Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Unsplash.com nuotr.
Ūla KlimaševskaŠaltinis: Etaplius.LT
Šios Vyriausybės išvados paprašyta dar kovo mėnesį, kai liberalas Andrius Bagdonas Seimui pateikė Vidaus vandenų transporto kodekso pataisas. Vėliau joms pritarė ir parlamento Biudžeto ir finansų komitetas (BFK).
„Suteikiama savivaldybėms, savivaldai (teisė – ELTA) pasirinkti, ar tokią rinkliavą jie norėtų taikyti, jie galėtų taikyti. (...) Įstatymu pačiu mes niekaip nesureguliuojame ir nenustatome jokių rinkliavų“, – Seimui teikdamas įstatymo pataisas kalbėjo A. Bagdonas.
Anot įstatymo iniciatorių, siūlomi keitimai padėtų išspręsti problemą, kai laivai į savivaldybes atvyksta trumpam laikotarpiui ir naudojasi jų infrastruktūra, tačiau nesudaro sutarčių dėl švartavimosi ir kitų paslaugų. Dėl to, anot A. Bagdono, trumpam atvykusių turistų paliktas šiukšles savivaldybės turi tvarkyti iš savo biudžeto.
Taip pat siūlymai numato, kad vietinė rinkliava būtų renkama tik tuo atveju, jeigu laivas yra švartuojamas ant kranto, o jį palikus savivaldybės įrengtame ar privačiame uoste arba prieplaukoje mokėti nereikėtų.
„Vidaus vandenų transporto kodekse (...) įtvirtinta vidaus vandenų uostų ir komercinių prieplaukų valdytojų pareiga užtikrinti visų vežėjų vienodas teises įplaukti į vidaus vandenų uostus ir komercines prieplaukas, naudotis vidaus vandenų uostų ir komercinių prieplaukų krantinėmis ir kitais įrenginiais kroviniams pakrauti ir iškrauti, keleiviams įlaipinti ir išlaipinti, visomis logistinėmis vidaus vandenų transporto paslaugomis, mokant su tuo susijusius mokesčius ir rinkliavas“, – trečiadienį patvirtintame nutarime teigia Ministrų kabinetas.
Tiesa, pritarusi šioms liberalų teikiamoms pataisoms Vyriausybė pasiūlė jas patobulinti. Anot jos, dabar parlamentarų siūlomi keitimai leistų apmokestinti ne tik vidaus vandenų transporto savininkus, kurie švartuojasi savivaldybių krantuose ir naudojasi kita infrastruktūra, bet ir tiesiog jų teritorijose vidaus vandenimis plaukiančius laivus.
Be to, Susisiekimo ministerija pasiūlė, kad savivaldybės būtų įpareigotos nustatyti laivų švartavimuisi skirtas vietas.
Taip pat Ministrų kabinetas siūlo leisti savivaldybės taryboms pačioms apsispręsti, kokią apmokestinimo tvarką jos taikys. Taip savivaldybės pačios nutars, kaip plėsti vietinių rinkliavų taikymo apimtį, kad į biudžetą būtų surinkta papildomų lėšų.
„Į valstybės saugomas teritorijas, savivaldybių įsteigtus saugomus draustinius, jų paskelbtų kraštovaizdžio objektų teritorijas ir nustatytas vietinės reikšmės apsaugines zonas patenka 76 proc. valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių ir 33 proc. vietinės reikšmės vidaus vandenų kelių bei kiti laivybai tinkantys vandens telkiniai, kurie nepriskirti vidaus vandenų keliams“, – taip pat pažymi Vyriausybė.
Anot jos, siūlomas reguliavimas galėtų sudaryti situaciją, kai nuolat kelių savivaldybių teritorijoje plaukiojančių laivų savininkams reikėtų kreiptis netgi ne į vieną savivaldybę, o atvykus į naują tvarką pasirinkusios savivaldybės teritoriją reikėtų mokėti papildomą vietinę rinkliavą.
Toks reguliavimas, Vyriausybės teigimu, galėtų neproporcingai padidinti laivų savininkų patiriamas išlaidas, o administracinė našta mažintų komercinę ir pramoginę laivybą.
Patobulintą Vidaus vandenų transporto kodekso projektą dar turės priimti Seimas. Jam nubalsavus už, įstatymas įsigaliotų nuo 2024 metų liepos 1 dienos.