Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Kristina Urbonienė
Kristina UrbonienėŠaltinis: Etaplius.lt
Pastaruoju metu, kai tiek daug informacijos, pokyčių ir reformų, kai ugdymo kokybei keliami vis aukštesni reikalavimai, kai mokiniai puikiai valdo technologijas, mokytojams iškyla labai daug klausimų, susijusių su naujausių technologijų taikymu pamokose: kokias technologijas, kaip, kiek dažnai ir ar iš viso efektyvu jas taikyti mokant užsienio kalbos. Atsakymų į šį klausimą ieškojo anglų kalbos dėstymo ekspertai, mokslininkai, mokytojai, dėstytojai ir studentai, 2017 m. spalio 27-28 d. susirinkę į 19-ąją tarptautinę konferenciją „Anglų kalbos mokymas – su technologijomis ar be jų?“ (angl. "ELT - with and without technologies"), kurią organizavo Lietuvos anglų kalbos mokytojų asociacija (LAKMA) ir Lietuvos edukologijos universitetas.
Konferencijos metu anglų kalbos ugdymo specialistai dalijosi tyrimų išvadomis, gerąja praktine savo darbo patirtimi. Konferencijoje dalyvavo daugiau nei 180 šios švietimo srities specialistų iš daugiau nei 12 užsienio šalių. Konferencijoje pranešimus skaitė mokslininkai, dėstytojai ir mokytojai iš Brazilijos, Baltarusijos, Bulgarijos, Estijos, Gruzijos, Italijos, Jungtinių Amerikos Valstijų, Jungtinės Karalystės, Rusijos, Lenkijos. Konferencijos dalyviams buvo pasiūlyta net 30 praktinių seminarų, stendinių pranešimų bei pristatymų, kurių metu anglų kalbos mokytojai, dėstytojai pateikė sėkmingų pavyzdžių, kaip dirbti su moderniosiomis technologijomis – išmaniaisiais telefonais, planšetiniais kompiuteriais, internetiniais šaltiniais, edukacinėmis platformomis; kaip naudoti įvairiausius IT įrankius (Kahoot, Quizlet, Padlet ir kt.) bei aplinkas (Edmodo, ArcGIS online, Moodle ir kt.) mokant kalbos, integruojant kultūrinius aspektus bei ugdant erdvinį mąstymą.
Džiaugiuosi, kad šioje konferencijoje galėjau pasidalinti savo gerąja patirtimi naudojant technologijas anglų kalbos pamokose. Vasaros kursų metu labai susidomėjau ArcGIS online platforma, kuri leidžia kurti žemėlapių pasakojimus panaudojant įvairiausius jau parengtus žemėlapius, pridedant savo objektus bei aktualią informaciją. Anglų kalbos pamokose labai svarbu ne tik mokyti kalbos, bet ir ugdyti kitas šiuolaikiniams piliečiams reikalingas problemų sprendimo, erdvinio mąstymo kompetencijas bei komunikacinius gebėjimus. Savo pranešime „Žemėlapių pasakojimai“ Lietuvos ir kitų šalių kolegoms pademonstravau, kaip taikant skaitmeninės ArcGIS online platformos galimybes galima ugdyti mokinių erdvinį mąstymą ir kaip pristatyti pasakojimus šiek tiek kitokiu formatu. Klausytojams parodytas video apie tai, kaip Šiaulių Didždvario gimnazijos dešimtokai pristatinėja su tema „Pinigai“ susijusius projektus - pasakojimus. Mokiniai dirbo poromis, rinko medžiagą projektams apie labdaros organizacijas, seniausius bankus, žymiausias parduotuves, pasaulio valiutas, pinigų istoriją ir kt. Žemėlapiai padėjo iliustruoti jų pasakojimus, nes visi objektai (bankai, organizacijos, parduotuvės) buvo sužymėti žemėlapiuose, kuriuos galima priartinti, pridėti objektų nuotraukas bei informaciją apie juos. Mokiniai teigė, kad geografinės informacinės sistemos (GIS) taikymas anglų k. pamokose buvo netradicinis būdas integruoti istoriją, geografiją bei aktyvią leksiką ir viską vaizdžiai parodyti kitiems. Džiugu, kad šio įrankio taikymas anglų kalbos pamokose sudomino mokinius ir paskatino juos ieškoti kuo įdomesnių ir patrauklesnių būdų mokytis kalbos.
Ši tarptautinė konferencija praplėtė akiratį ir leido aiškiau suvokti technologijų ir įprastų mokymo/si metodų derinimo galimybes. Technologijos leidžia mokytojui pasilengvinti darbą ir paįvairinti ugdymo procesą, tačiau tai niekaip nemažina tradicinių (angl. unplugged) metodų veiksmingumo. Tikslingai taikant ir derinant būdus galima išugdyti kompetentingus, emociškai stiprius ir dvasiškai turtingus bei atsakingus piliečius.
Kristina Urbonienė
Šiaulių Didždvario gimnazijos anglų k. mokytoja
LAKMA Valdybos narė