Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Gytis PankūnasŠaltinis: ELTA
VRM darbo grupė, atlikusi VST funkcijų peržiūrą, veiklos auditą, penktadienį paskelbė siūlantys tarnybą integruoti į policiją, numatant, kad karo padėties atveju VST išliktų ginkluotųjų pajėgų sudėtine dalimi. Planuojama, jog policijos sudėtyje VST veiktų kaip specializuotas padalinys.
Eltos kalbintas VSPPS vadovas A. Bareika teigė esantis nustebęs laikinojo VST vadovo Arūno Paulausko teiginiais – esą budėjimo režimu dirbantys viešojo saugumo pareigūnai tolsta nuo visuomenės, praranda savo įgūdžius. A. Bareika pažymėjo, kad VST pareigūnų pasirengimui, jų gebėjimams priekaištų neturintis.
Tiesa, A. Bareika nurodė pritariantis VST funkcijų peržiūrą padėjusio atlikti laikinojo tarnybos vadovo A. Paulausko pastaboms, jog tarnyboje yra prastas mikroklimatas. Visgi, VSPPS pirmininko teigimu, tai yra ne naujai identifikuota, o įsisenėjusi problema.
A. Bareika pabrėžė, kad labiausiai jam nerimą kelia, kaip planuojama įgyvendinti VST integravimą į policiją
„Nežinau strategijos, kaip tai bus daroma“, – teigė jis.
VSPPS vadovas pabrėžė, kad itin svarbu aiškiai įvardyti, kokias konkrečias funkcijas policijos sudėtyje turėtų atlikti VST pareigūnai. Šios informacijos, A. Bareikos manymu, labai trūksta.
„Ne tik padidėtų VST pareigūnų darbo krūvis, bet ir visiškai pasikeistų darbo specifika. Mano, kaip pareigūnų atstovo, manymu, už tai turėtų būti tinkamai atlyginta. Jeigu kviečiate pareigūnus atlikti naujas užduotis, už tai juos motyvuokite, prisišaukite į tarnybą, kad jie neišeitų iš jos“, – dėstė A. Bareika.
VSPPS pirmininkas baiminosi, kad VST pertvarka bus siekiama dalį viešojo saugumo pareigūnų paversti policijos patruliais. Tokia metamorfozė, A. Bareikos manymu, atneštų daugiau bėdos nei naudos, mat, kaip pažymi pašnekovas, viešojo saugumo pareigūno ir policijos patrulio darbai smarkiai skiriasi.
„Jei būtų taip, kad dirbu VST pareigūnu ir kokį kartą per mėnesį esu siunčiamas padirbti policijos patruliu, ko gyvenime niekada nedariau, tai važiuočiau dirbti be paruošimo, iš bendrojo supratimo, kaip turiu užtikrinti viešąją tvarką. Vienas dalykas yra, kai reikia užtikrinti viešąją tvarką renginių metu, bet visai kas kita, jei reikėtų reaguoti į buitinį konfliktą. Tokiu atveju ant tavo pečių guls sunkesnė atsakomybė, tu nelauksi, kol tave išgelbės policijos patrulis, kuris moka pradėti ikiteisminį tyrimą“, – komentavo jis.
„Net jei ekipaže būtų vienas patrulis ir vienas VST pareigūnas, tai čia būtų beveik tas pats, jei pareigūnas patruliuotų su policijos rėmėju ar savanoriu. O jei ekipažas bus sudarytas grynai iš VST pareigūnų, tai man iš viso bus sunku įsivaizduoti, kaip jie dirbs“, – pridūrė A. Bareika.
Pareigūnų atstovas neslėpė manantis, kad VST reforma, siekiant tarnybą integruoti į policiją, siekiama užkamšyti pastarojoje dėl policininkų trūkumo atsivėrusias skyles.
„Įsivaizduoju, kad yra pokiliminis tikslas padėti policijai. Būkime biedni, bet teisingi – taip kamšomos policijos skylės. Vien dėl to, kad ten trūksta pajėgų, (...) bandoma reformuoti VST“, – tvirtino A. Bareika.
VSPPS vadovas atkreipė dėmesį, kad VST apie 50 proc. pareigūnų turi galimybę jau dabar išeiti į pensiją, tad, pasak A. Bareikos, VST reforma turi būti daroma labai atidžiai, siekiant, kad minėta dalis pareigūnų neišeitų iš tarnybos.
ELTA primena, kad VRM sudaryta darbo grupė, atlikusi VST veiklos auditą, funkcijų peržiūrą, siūlo tarnybą integruoti į policijos sudėtį. Darbo grupė siūlo šį jungimą atlikti, numatant, kad VST karo padėties atveju išliktų ginkluotųjų pajėgų dalimi.
Vidaus reikalų ministrės Agnės Bilotaitės teigimu, darbo grupės atlikta VST funkcijų peržiūra parodė, kad tarnyba unikalių funkcijų neatlieka, visos tarnybos vykdomos funkcijos yra dubliuojamos kitų Lietuvos statutinių institucijų. A. Bilotaitė pažymėjo, kad daugiausia, tai yra net 6, VST vykdomas funkcijas vykdo Lietuvos policija, 4 – Lietuvos kalėjimų tarnyba, po 3 funkcijas – Valstybės sienos apsaugos tarnyba ir Vadovybės apsaugos tarnyba.
Darbo grupė, įvertinusi VST veiklos efektyvumą, įžvelgė tarnybos darbo organizavimo trūkumus, tarnybos administracinių ir kitų gebėjimų stoką, modernių informacinių technologijų ir kitų darbo organizavimo įrankių trūkumą. Taip pat konstatuota, kad tarnyboje neužimta 30 proc. pareigybių, ilgus metus nebuvo sprendžiamas naujų pareigūnų pritraukimo ir paruošimo klausimas, nėra pareigūnų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo bazės, todėl neužtikrinamas vienodas pareigūnų pasirengimas veikti esant įvairioms situacijoms.