Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
„Vilniaus viešojo transporto“ direktorius Darius Aleknavičius. Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
Žygimantas ŠilobritasŠaltinis: ELTA
Tuo tarpu VVT direktorius Darius Aleknavičius tvirtina, kad derybose jau yra pasiekti kompromisai dėl visų aktualių klausimų, tokių kaip darbo apmokėjimas ir poilsio rėžimai.
„Bendrovė sutiko derybose su kompromisais: papildomai skirti lėšų stažo priemokai 700 tūkst. eurų, keisti kokybės priemokos skaičiavimą. Taip pat suderintos pozicijos dėl darbo užmokesčio indeksavimo. Sutarta, kad kartą per kalendorinius metus bus peržiūrėta ir sutarta dėl darbuotojų mėnesinės algos ar valandinių atlygių indeksavimo. Kadangi vairuotojų trūkumas yra didelis, bendrovė pasiūlė apmokėti papildomus viršvalandžius didesniu tarifu nei numato LR DK, jei darbuotojui sutikus jam bus skirta papildoma darbo diena per savaitę. Pritraukus naujų vairuotojų prie šio klausimo sutarta grįžti ir įtvirtinti aiškų poilsio rėžimą“, – Eltai teigė D. Aleknavičius.
„VVT patvirtino, kad darbo apmokėjimo sistema bus įtraukta į kolektyvinę sutartį. Sutartas ir kolektyvinės sutarties galiojimo terminas“, – pridėjo jis.
Pasak D. Aleknavičiaus, šeštadienio derybų metu buvo tikėtasi pasiekti galutinį susitarimą ir buvo planuojama, kad sekmadienį bus pasirašyta kolektyvinė sutartis, tačiau, anot jo, dėl iškeltos papildomos profsąjungos sąlygos panašu, jog tai neįvyks.
„Šiandien turėjome gauti patvirtinimą iš profesinės sąjungos dėl bendro paketo, kuriame jau buvo įtraukti penktadienį suderėti punktai. Tuo pagrindu jau rengėme kolektyvinės sutarties projektą ir sekmadienį jis turėjo būti patvirtintas parašais“, – šeštadienį Eltai teigė D. Aleknavičius.
Anot VVT direktoriaus, derybose problemos iškilo dėl profsąjungos pasirinkimo vėl kelti klausimą dėl atlyginimo išmokėjimų streikuojantiems vairuotojams.
„Didžiausias netikėtumas yra tai, kad bendrai sutarus dėl šio paketo profesinė sąjunga sutiko nekelti papildomo reikalavimo dėl streikuojančių atlyginimo, tačiau praėjus parai vėl sugrįžo su šiuo reikalavimu“, – tikino D. Aleknavičius.
ELTA primena, kad gruodžio 5 d. prasidėjo neterminuotas „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų streikas. Skaičiuojama, kad streike dalyvauja apie 35 proc. VVT vairuotojų.
VVT skaičiuoja, kad viena streiko diena jai kainuoja apie 150 tūkst. eurų negautų pajamų.
VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Nuo ketvirtadienio užtikrintas 50 proc. autobusų ir daugiau nei 50 proc. troleibusų kursavimas.
Streikas turėjo vykti spalio mėnesį, bet buvo atidėtas, nes buvo pasiektas susitarimas nuo lapkričio vidurio VVT darbuotojų atlyginimą kelti 10 proc. Bet nebuvo sutarta dėl reikalavimo įtraukti darbo apmokėjimo sistemą į kolektyvinę sutartį.