Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Gintaras Sarafinas / Alfa.lt
Raminta MajauskaitėŠaltinis: ELTA
„Tamsumos ima viršų prieš šviesą. Kalbant apie pradines mokyklas, progimnazijas, šiandien mūsų valstybėje nepateikiama absoliučiai jokių duomenų – apskritas nulis. (...) Žalio supratimo neturime, kaip mūsų vaikai yra parengiami“, – trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo G. Sarafinas.
„Nuo politinės arenos nueinantys valdantieji įrodinėjo, kad sudarinėti mokyklų reitingus pagal akademinius rezultatus – nevalia. Kai jų paprašėme duoti naujų duomenų, kuriais galėtume praplėsti reitingus, paaiškėjo, kad jų tiesiog nėra. (...) Spragos didžiulės“, – pabrėžė jis.
Pasak G. Sarafino, problema yra ne tik tai, kad niekas nerenka duomenų apie, pavyzdžiui, atmosferą mokyklose ar patyčių lygį, bet ir kalbant apie vadovėlių trūkumą, organizuojamus mokinių patikrinimus, egzaminus, įtraukųjį ugdymą, Tūkstantmečio mokyklų programos įgyvendinimą, mažesnių mokyklų perspektyvas, sprendimus dėl dalykų mokymosi „A“ ir „B“ lygiais.
„Visur yra sujauktis. Tai paliečia tūkstančius vaikų, tūkstančius mokinių tėvų. Tai kelia didžiulį aukštųjų mokyklų nusivylimą ir pasipiktinimą“, – akcentavo vyriausiasis žurnalo „Reitingai“ redaktorius.
„Kol kas nėra jokių duomenų, kaip šiuo klausimu elgsis naujoji ŠMSM vadovybė“, – pažymėjo jis.
Šių metų rugsėjį G. Sarafinas pranešė, kad ŠMSM nebeleidžia skelbti duomenų apie šalies mokyklų rezultatus. Tuomet vyriausiasis žurnalo „Reitingai“ redaktorius pabrėžė, kad toks duomenų slėpimas mažina skaidrumą. Šį ministerijos sprendimą viešojoje erdvėje kritikavo ir kiti visuomenininkai bei parlamentarai.
Gruodžio mėnesį ŠMSM visuomenei žada pateikti koreguotą Mokyklos kokybės rodiklių sąrašą.