Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
N. Pilac nuotr.
Zina ČernovienėŠaltinis: Zarasų rajono savivaldybės viešoji biblioteka
Renginio metu dalyviai klausėsi bibliotekininkės sekamos lietuvių liaudies pasakos „Vištytė ir gaidelis“, vėliau, pasitelkę antpirštines lėles, suvaidino šią istoriją. Mokiniai diskutavo apie pasakos struktūrą, personažų elgesį ir jų charakterius.
Susiskirstę į „Šarkų“ ir „Žaibo“ komandas, vaikai patys kūrė pasakas. „Šarkų“ komanda, kaip ir dera pagal jų pavadinimą, sukūrė istoriją „Šarkos ir blizgučiai“. Pasaka prasidėjo ginču tarp sesių šarkų, tačiau pasuko netikėta linkme – jų brolis Modestas pardavė blizgučius Kaziuko mugėje ir už gautus pinigus nupirko sesėms papuošalų. Tuo tarpu „Žaibo“ komandos pasakoje pagrindiniai veikėjai – Žaibas ir Saulė – ginčijosi dėl obuolio, nesutardami kaip jį pavartoti, o jų nesutarimą taikiai išsprendė protingoji Pelėda.
Išklausę vieni kitų pasakas, mokiniai ėmėsi paskutinės kūrybinės užduoties – gamino knygų skirtukus su savo sukurtų pasakų personažais. Už aktyvų dalyvavimą specialus prizas atiteko Gabrieliui.
N. Pilac nuotr.
Edukacinės programos „Tautosakos skrynią atvėrus“ dalyviai – Zarasų „Santarvės“ pradinės mokyklos III A, III B, III C ir IV B klasių mokiniai – visą programos laikotarpį keliavo per tautosakos pasaulį: narpliojo priežodžių ir patarlių labirintus, įminė ir kūrė mįsles, lygino lietuvių ir latvių kalbas, klausėsi pasakų ir patys jas kūrė. Taip pat gamino knygų skirtukus su pasakų personažais, patarlėmis ir priežodžiais.
Ši edukacinė programa ne tik skatino vaikų kūrybiškumą ir vaizduotę, bet ir padėjo geriau pažinti lietuvių tautosaką bei jos ypatumus. Mokiniai ugdė gebėjimą analizuoti pasakų struktūrą, personažų charakterius ir kurti istorijas. Dalyvaudami interaktyviose veiklose, jie ne tik praplėtė savo žinias, bet ir sustiprino meilę gimtajai kalbai. Interaktyvios ir kūrybinės veiklos priminė, kad lietuvių kalba – viena seniausių pasaulyje – yra mūsų kultūros dalis, kurią turime branginti ir saugoti.