Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Automobilių spūstis / Eimantas Genys
Karolina AmbrazaitytėŠaltinis: BNS
Ministrų kabinetas šią savaitę pritarė tai numatančiai Susisiekimo ministerijos išvadai, siūlančiai iš dalies pritarti tokioms Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kurioms po pateikimo jau yra pritaręs Seimas.
Pataisomis, kurias parengė demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys Tomas Tomilinas, siūloma nedidelių techninių eismo įvykių atvejais, kai sutariama arba nesutariama dėl eismo įvykio aplinkybių, įpareigoti eismo dalyvius kuo skubiau patraukti į avariją patekusias transporto priemones iš kelio ruožo, kuriame susidaro transporto grūstis.
Pirmuoju atveju, kai sutariama dėl eismo įvykių aplinkybių, patraukti transporto priemones galima būtų prieš tai eismo dalyviams patiems užfiksavus eismo įvykio vietą nuotraukomis ar vaizdo įrašu, o antruoju atveju – tik tokiame kelio ruože, kuriame įrengtos nuolatinio eismo stebėjimo sistemos, ir pažymėtame atitinkamais kelio ženklais, taip pat pranešus policijai.
Susisiekimo ministerija siūlo pataisas taisyti – neleisti dėl įvykio aplinkybių nesutarusiems avarijos dalyviams patraukti savo automobilių iš kelio, kur susidaro spūstis, net ir tuo atveju, jeigu tas ruožas nuolat stebimas vaizdo kameromis.
Anot ministerijos, nuolatinio eismo stebėjimo sistemų ar pačių vairuotojų daryti vaizdo įrašai bei nuotraukos suteiktų pirminės informacijos apie eismo įvykį, kurios vėliau gali nepakakti nagrinėjant vairuotojų ginčą dėl kaltės ir atitinkamų nuobaudų taikymo.
Siūloma atsisakyti nurodymo kuo skubiau patraukti transporto priemones iš kelio ruožo, tačiau numatyti galimybę, kad transporto priemonės gali būti patrauktos iš eismo įvykio vietos, paliekant patiems vairuotojams apsisprendimo laisvę.
Taip pat siūloma projektą papildyti nuostatomis, numatančiomis eismo įvykio tyrimui ir žalai nustatyti reikšmingus aspektus, į kuriuos vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį fotografuodami bei filmuodami eismo įvykio vietą.
Pagal dabar galiojančias taisykles, jeigu eismo įvykio metu nežuvo ir nebuvo sužeistas žmogus, sutariama dėl jo aplinkybių, nekviečiama policija, tuomet eismo įvykio dalyviai privalo deklaracijoje nubraižyti įvykio schemą, aprašyti jo aplinkybes ir duoti pasirašyti visiems incidento dalyviams.