Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Prieš keletą metų pradėta svarstyti idėja dėl tunelio ties Žaliuoju Slėniu vėl atgijo. Prabilus apie vietos prijungimą prie miesto pasiūlyti ir du pravažiavimo variantai: įrengti tunelį transporto priemonėms, pėstiesiems ir dviratininkams arba tunelį tik pėstiesiems ir dviratininkams.
Klaipėdos savivaldybės administracijos atstovams buvo pristatytas tunelio po magistraliniu keliu Klaipėda-Liepoja ir gatvių Sendvario seniūnijoje specialusis planas.
„Kelprojekto“ projektiniai pasiūlymai dėl tunelio įrengimo buvo paruošti dar 2014 m., tačiau išsiskyrus nuomonėms ir negavus reikalingo finansavimo, idėjos nugulė į stalčių. Dabar darbo ėmėsi UAB „Geometra“ projektuotojai.
Pasak architektės Julijos Kuznecovos, norima sujungti į dvi dalis padalytą Aukštkiemių kaimą bei palengvinti Žaliojo Slėnio gyventojų susisiekimą su Klaipėdos miestu.
„Susisiekimo sistemos lygis yra gana žemas, kokybiškai įrengtos tik Žaliojo Slėnio gatvės, kitur nėra asfalto dangos, šaligatvių ir kitos infrastruktūros. Važiuoja 23 autobusas, bet jis tenkina tik Žaliojo Slėnio gyventojų poreikius. Aukštkiemių gyventojai naudojasi 26 autobusu, kuris tiesiogiai į kaimą nevažiuoja, žmonėms tenka pėsčiomis iki jo eiti apie 2 kilometrus“, - su situacija supažindino J. Kuznecova.
Architektės teigimu, yra du variantai, kaip būtų galima pagerinti padėtį.
Pirmuoju variantu siūloma sukurti jungtį tarp Žaliojo Slėnio kvartalo ir Tauralaukio, tuomet įrengti pėsčiųjų ir dviračių viaduką, o galiausiai - tunelį po keliu Klaipėda-Liepoja, ties įvaža į Žaliąjį Slėnį, skirtą automobiliams, pėstiesiems ir dviratininkams.
Antruoju variantu pirmiausia taip pat siūloma jungtis tarp Žaliojo Slėnio ir Tauralaukio, tuomet būtų įrengiamas pėsčiųjų ir dviračių tunelis po keliu Klaipėda-Liepoja, o po to - jungiamasis kelias nuo Aukštkiemių g. iki Klipščių sankryžos.
Pasak J. Kuznecovos, kol kas neskaičiuota, kiek galėtų kainuoti abiejų variantų įgyvendinimas. 2014 m. skaičiuota, kad pirmojo varianto įgyvendinimas atsieitų apie 5 mln. eurų, tačiau turint omenyje, kad per keletą metų darbų bei medžiagų kainos galėjo pasikeisti, dabar suma gali būti ir didesnė. Problemų gali kilti ir dėl to, kad Tauralaukio sankryžoje, kur buvo numatyta jungties su Žaliuoju Slėniu pradžia, statomi gyvenamieji namai, kurių vienas jau įteisintas. Tad reikėtų keisti jungties vietą.
Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas svarstė, kad siūlomas tunelis yra labai aiški ir logiška jungtis.
„Tai turėtų būti pirmame etape, nes gali būti, kad padarius tunelį nebereikėtų ir kitų sprendimų, kuriems Žaliojo slėnio gyventojų poreikiams patenkinti reikia daugiau žemės ir pinigų„, - komentavo K. Macijauskas.
Vicemerė Judita Simonavičiūtė sakė, kad projektuotojams reikėtų nagrinėti ne tik rajono Savivaldybės, bet ir Klaipėdos miesto savivaldybės dokumentus, pasidomėti esama dviračių takų sistema, specialiaisiais planais.
„Reikalingiausias dalykas ne mašinomis, o dviračiais važiuoti. Tai katastrofa, kad iš šito kvartalo nėra jokio išvažiavimo - bet kurioje vietoje policininkas atsistotų ir būtų baudų„, - replikavo vicemerė.
Specialiojo plano sprendinius Klaipėdos rajono taryboje ketinama pristatyti šio mėnesio pabaigoje. Iki to laiko Klaipėdos miesto savivaldybės atstovai turėtų pateikti savo pastabas projektuotojams.
Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint leidėjų sutikimo.