PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2022 m. Sausio 14 d. 19:29

Žurnalas „Reitingai“ ir vėl įvertino Druskininkus

Alytus

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


200769

Vienintelio Lietuvoje analitinio švietimo ir aukštojo mokslo žurnalo „Reitingai“ rengėjai ir vėl įvertino visų Lietuvos savivaldybių, tarp jų – ir Druskininkų, švietimo sistemos pasiekimus.

Šį kartą žurnalo „Reitingai“ rengėjai daugiausiai dėmesio skyrė mokinių savijautos mokyklose tyrimui, talentingų mokytojų paieškai, mokyklų tinklo Lietuvoje analizei ir kitoms švietimo srities aktualijoms.

Žurnalo „Reitingai“ kūrėjai jau ne pirmus metus vertina Lietuvos mokyklų mokytojus. Šį kartą Lietuvos gimnazijose buvo ieškoma mokytojų, kurie turėtų gana didelį  (15-20 metų) pedagoginio darbo stažą ir kurių mokiniai jų mokomojo dalyko egzaminą kasmet išlaiko, o gerieji – dar ir labai gerai. Tarp 260-ies šalies mokytojų pateko ir Druskininkų „Ryto“ gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Rita Gervelienė ir istorijos mokytoja metodininkė Ramunė Sadauskienė.

Pasak Druskininkų savivaldybės mero pavaduotojo Lino Urmanavičiaus, kasmetiniai „Reitingų“ įvertinimai leidžia pamatyti švietimo sistemą iš šalies įvairiais rakursais.

„Kiekvieną kartą atsivertę žurnalą galime įvertinti pasiekimus ir pamatyti, kur reikėtų labiau pasistengti. Prieš probleminius klausimus akių tikrai neužmerkiame – tik švietimo sistemoje pokyčiai ir jų rezultatai pasimato ne visada taip greitai, kaip norėtųsi. O ir pastaruosius metus besitęsianti pandemija taip pat turėjo neigiamos įtakos ugdymo kokybei, mokinių įsitraukimui ir tuo pačiu – rezultatams. Mūsų tikslas – pagerinti gimnazistų pasiekimus, stiprinti pedagogų bendruomenę, motyvuoti tiek mokančius, tiek besimokančius“,  – sakė L. Urmanavičius.

Vicemeras pasidžiaugė, kad žurnalo ekspertai mato ir vertina Druskininkų mokytojus, jų ilgametį nuoširdų darbą. „Sveikinu tarp geriausiųjų šalies mokytojų patekusias mūsų gimnazijos mokytojas. Tai didelis laimėjimas ir įvertinimas visai gimnazijos bendruomenei. Ačiū, kad mylite savo darbą, motyvuojate mokinius, skatinate juos tobulėti“,  – sakė L. Urmanavičius.

Druskininkų „Ryto“ gimnazijos mokytoja metodininkė Ramunė Sadauskienė teigia, kad žurnalo įvertinimas reiškia, kad yra vertinamos Druskininkų savivaldybės mokyklos ir pedagogų darbas. „Į Druskininkus atvykau dirbti baigusi studijas, pagal paskyrimą. Pradėjau dirbti tada dar vadintoje III vidurinėje mokykloje, kuri tapo ,,Ryto“ vidurine mokykla, o vėliau ,,Ryto“ gimnazija. Šioje mokykloje dirbu iki dabar. Labiausiai darbe džiugina mokinių noras sužinoti, pažinti. Kai mokiniai turi tikslą ir jo siekia“,  – paprašyta papasakoti apie save kalbėjo R. Sadauskienė.  

Paklausus, ką reiškia žurnalo įvertinimas, mokytoja metodininkė Rita Garvelienė teigė, kad malonu būti pastebėtam. „Kiekvienas įvertinimas įpareigoja dar labiau pasitempti ir atsakingai dirbti. Tačiau įvairūs reitingai-  laikinas dalykas, nes mokymo(si) procesas priklauso ne tik nuo mokytojo, bet ir nuo mokinio. Siekiant gero rezultato, svarbus ir kolegių iš pagrindinių mokyklų įdirbis, kadangi be stipraus žinių pagrindo sunku tinkamai pasiruošti egzaminui. Taigi manau, kad šis žurnalo „Reitingai“ įvertinimas iš tiesų yra ne tik vieno mokytojo įvertinimas. Jau daug metų dirbu „Ryto“ gimnazijoje. Čia dirbti pradėjau dar sovietmečiu. Taigi per šį laiką daug kas pasikeitė- pereita prie tautinės mokyklos kūrimo. Pats mokymosi procesas  nestovi vietoje- nuolat atnaujinamos ugdymo programos, metodai. Galiausiai keičiasi ir mokinių kartos. Visa tai neleidžia sustabarėti, skatina gilinti savo žinias, mokytis, įvaldyti šiuolaikines technologijas“ – sako R. Garvelienė ir pažymi, kad ją labiausiai džiugina mokinių motyvacija, jų žingeidumas, kūrybiškumas, nes su tokiais mokiniais įdomu dirbti.

Žurnalo „Reitingai“ atlikti tyrimai parodė, kad daugelyje Lietuvos mokyklų pagalbos mokiniui sistema yra padrika: vienose mokyklose dirba po 4-5 psichologus ir socialinius pedagogus, o dešimtyse nėra nė vieno pagalbos mokiniui specialisto.

Žurnalo rengėjų sudarytame progimnazijų reitinge dėl pagalbos mokiniui Leipalingio progimnazija yra pirmoje vietoje – 156 mokinius turinčioje įstaigoje  dirba socialinis pedagogas, specialusis pedagogas, psichologas ir logopedas. Vienam pagalbos mokiniui specialistui tenka 39 mokiniai, tuo tarpu didžiųjų miestų progimnazijose vienam specialistui tenka net po 200-350 vaikų.