištvermės, - aiškino C. Brebbia. - Bus ypač svarbu, kaip sportininkai Dakaro raliui pasirengė fiziškai“.

Pasak jo, etapo trasa drieksis per išdžiūvusias ir neišdžiūvusias upes. Pagrindiniu dienos akcentu taps staigūs posūkiai, akmenys ir brastos.

„Motociklininkams teks didelis krūvis, nes prireiks fizinės jėgos, jei jie norės, kad jų nepralenktų automobiliai. Sunku ir nusakyti, kaip jaučiasi motociklininkas, važiuojantis paskui didelius dulkių debesis keliantį automobilį, kai dulkės tiesiogine to žodžio prasme ilgai kybo ore“, - sakė C. Brebbia.

Motociklininkų etapas bus trumpesnis, nei automobilių pilotams. Jei plieniniais žirgais lenktynininkai turės įveikti 722 km atstumą (greičio ruožas - 375 km), tai automobilių ekipažams teks nuvažiuoti beveik 800 km (greičio ruožas sieks 522 km).

Keturračių klasėje etapą laimėjo argentinietis Nicolas Cavigliasso („Yamaha“). bendrojoje įskaitoje pirmauja čilietis Ignacio Casale („Yamaha“).

Sunkvežimių klasėje nugalėjo baltarusis Sergejus Viazovičius (MAZ).

ELTA