Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt
Nuo 2020-ųjų Lietuvoje ruošiamasi panaikinti žalias šviesoforų rodykles, kurios vairuotojams suteikia galimybę pasukti į dešinę net ir degant raudonam šviesoforo signalui. Visgi valdžia susirūpino, kad šios rodyklės neužtikrina eismo saugumo, o kai kuriais atvejais tampa mirtinų avarijų priežastimi. Eismo ekspertų vertinimu, šios lentelės prie šviesoforų lemia ir spūsčių formavimąsi.
Likus daugiau nei metams iki numatyto lentelių su žaliomis rodyklėmis panaikinimo šalies valdžia jau sugalvojo alternatyvą, kuri, tikimasi, padidins eismo pralaidumą. Susisiekimo ministerija numatė Kelių eismo taisyklių (KET) pokyčių, kurie šalies keliuose įsigalios nuo kitų metų lapkričio 1 d.
Kaip Alfa.lt pasakojo Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis, nuo 2019 m. lapkričio 1-osios atsisakoma KET 75 punkto, kuris papildomos sekcijos rodyklės kryptimi leisdavo važiuoti tik šios sekcijos signalui įsijungus.
„Atsisakius šio punkto kelio savininkai turės galimybę lanksčiau reguliuoti eismą sankryžose: įrengus šviesoforą su papildoma sekcija į dešinę, kai pagrindinis žalias šviesoforo signalas būtų žalias skritulio formos signalas, nedegant papildomai sekcijai į dešinę būtų leidžiama važiuoti visomis kryptimis, tarp jų – ir į dešinę pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą“, – apie būsimus pokyčius kalba V. Pumputis.
Kaip pridūrė Susisiekimo ministerijos atstovas, šiuo atveju vairuotojas, sukdamas į dešinę pagal pagrindinį žalią šviesoforo signalą, privalės duoti kelią kitiems eismo dalyviams – dviratininkams, pėstiesiems ir pan. Tiesa, kai vairuotojams užsidegs papildoma sekcija į dešinę, atlikdami savo manevrą jie jau įgis pirmumą.
14348970-1250132908350986-623096437-n.jpg