Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pixabay.com nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Lietuvos gyventojai vis daugiau išleidžia žaisdami vaizdo žaidimus ir naudodamiesi ES veiklą vykdančių bendrovių skaitmeninėmis paslaugomis.
Kaip praneša Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), išanalizavus nuo 2015 m. veikiančios sistemos, palengvinančios pridėtinės vertės mokesčio (PVM) prievolių vykdymą ūkio subjektams, užsiimantiems TV ir radijo transliavimo, elektroninių paslaugų teikimu neapmokestinamiesiems asmenims, MOSS duomenis, paaiškėjo, jog už praėjusius metus MOSS dalyviai deklaravo daugiau nei 7 mln. Lietuvai mokėtino PVM.
„Nuo MOSS sistemos įdiegimo praėjus ketveriems metams pastebima, kad Lietuvos gyventojai vis dažniau naudojasi ES bendrovių teikiamomis elektroninėmis, telekomunikacijų ir transliavimo paslaugomis, o kasmet didėjančios PVM sumos į Lietuvą sugrįžta ir iš žaidimų industrijos milžinų, sukūrusių tokius kompiuterinius žaidimus, kaip „World of Warcraft“, „Fortnite“ „World of Tanks“ ar „League of Legends“, - teigė VMI Verslo elektroninėje erdvėje ir elektroninėmis priemonėmis kontrolės skyriaus vedėjas Rolandas Puncevičius.
R. Puncevičius primena, kad MOSS sistema sudaro galimybę e. paslaugas teikiantiems asmenims registruotis PVM mokėtoju tik vienoje ES valstybėje ir su PVM susijusius klausimus spręsti per tą valstybę narę, kurioje asmuo užsiregistravo PVM mokėtoju, t. y. nemokėti PVM tose šalyse, kuriose suteikiamos paslaugos.
VMI taip pat pažymi, kad, analizuojant MOSS duomenis, pastebima, jog didėja ir sumos, kurias lietuviai išleidžia žaisdami vaizdo žaidimus.
Preliminariais duomenimis, Lietuvos gyventojai, pirkdami apmokestinamas skaitmenines prekes ir paslaugas iš „Sony“, „Twitch“, „Ubisoft“, „Blizzard“, GOG ir „Epic Games“, praėjusiais metais išleido daugiau nei 1,4 mln. eurų. Šių bendrovių apmokestinami pardavimai, lyginant su 2017-aisiais metais, padidėjo beveik dvigubai - 2017 m. buvo parduota apmokestinamų skaitmeninių prekių ir paslaugų už daugiau nei 800 tūkst. eurų.
ELTA