Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Biudžetas (asociatyvi nuotr.) / Freepik
Žygimantas ŠilobritasŠaltinis: ELTA.LT
„Svarbus klausimas – daugiametė finansinė perspektyva. Nors atrodytų, tai bus svarbu tik po kelių metų, reikia žiūrėti į tai, kokie brėžiami nauji ES prioritetai. Tai tiek didesnė saugumo reikšmė, didesnė parama Ukrainai, jos ekonomikos atstatymas, konkurencingumo didinimas. Taip pat karinio mobilumo priemonių diegimas ir gynybos pramonės plėtra. Tai tų prioritetų labai daug, tačiau dabartinis ES biudžetas jau yra nebeadekvatus įgyvendinti prioritetams“, – penktadienį spaudos konferencijos metu teigė G. Nausėda.
„Todėl tikrai turėsime reikšmingą diskusiją, kuri iš esmės jau prasidėjo EVT apie tai, kad reikėtų peržiūrėti išteklių formules ir didinti ES biudžetą“, – sakė jis.
Kaip rašoma oficialioje ES svetainėje, dabartinis ilgalaikis sąjungos biudžetas naudojamas nuo 2021 m. iki 2027 m. Kitas biudžetinis laikotarpis – 2028–2034 m.
ES biudžetas sudaro apie 2 proc. visų valstybių narių nacionalinių biudžetų ir sudaro apie 1 proc. regionų bendrojo vidaus produkto (BVP).