Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.LTŠaltinis: Radviliškio rajono savivaldybė
Kelininkai įvardijo didžiausią problemą – operatyvus kelių priežiūros poreikio numatymas. Tam yra numatytas reagavimo laikas – 2 val. Tomas Glebavičius, AB „Kelių priežiūra“ Kėdainių kelių tarnybos vadovas, pažymėjo, kad magistralinių, krašto ir rajoninių kelių automobilių eismo intensyvumas yra skirtingas.
Kadangi nuo visų prižiūrimų kelių vienu metu nuvalyti sniegą ir juos pabarstyti nėra galimybių, žiemos priežiūros darbai skirstomi į priežiūros lygius pagal eismo intensyvumą ir kelių svarbą.
Pirmiausiai yra valomi ir (arba) barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai. Tokia kelių priežiūros tvarka padeda užtikrinti saugesnį eismą keliuose ir yra ekonomiškai efektyviausia. Pasitaiko atvejų, kai šalia esančių rajonų tas pats kelias gyventojams atrodo prižiūrimas ne vienodai, bet tai gali priklausyti ir nuo kelių priežiūrą vykdančios įmonės požiūrio arba nuo viename ar kitame rajone iškritusio nevienodo kritulių kiekio ir skirtingų oro sąlygų.
T. Glebavičius teigė, kad VGTU Kelių tyrimo institutas nuolat skaičiuoja metinį paros eismo intensyvumą, o tai leidžia optimaliai nustatyti kelių priežiūros poreikį. Jis taip pat pažymėjo, kad Automobilių kelių direkcija Radviliškio rajono seniūnijoms rengia atmintines apie priežiūros lygius pagal eismo intensyvumą ir kelių svarbą.
Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Statybos ir viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Gintautas Vičas atkreipė dėmesį, kad keičiantis eismo sąlygoms, žmonės nėra linkę keisti vairavimo įpročių, neįvertina automobilio techninės būklės, nepasikeičia padangų į žiemines. Jo manymu, pasirinktas saugus greitis, tinkamos žieminės automobilio padangos ir kritiškai įvertinta kelio būklė bei oro sąlygos padėtų ženkliai sumažinti skundus ir eismo įvykius esant sudėtingoms vairavimo sąlygoms.
Radviliškio rajono savivaldybės meras V. Simelis, apibendrindamas susitikimą, sakė, kad seniūnijų seniūnų ir seniūnijose kelių priežiūros darbus atliekančių rangovų bendradarbiavimas yra būtinas. Meras prašė kelininkų atsižvelgti į kelių priežiūros technikos greitį ir valant gatves sniegu neužversti jau nuvalytų šaligatvių, o seniūnus skatino kelių priežiūrai skirtas lėšas naudoti kuo efektyviau. V. Simeliui pritarė ir Administracijos direktorė, paprašiusi atkreipti dėmesį į iškritusio sniego kiekį, nereaguoti perdėtai ir „nebarstyti biudžeto lėšų gaudant pirmąsias snaiges“. Taip pat direktorė prašė seniūnų nepraleisti pro akis nenupjautų žolių ir krūmų, kurie trukdo matomumui, paraginti privačių žemės sklypų savininkus juos sutvarkyti.
Radviliškio miesto ir rajono kelius bei gatves šiais metais prižiūri AB „Kelių priežiūra“, Aurimo Gaidžiūno įmonė „Auridana“, UAB „Limega“, UAB „Gerista“ ir UAB „Baisogalos statyba“. Valstybinės reikšmės kelių priežiūrą visoje Lietuvoje koordinuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos.
Informacijos apie kelių būklę galima rasti tinklalapyje eismoinfo.lt. Šiame tinklalapyje gyventojai gali pranešti ir apie nepravažiuojamus valstybinės reikšmės kelius, taip pat galima rasti informacijos apie kelių priežiūros lygius ir pamatyti, kaip atrodo vienam ar kitam priežiūros lygiui priskiriami keliai.