Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
EtapliusŠaltinis: Etaplius.lt
Vertinga medžiaga vaikų ugdymui
Didaktinės medžiagos sistemine ašimi pasirinktos veiklos, kurios turėtų būti vykdomos natūralioje gamtoje, todėl atliktų tam tikrą ir terapinę funkciją vaikams, kuriems labai svarbu mokytis atsipalaidavus ir įsitraukus į veiklas. Joje veiklos koncentruojamos į gamtinius stebėjimus ir eksperimentus natūralioje kiemų, sodų ir parkų lokacijoje, siekiant profesionaliai tokio amžiaus vaikams sukurti edukacinius iššūkius kuo natūralesnėmis sąlygomis, atliepiant ugdymo programas ir kompetencijų plėtojimo siekinį už mokyklos ribų, taip paįvairinant ir pagilinant ugdymo galimybes.
Didaktikos tyrimų mokslinės grupės vadovė profesorė Renata Bilbokaitė labai džiaugiasi komandiniu darbu ir tęstine veikla: „Šios priemonės labai populiarios mokytojų bendruomenėje, nes pateikiama išsami informacija bei metodika, kurią drąsiai galima taikyti ugdymo procese“.
Veiklų gausa ir įtraukiantis mokytis veikėjas
Knygoje galima rasti 20 skirtingų tyriminių veiklų, kurias vaikai, asistuojant mokytojui arba tėvams, gali atlikti savarankiškai arba bendraujant su kitais vaikais grupelėse. Šie nedidelės apimties tyrimai skirti mokinių pasaulėvaizdžio formavimuisi, intelektualiai ir kūrybinei jų ūgčiai.
Pagrindinis knygos herojus yra STEAMukas – robotukas, kuris keliauja po Žemės planetą jau daugybę metų. Keliaudamas jis mokosi ir savo patirtimi dalijasi su vaikais knygose. STEAMukas labai mėgsta gamtamokslinius eksperimentus, todėl yra išbandęs įvairiausius mokslinius bandymus, kuriuos galima atlikti rudenį, žiemą, pavasarį ir vasarą. Negana to, gamtos mokslų pažinimo paslapčių iš buvusių kelionių metų laikais aplink Žemę STEAMukui neužteko, todėl jis dar domėjosi šviesos karalystės subtilybėmis. Ne, tai ne pasaka, ten visiškai rimtas mokslas buvo išbandytas! Galima sakyti, kad STEAMukas tapo moksliuku, kuris labai daug išmoko, šiek tiek pavargo ir pastebėjo, kad mokydamasis gamtos paslapčių mažai ką žino apie jos poveikį žmogui: jei pavargsti, kaip gamtoje galima ir mokytis, ir nurimti? Ar gamtoje galima ne tik tyrinėti, bet ir pailsėti? Apskritai, kodėl žmonės mėgsta atsipūsti, atsipalaiduoti ir pabūti kieme, sode ir parke? Šių klausimų vedamas STEAMukas apsisprendžia, kad skirs laiko ir domėsis įvairiais eksperimentais bei kūrybiniais darbais, kuriuos galima atlikti kieme, sode ir parke.
Tikisi tęstinumo
Autorių komanda mano, kad vaikų buvimas gamtoje yra neabejotinai svarbus dalykas, kuris galėtų paskatinti ir pačios gamtos pažinimą, ir savęs pažinimą. Taip pat mokomasi nurimti, atitrūkti nuo miesto šurmulio ir kasdienių veiklų.
Profesorė R. Bilbokaitė tikisi, kad kūryba ir veiklos bus tęsiamos: „Šis komplektas ypatingas tuo, kad ugdymo turiniu ir veiklomis siekta ne tik gamtos pažinimo, bet ir tam tikro atsipalaidavimo, terapijos“.
Naujas metodines mokytojo ir mokinio knygas bus galima įsigyti VU Leidykloje artimiausiu metu.
Reklama