PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Rugsėjo 7 d. 17:00

Žuvusių vaikų skaičius per dešimtmetį sumažėjo 90 proc.

Vilnius

Asociatyvi Pixabay.com nuotr.

Reporteris OrintaŠaltinis: Etaplius.lt


51433

Aktyvi prevencinė policijos pareigūnų veikla mokyklose ir kasmet vis didesnis dėmesys saugaus eismo švietimui duoda teigiamų rezultatų - šalyje žuvusių vaikų (iki 18 metų) skaičius per dešimtmetį sumažėjo 90 proc., sužeistų vaikų - 14 proc.

Policijos duomenimis, 2007-aisiais šalies keliuose žuvo 70 ir buvo sužeista 740 vaikų, o po dešimtmečio, 2017-aisiais, eismo nelaimėse žuvo 7 vaikai, sužeisti - 638 vaikai.

„Nors situacija, lyginant su ankstesniais metais, geresnė, norisi visiems eismo dalyviams priminti, kad pasibaigus kalendorinei vasarai ir prasidėjus rudeniui į miestus suplūsta daugiau jaunimo - po vasaros atostogų grįžusių studentų, moksleivių, todėl į važiuojamąją kelio dalį bet kuriuo metu gali įbėgti, įriedėti arba įvažiuoti vaikas ar jaunuolis. Kartais ir visai nepiktybiškai, tiesiog dėl išsiblaškymo“, - sako Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.

Jo teigimu, šiais metais, iki rugpjūčio 31 d. šalies keliuose įvyko 370 eismo įvykių, kuriuose buvo sužeista 412 nepilnamečių, 4 vaikai žuvo. 2017 metais iki rugpjūčio 31 d. šalies keliuose įvyko 373 eismo įvykiai, kuriuose 409 vaikai buvo sužeisti, 4 nepilnamečiai žuvo.

Europos Transporto saugumo tarybos ataskaitos duomenimis, per pastarąjį dešimtmetį ES keliuose žuvo daugiau kaip 8 tūkstančiai nepilnamečių. Pusė žuvusių vaikų buvo transporto priemonių keleiviai, trečdalis - pėsčiųjų ir 13 proc. vaikų vairavo dviračius.

„Lyginant su Europa, Lietuvos situacija yra kiek kitokia. Eismo įvykiuose nukentėjusių nepilnamečių keleivių skaičius sumažėjo 15 proc., taip pat mažėja sužeistų nepilnamečių pėsčiųjų. Palyginti su 2017 m. tuo pačiu laikotarpiu, Lietuvoje per 8 mėnesius keliuose buvo sužeista 8 proc. mažiau nepilnamečių pėsčiųjų“, - sako V. Grašys.

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko teigimu, nerimą kelia augantis vairuojančių nepilnamečių skaičius - apie 67 proc. padaugėjo vaikų, vairavusių mopedus ir sužeistų eismo įvykiuose. Panašiu santykiu padidėjo nepilnamečių, vairavusių automobilius, skaičius, ketvirtadaliu daugiau sužeista nepilnamečių motociklų vairuotojų, o nukentėjusių nepilnamečių dviračių vairuotojų padaugėjo 14 proc.

Lietuvos transporto saugos administracijos Tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vyriausioji specialistė Aurelija Morkeliūnaitė sako, kad Lietuvoje vykdomos prevencinės akcijos sėkmingos, tačiau tobulėti dar reikia. Jos teigimu, ypač sėkmingos užsienyje vykdomos programos „Honolulu“, „Think“ ir „Brake“.

Eismo saugumo kampanija JAV „Honolulu“ išskirtinė tuo, kad įvairios bendruomenės, savanoriai, policijos pareigūnai, skatindami saugius ir atsakingus vairavimo įpročius, kviečia piliečius pasirašyti priesaiką „DriveAloha“, kuria vairuotojai įsipareigoja kelyje elgtis saugiai bei ugdyti atsakingus vairavimo įpročius.

Transporto departamentas Didžiojoje Britanijoje vykdo programą „Think“, suteikiančią eismo dalyviams informaciją apie saugų dalyvavimą eisme. Ruošiama mokomoji medžiaga, naudojami skirtingi informacijos pateikimo formatai, atsižvelgus į eismo dalyvio vaidmenį ir amžių: trumpi informaciniai reportažai, interaktyvios prezentacijos, virtualūs eismo situacijų žaidimai.

Pasak A. Morkeliūnaitės, vairuojančiam ir telefonu kalbančiam vairuotojui užduodami klausimai, kurių metu asmuo turi paspausti tarpo klavišą „spacebar“ bei skaičiuoti taškus (t. y. asmenys, einantys per perėją, vilki skirtingos spalvos marškinėlius, kurie yra prilyginami tam tikram žaidimo taškų skaičiui).

Taip pat šios interaktyvios programos metu tarp pėsčiųjų į kelią įžengia triušio kostiumu apsirengęs asmuo, tačiau žaidimo dalyviai dažniausiai jo nepastebi. Taip žaidimo dalyviams parodoma, kad naudojimasis telefonu blaško vairuotojų dėmesį.

„Brake“ programos metu Didžiojoje Britanijoje nevyriausybinės organizacijos siekia įtraukti mokyklas, tėvus ir visą bendruomenę. Prieš prasidedant mokslo metams, tėvams primenama, kaip saugiai ir pagal reikalavimus išleisti ir pasitikti vaikus prie mokyklos, mokiniams - kokios vietos yra saugios išlipti iš mokyklinių autobusų, vairuotojams - kur reikia sulėtinti greitį mokyklų zonose ar dalintis keliu su dviratininkais.

Žengdama sėkmingu kitų šalių pavyzdžiu, Lietuvos transporto saugos administracija šalies tolimojo susisiekimo vežėjus pakvietė pasirašyti Skatinimo segtis saugos diržus tolimojo susisiekimo autobusuose memorandumą, kuriuo įsipareigojama, kad autobusui pajudant iš autobusų stoties vairuotojas primins keleiviams, jog ir autobuse reikia segėti saugos diržus (šiuo metu prie memorandumo yra prisijungę per 20 vežėjų iš 43).

„Taip pat kviečiame ir keliaujančius autobusais ar planuojančius tai daryti ateityje pasirašyti elektroninę Saugos diržų segėjimo autobusuose peticiją ir įsipareigoti segtis diržus keliaujant tolimojo susisiekimo autobusais. O aktyvius socialinių tinklų naudotojus kviečiame segtis saugos diržus, daryti asmenukę ir kelti į feisbuką ar instagramą su žyme #seguosidirza ir trims laimingiesiems spalio 1-ąją padovanosime virtualios realybės akinius”, - sako A. Morkeliūnaitė.

ELTA