Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Evelinos Kislych-Šochienės nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Utenos rajono savivaldybė
„Saugumas keliuose yra visų mūsų prioritetas numeris vienas. Privaloma nuolat užtikrinti bendrovės veiklos efektyvumą, nes pastaraisiais metais žiemos eismo sąlygų sudėtingumas ir iššūkiai nuolat augo. Esu įsitikinęs, kad bendrovės specialistai, remdamiesi įdiegtomis technologijomis ir savo ilgamete patirtimi, užtikrins, kad visi eismo dalyviai kelyje jaustųsi kiek įmanoma saugiau“, – teigia susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.
AB „Kelių priežiūra“ žiemos priežiūros darbus valstybinės reikšmės keliuose vykdo pagal Lietuvoje už valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir priežiūrą atsakingos įmonės „Via Lietuva“ užsakymą. „Via Lietuva“ siekia užtikrinti, jog šiuos darbus AB „Kelių priežiūra“ atliktų taip, kaip numatyta, pagal kelių priežiūros žiemą reikalavimus ne tik vykdytų sniego valymo darbus, bet ir prižiūrėtų, jog vairuotojų kelionės šalies keliais būtų saugios ir patogios sudėtingomis eismo sąlygomis: esant plikledžiui, lijundrai ir kt. Kelių priežiūros darbai žiemos sezonu sudaro didžiausias „Via Lietuva“ investicijai, skirtas periodinei valstybinės reikšmės kelių priežiūrai.
Praėjusiais metais „Via Lietuva“ iš Kelių plėtros ir priežiūros programos (KPPP) biudžeto lėšų kelių priežiūrai žiemos metu, kurią vykdė AB „Kelių priežiūra“, iš viso skyrė 64,9 mln. Eur. Šiais metais šiems darbams numatyta panaši suma. Iš viso periodinei kelių priežiūrai šiais metais „Via Lietuva“ planuoja skirti apie 108 mln. eurų, ši suma apima kelių priežiūros darbus žiemos (sniego valymas, kelių barstymas ir pan.) ir vasaros sezonais (žolės pjovimas ir pan.), periodinę valstybinės reikšmės kelių priežiūrą reaguojant ir taisant atsivėrusias duobes ar išdaužas bei kitus darbus.
„Siekiant užtikrinti, jog keliauti Lietuvos keliais būtų saugu, greita ir patogu, didelį dėmesį skiriame periodinei ir kasdieninei kelių priežiūrai: reaguojame į eismo dalyvių poreikius ir kasmet peržiūrime ir atnaujiname normatyvinius kelių priežiūros reikalavimus, vykdome patikrinimus, ar užsakyti priežiūros darbai yra atliekami tinkamai taip, kaip numatyta kokybinius parametrus reglamentuojančiuose dokumentuose. Vienas pagrindinių šių metų kelių priežiūros žiemos sezonu reikalavimų pakeitimų – svarbiausiuose ir intensyviausiuose šalies keliuose, automagistralėse, įvestas prevencinių darbų poreikis, t. y. žiemos priemonių keliuose taikymas, prieš susidarant ledui“, – teigia „Via Lietuva“ Infrastruktūros ir palaikymo vystymo grupės vadovas Martynas Gedaminskas.
Praėjusio žiemos sezono metu „Kelių priežiūra“ išbarstė daugiau kaip 140 tūkst. tonų ledą ir sniegą tirpdančių medžiagų bei iš viso nuvažiavo daugiau kaip 2 mln. kilometrų. Tai – vienas didžiausių skaičių per pastaruosius metus, kuris iš esmės parodo žiemos orų sudėtingumą ir nepastovumą.
„Ne paslaptis, kad žiemos sezonas – vienas iš sudėtingiausių laikotarpių ne tik vairuotojams, bet ir kelininkams. Per praėjusį sezoną teko susidurti su intensyviu snigimu, ypač sudėtingų meteorologinių sąlygų susidarymu, sunkiomis eismo sąlygomis pavasario metu“, – sako AB „Kelių priežiūra“ generalinis direktorius dr. Audrius Vaitkus.
Pasiruošimas vyko dar vasarą
Nors daugeliui vasara asocijuojasi su atostogomis ir ramybe, kelininkams tai – intensyvaus pasiruošimo žiemos sezonui laikotarpis. Šiuo metu beveik 100 proc. „Kelių priežiūros“ sandėlių Lietuvoje užpildyta slidumą mažinančiomis medžiagomis, įskaitant ir specialios sudėties druską su kalciu, kuri naudojama vyraujant itin šaltiems orams, kai temperatūra nukrenta žemiau -10°C.
Esami druskos sandėliai yra pilnai užpildyti visoje Lietuvoje, nauja dalis siuntos nuolat vežama ir žiemos metu pagal poreikį. Valstybinės reikšmės kelių priežiūroje žiemą bus naudojama egiptietiška druska. Per praėjusį žiemos sezoną viso sunaudota druskos už daugiau nei 9 mln. eurų.
„Kelių priežiūroje“ jau pasirūpinta ne tik medžiagų atsargomis, bet ir technikos bei sistemų parengimu. Ruošiantis žiemos sezonui peržiūrimos turimos medžiagos, įvertinamos sutartys su tiekėjais ir dar kartą peržiūrimi žiemos maršrutai – kiekvienas padalinys atnaujina maršrutų žemėlapius, kad darbai vyktų kuo sklandžiau. Taip pat patikrinama ir atnaujinama turima technika, atliekama slidumo matuoklių bei tirpalo ruošimo įrangos patikra.
Bendrovės duomenimis, nuo 2019 m. žiemos sezono slidumą mažinančių medžiagų poreikis išaugo net keturis kartus. Pernai sunaudota 140 tūkst. tonų, šiemet planuojama, kad druskos prireiks panašaus kiekio. Tai rodo, kad žiemos oro sąlygos tampa vis sudėtingesnės, daugėja plikledžio susidarymo atvejų, todėl kelių priežiūrai reikia skirti vis daugiau dėmesio ir resursų.