PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2021 m. Gegužės 27 d. 17:50

VU Šiaulių akademijoje apsilankęs Lietuvos Prezidentas kalbėjo apie atskirties mažinimą ir įtraukųjį ugdymą

Šiauliai

Zenono Ripinskio nuotr.

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


176515

Šiandien Vilniaus universiteto (VU) bibliotekos Šiaulių akademijos Informacijos centre viešėjęs Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda sukvietė švietimo ekspertus į diskusiją.

VU rektorius prof. Rimvydas Petrauskas, Šiaulių miesto meras Artūras Visockas, VU Šiaulių akademijos vadovė prof. Renata Bilbokaitė ir Šiaulių valstybinės kolegijos atstovai su Prezidentu aptarė aukštųjų mokyklų indėlį siekiant kurti įtraukią visuomenę ir aukštojo mokslo perspektyvas Šiaulių regione.

Įtrauktis ir lygios galimybės – VU strateginis siekis

Susitikimo metu Prezidentas pabrėžė, kad siekiant įtvirtinti teisingumą kaip fundamentalią šalies vertybę, sprendžiant įsisenėjusias socialinės atskirties, pajamų nelygybės ir lygių galimybių problemas Lietuvoje būtinas pokytis, kuris yra neįmanomas be aukštųjų mokyklų pagalbos.

„Įvairiausioje atskirtyje palikdama daugelį žmonių su negalia, visuomenė skurdina pati save. Daug ko neįmanoma išspręsti įstatymais, turime keisti savo požiūrį į žmones su negalia, kurie, deja, dažnai gyvena šalia mūsų neturėdami galimybių realizuoti savo gabumų“, – kalbėjo šalies vadovas.

Anot VU Šiaulių akademijos direktorės prof. Renatos Bilbokaitės, akademija yra nacionalinio lygio lyderė specialiosios pedagogikos ir žmonių su negalia tyrimų bei švietimo pagalbos specialistų rengimo srityje, todėl visos akademijos studijų programos, o ypač pedagoginės, orientuotos į įtraukiojo studijų modelio ir gerovės realizavimo koncepciją. „Stengiamės sudaryti tinkamas studijų sąlygas visiems, didinti aukštojo mokslo prieinamumą įvairių socialinių grupių atstovams. Daug dėmesio skiriame ir ypač skatiname specialiųjų poreikių ar negalią turinčių ir ekonomiškai jautrių šeimų studentus – tam yra įsteigtos ir specialios stipendijos: Kazimiero Butkaus, taip pat VU 450-mečio“, – sakė prof. R. Bilbokaitė.

VU su įvairovės ir lygių galimybių klausimais nuosekliai dirba jau penktus metus, prieš metus buvo patvirtinta VU įvairovės ir lygių galimybių strategija. Daugiausia pasiekta kuriant prieinamas studijas studentams su negalia: rengiami studijų individualizavimo planai, vykdomos konsultacijos dėstytojams dėl darbo su studentais, turinčiais įvairią negalią, vyksta aplinkos pritaikymo darbai.

Už aktyvų lygių galimybių integravimą į organizacijos veiklą pernai VU gavo Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos vykdomos iniciatyvos „Nauji standartai“ aukščiausią įvertinimą – tris „lygių galimybių sparnus“.

VU Šiaulių akademija prisideda prie regiono stiprinimo

Susitikime buvo aptartos ir VU ŠA perspektyvos regiono vystymui.

Šiaulių universitetui tapus VU dalimi ypatingas dėmesys yra skiriamas pedagogikos studijoms. VU rektoriaus prof. Rimvydo Petrausko teigimu, jos yra viena iš prioritetinių ir stipriausių sričių Šiauliuose, todėl svarbu, kad motyvacija studijuoti pedagogines programas VU Šiaulių akademijoje neišblėstų, nes būtent iš čia kasmet darbo rinką papildo 300 profesionalių pedagogų. Rektoriaus manymu, Vyriausybės priimtas sprendimas skirti 300 eurų stipendijas pedagogikos studentams yra puikus papildomas paskatinimas gabiems ir pedagogo pašaukimą turintiems jauniems žmonėms rinktis šią profesiją.

„Noriu pabrėžti, kad aukštojo mokslo Šiauliuose plėtojimas yra tiek regioninis, tiek valstybinis prioritetas. Vilniaus universitetas supranta šio proceso reikšmę ir tenkančią atsakomybę. Būtent aukštasis mokslas, studijos, akademinio gyvenimo aktyvumas ir iš santykio su bendruomene gimstančios diskusijos yra tvirtas pagrindas kurti gerovę. Esu įsitikinęs, kad dirbdami kartu mes tikrai pasieksime, kad aukštojo mokslo kokybė Šiauliuose būtų stipri ir tvari ilgiems metams į priekį“, – kalbėjo prof. R. Petrauskas.

VU Šiaulių akademija didžiausią poveikį regiono ateičiai, o ir visai Lietuvai daro ir darys švietimo sektoriuje, nes Šiauliuose yra įsikūręs gilias tradicijas turintis vienas iš trijų Lietuvos pedagogų rengimo centrų. Tikima, kad akademija prisidės prie mokslo prieinamumo šiaurės Lietuvoje didinimo, spręs ir visai šaliai aktualų pedagogų trūkumo klausimą, stiprins regiono poreikius atitinkančių studijų programas, kurios didins mokslo ir verslo, mokslo ir viešojo sektoriaus bendradarbiavimo potencialą.