Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
„Visą dieną mokykloje“ – tokį iššūkį priėmė Kęstučio pagrindinės mokyklos bendruomenė, pasiryždama nuo 2018 m. rugsėjo dalyvauti Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos inicijuotame projekte ir išbandyti visos dienos ugdymo mokykloje organizavimo modelius.
Mes pasirinkome II pailgintos dienos modelį, kai antroji dienos dalis po formaliojo ugdymo pamokų privaloma visiems pradinių klasių mokiniams. Visos dienos mokykla – tai mokymosi proceso organizavimo būdas, kai mokykloje vaikai praleidžia daugiau laiko nei įprastai, t.y. nuo 8 val. iki 17 val.
Šio proceso metu tikslingai planuojamas ir derinamas formalusis ugdymas ir neformalusis švietimas, teikiama individuali mokymosi, švietimo pagalba ir socialinės paslaugos vaikui ir jo tėvams, organizuojamas maitinimas dienos metu. Įvertinę turimas aplinkas, jų pritaikymą formaliam ir neformaliam, individualiam ir grupiniam ugdymui iki šių mokslo metų pradžios turėjome suplanuoti veiklas kiekvienai savaitės dienai, numatyti mokinių poilsio ir įvairių ugdomųjų veiklų tikslingą, atitinkančią higienos reikalavimus dienotvarkę.
Įsitraukdami į šį projektą išsikėlėme ambicingą tikslą – pagerinti mokinių mokymosi pasiekimus. Visi pradinių klasių mokiniai mokykloje atlieka savarankiškam mokymuisi skirtas užduotis prižiūrimi savo mokytojo. Iškilus klausimams, susidūrus su neįveikiamomis problemomis, jie gali konsultuotis, pasitarti su bendraklasiais. Mokytojai, parinkdami šias užduotis, atsižvelgia į mokinių mokymosi poreikius ir galimybes, skatindami užduotis atlikti iki galo, ugdo atsakomybę, savarankiškumą, mokėjimo mokytis kompetenciją.
Visos dienos mokykloje mokiniai kiekvieną dieną turi pasirinkę po vieną-du neformalaus švietimo būrelius. Mūsų mokiniai gali tobulinti meninius (dainuoti, šokti, piešti, išmokti groti gitara, kanklėmis), sportinius (žaisti krepšinį, įvairius sportinius žaidimus) gebėjimus. Mokytojai pasiūlė mokiniams žaisti šachmatais, dirbti su medžio apdirbimo staklėmis, išbandyti keramiko amatą. Vyresniųjų klasių mokytojai dalykininkai organizuoja gamtamokslinio tyrinėjimo veiklas, pateikia kompiuterinio raštingumo ir programavimo pradmenis. Bibliotekos vedėja kviečia mokinius paskirti dalį laiko knygų skaitymui.
Mokyklos bendruomenė, siekdama organizuoti įdomias ir turiningas veiklas, įtraukia verslo ir socialinius partnerius. Trakų visuomenės sveikatos priežiūros biuro specialistė Jolanta Garbotovič kiekvieną savaitę moko vaikus rūpintis savo sveikata, supažindina su sveikos gyvensenos principais. Trečiadieniais mokykloje lankosi Senųjų Trakų vienuolyno seserys, kurios buria mokinius bendroms veikloms, skatina klausytis ir išgirsti šalia esantį.
Kaip rodo užsienio šalių ir Lietuvos mokyklų praktika, visos dienos ugdymo mokykloje organizavimo modelis sudaro sąlygas ugdyti mokinių socialines ir emocines kompetencijas, skirti pakankamai laiko pagilinti ir praplėsti ugdymo turinį, užtikrinti formaliojo ugdymo ir neformaliojo švietimo dermę. Visa tai teigiamai veikia mokinių pasiekimus, ypač mokinių iš nepalankios socialinės aplinkos.
O kaip sekasi mums? Su kokiais sunkumais susidūrėme? Turėjo praeiti šiek tiek laiko, kol mokiniai pajuto visos dienos mokyklos ritmą, atsirinko, kokios veiklos jiems yra įdomios, ir, svarbiausia, kol suprato, kad prisiimtus įsipareigojimus reikia vykdyti, todėl neatlikus savarankiško mokymosi užduočių reikės prie jų sugrįžti dar ir dar kartą.
Atlikus tėvų apklausą paaiškėjo, kad beveik visi tėvai džiaugiasi, kad vaikai atlieka mokykloje namų darbų užduotis, turi galimybę lankyti įvairius nemokamus būrelius, kad jiems nereikia rūpintis, ar vaikas vienas saugus namuose. Dabar grįždami iš darbo jie pasiima vaiką iš mokyklos ir kartu grįžta namo. ,,Vaikas tapo drausmingesnis, labiau domisi knygomis“, ,,...saugus, savarankiškesnis, gauna pakankamai dėmesio“, ,,... atlieka visus namų darbus, grįžta patenkintas“‘, ,,Didelis būrelių pasirinkimas“ – tokius visos dienos mokyklos privalumus vardija tėvai.
Mokytojai, praėjus pusei metų pastebėjo, kad savarankiško mokymosi valandos metu mokiniai tapo labiau susikaupę, pagerėjo dalies mokinių skaitymo ir rašymo įgūdžiai, džiaugiasi pagerėjusiu savo mokinių elgesiu, stropumu. Jie sako, kad mokiniai dabar pastebi, kam reikia pagalbos ir padeda vieni kitiems mokytis. Šiuos gerus pokyčius mokytojai sieja su tuo, kad jie skiria daugiau laiko bendravimui su mokiniais.
Mokiniai, paklausti apie visos dienos mokyklą, turi savo nuomonę. Jie sako, kad patinka „,...vokiečių kalbos būrelis“, „...žaisti lauke“, „...paruošiu mokykloje namų darbus ir namuose lieka tik knygą paskaityti“, „norėčiau, kad mokykloje būtų galima būti ir šeštadienį, sekmadienį“, kiti norėtų po pamokų eiti tuoj pat namo, nes „galiu žaisti kompiuterinius žaidimus“, namuose greičiau padaryčiau namų darbus nei mokykloje“.
Mokyklos administracija nuolatos stebi vykstančias veiklas, tobulina dienotvarkę, įsiklauso į mokytojų, tėvų ir mokinių nuomones. Ar pasiekėme sau išsikeltą tikslą – pagerinti mokinių mokymosi pasiekimus – pamatuosime mokslo metų pabaigoje. Ar visos dienos mokykla – tai iššūkis? Taip. Iššūkis, skatinantis atvirumą, savitarpio pagalbą, visos bendruomenės susitelkimą. Visos dienos mokykla – tai savo bendruomenės vaikų ugdymo talka. Vida Lesauskienė
Senųjų Trakų Kęstučio pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui