Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Augustas Stankevičius, Ignas JačauskasŠaltinis: BNS
Apie tai spaudos konferencijoje antradienį pranešė profsąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius, pabrėžęs, kad streiko trukmė priklauso nuo Vilniaus miesto savivaldybės ir bendrovės pozicijos.
„Mes esame pasiruošę nors šiandien tartis, – žurnalistams sakė profsąjungos vadovas. – Pasakysiu darbuotojų poziciją – eiti iki pergalės. Profesinė sąjunga darbuotojų nusiteikusi ryžtingai.“
„Pagrindinis reikalavimas – šnekame, kad visiems bendrovės darbuotojams – pabrėšiu, visiems – būtų pakeltas darbo užmokestis 10 procentų. Ne vidutiniškai direktoriui 2 tūkst., o vairuotojui – 15 eurų, o visiems 10 procentų“, – sakė įmonės darbuotojų atstovas.
Pasak jo, sostinės viešojo transporto darbuotojai siekia penkių darbo dienų savaitės.
„Bendrovė kategoriškai atsisako. Didžiausias nusiskundimas (...) yra socialinio gyvenimo trūkumas, kadangi piktnaudžiaudami jie sudaro darbo grafiką pagal suminę apskaitą deda šeštą darbo dieną“, – sakė jis.
Taip pat, anot profsąjungos vadovo, reikalaujama užtikrinti 30 minučių pietų pertrauką po penkių darbo valandų, tačiau VVT vadovybė esą to nesutinka numatyti kolektyvinėje sutartyje.
Pasak A. Markevičiaus, streike dalyvauti jau sutiko apie 100 įmonės darbuotojų, dalis, anot jo, palaikys kolegas ir dirbdami, kaip to reikalauja teismo įpareigojimas, tačiau transporto priemonėse bus matyti streiko atributika – specialūs lipdukai.
Konferencijoje dalyvavęs vairuotojas Grigorijus Pliaskovskis teigė, jog įmonė neieško būdų, kaip būtų galima pagerinti darbo sąlygas.
„Tos problemos egzistuoja daugelį metų. (...) Kaip galima motyvuoti jauną žmogų ateiti dirbti už 900 eurų?“ – kalbėjo VVT darbuotojas.
Neterminuotą streiką planuojama pradėti spalio 3-iąją, profesinei sąjungai pranešus, kad per metus su VVT administracija nepavyko išspręsti nesutarimų dėl darbuotojų atlyginimų skaičiavimo metodikos, sąlygų gerinimo.
Profesinės sąjungos teigimu, streikas vyks VVT Verkių, Viršuliškių ir Antakalnio transporto departamentuose.
Rengti streiką profesinės sąjungos ketino prieš metus, tačiau tai padaryti trukdė ginčai teismuose ir valstybėje įvesta nepaprastoji padėtis. Gegužę Vilniaus apygardos teismas galiausiai leido streikuoti užtikrinant pusę paslaugų, o kliūčių dėl nepaprastosios padėties neliko nuo rugsėjo vidurio šiam teisiniam režimui ėmus galioti tik pasienyje.
Savo ruožtu bendrovė teigia nuosekliai kelianti atlyginimus, gerinanti darbuotojų sąlygas, o profsąjungą kaltina nenoru ieškoti kompromisų.
Panašią poziciją VVT generalinis direktorius Darius Aleknavičius pakartojo ir antradienį surengtoje spaudos konferencijoje. Pasak jo, ginčas tarp įmonės ir profsąjungos „yra daugiau ne dėl darbuotojų gerovės, o dėl pačios profesinės sąjungos intereso“.
D. Aleknavičiaus teigimu, darbuotojų trūksta ne tik VVT, bet ir visame keleivių vežimo sektoriuje. Pasak jo, tą lemia senėjantis personalas ir darbo nepatrauklumas.
„Kas galėtų padidinti patrauklumą: darbo sąlygų gerinimas ir atlyginimo didinimas. Šią vasarą pradėjome diskusijas su Vilniaus savivaldybe apie papildomą įkainių indeksavimą ir naujų įkainių nustatymą“, – kalbėjo jis.
Įmonės vadovo teigimu, VVT ieško sprendimų, kaip galima būtų pagerinti darbo sąlygas, tačiau su kompromisais nesutinka pati profsąjunga.
D. Aleknavičius taip pat sakė besitikintis, kad streiko pavyks išvengti. Tačiau jei jis įvyks, keleiviai susidurs su nepatogumais, nes viešasis transportas kursuos rečiau.