PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Nuomonė2023 m. Rugsėjo 5 d. 10:58

Živilė Švežauskienė: komandos formavimas – būtinas, bet neprivalomas

Vilnius

Evelina MišeikytėŠaltinis: Etaplius.lt


277143

Išvyka baidarėmis, pabėgimo kambariai, kelionės, įmonės vakarėlis, vakarienė restorane, žaidimai, keramikinių indų žiedimas – tai tik dalis veiklų, kurias organizacijos pasitelkia komandos formavimui. Tačiau iš praktikos pastebiu, jog vadovai ir darbuotojai dažnai į šias pramogas žvelgia skirtingai – darbdaviai viską mato kaip papildomą naudą ir motyvacinę priemonę, o darbuotojai į komandos formavimo užsiėmimus žiūri skeptiškiau, neretai ir atsisako juose dalyvauti. Ką tokiu atveju daryti darbdaviams?

Jei organizacijoje dirba iki 10 darbuotojų, teoriškai įmanoma surengti tokį komandos formavimo užsiėmimą, kuris patiktų ir tenkintų visus. Tačiau tai tampa neįmanoma, kai darbuotojų skaičius siekia dešimtis ar net šimtus darbuotoju.

Todėl reikėtų susitaikyti su mintimi, jog nepatenkintų bus visada. Nesvarbu, ką bedarysite – vieniems netiks pasirinkta veikla, kitiems laikas, vieta, tretiems apskritai nepatiks specialiai organizuojamo komandos formavimo idėja.

Tokių reakcijų neišvengsite, tačiau komandos formavimo užsiėmimai – būtinas įrankis, kuris leidžia darbuotojams labiau susibendrauti ir atsiskleisti. Neoficialioje aplinkoje žmonės tampa laisvesni, atsiranda žmones ne darbiniais klausimais sujungiantys pokalbiai.

Tik nebandykite nenorinčių dalyvauti komandos formavimo užsiėmimuose žūtbūt priversti vis tiek įsitraukti. Tiesa ta, jog jei vieniems tokie užsiėmimai – smagūs ir stimuliuojantys, kitiems jie gali sukelti emocinį ir fizinį diskomfortą ar net galvos svaigimą, skausmą, stresą ar paniką. Todėl svarbu darbuotojus kviesti dalyvauti užsiėmimuose, bet jokiu būdu jų neversti. Verčiau susikoncentruokite į tuos, kurie noriai dalyvauja siūlomose veiklose.

Nespėliokite ir įtraukite kitus

Tam, kad nepatenkintų būtų kuo mažiau, aktyviai klauskite ir klausykitės savo darbuotojų norų. Iš praktikos žinau ne vieną atvejį, kai įmonės vadovas drauge su personalo komanda suplanavo savaitės kelionę į Turkiją, 5 žvaigždučių viešbutyje su viskas išskaičiuota, tačiau daugelis darbuotojų tokiu komandos formavimu liko nepatenkinti. Vėliau atlikus apklausą, ką komanda rinktųsi mieliau, ar savaitės kelionę į Turkiją, ar vakarienę restorane, paaiškėjo, jog daugelis būtų pasirinkę vakarienę.

Todėl visuomet laimėsite, jei nebandysite atspėti, ko nori ir ko reikia jūsų darbuotojams, o verčiau jų paklauskite tiesiogiai. Beje, jei komandos nariai patys rodo iniciatyvą, leiskite komandos formavimo veiklas planuoti patiems darbuotojams. Žmonės noriau dalyvauja veiklose, kai yra įtraukti į patį organizavimo procesą.

Be to, vienas geriausių būdų paskatinti, paraginti ir įkvėpti tuos, kurie nedalyvavo vienoje ar kitoje bendroje veikloje – jūsų pačių bei kolegų įsitraukimas ir pasidalinimas įspūdžiais. Pastebėta, kad žmones dažnai buria ne pati pramoga, bet joje dalyvaujančių žmonių nusiteikimas, nuotaika. Todėl savo pavyzdžiu rodykite, kad jums taip svarbu, jog esate įsitraukęs.

Ir nepamirškite, jog darbuotojų pasitikėjimo vieni kitais stiprinimas ir formavimas – ne vienos pramoginės veiklos, o kiekvienos dienos uždavinys. Komandos formavimo veiklos – tik vyšnia ant torto.