Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: BNS
Įmonė šeštadienį paskelbė jų tiekėjo konkursą, iš kurio laimėtojo pagal poreikį įsigis dviašius troleibusus – jų skaičius galės svyruoti nuo 80 iki 101.
„Paskelbus šį pirkimą, o artimiausiu metu dar ir naujų 70 triašių troleibusų pirkimo konkursą, troleibusų parkas Vilniuje taptų vienu naujausių ir moderniausių,“ – pranešime sakė įmonės vadovas Darius Aleknavičius.
Pasak jo, pirmąją sutartį planuojama pasirašyti lapkritį. Vieno troleibuso kaina (su PVM) sieks iki 641,3 tūkst. eurų.
Teigiama, kad pirmieji troleibusai turėtų būti pristatyti 2024 metų pirmąjį ketvirtį, o likę – atsižvelgiant į galimybes pasinaudoti Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų parama.
Pirmąja sutartimi bus užsakoma 50 troleibusų, kurių daliai jau gauta Aplinkos projektų valdymo agentūros 10 mln. eurų subsidija. Su kiekviena vėlesne sutartimi bus perkama mažiausiai 10 troleibusų.
Konkurso sąlygose teigiama jog troleibusuose turi būti bent 28 sėdimos ir 47 stovimos vietos, taip pat bent viena vieta neįgaliesiems, turi būti galimybė vežti dviračius su tvirtinimo įranga bent vienam dviračiui.
Tiekėjai pasiūlymus gali teikti iki rugpjūčio 31 dienos. Preliminarioji sutartis galios iki dvejų metų.
Anot įmonės vadovo, visiškai atnaujinus troleibusų parką Vilniuje nebeliktų ne tik senųjų „Škoda“ troleibusų, bet ir senesnių nei ketveri metai troleibusų. Juos pakeitus vidutinis troleibusų amžius 2025 metais sieks kiek daugiau nei 1,7 metai, kai šiuo metu turimų troleibusų amžius apie 22 metai.
Šių metų pradžioje savivaldybė pritarė projektui, kuriuo įmonei „Vilniaus viešasis transportas“ leista įsigyti 159 naujus autonominės ridos troleibusus už 92,43 mln. eurų. Naujų autonominės ridos troleibusų įsigijimas yra iš dalies finansuojamas Aplinkos projektų valdymo agentūros lėšomis.
Šiuo metu bendrovė derasi su Europos bankais dėl viso projekto finansavimo, vertina galimybes pasinaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama. Bendrovė siekia atnaujinti visą troleibusų parką Vilniuje, tam artimiausiu metu planuojama skelbti dar vieną pirkimą – 70 trijų ašių troleibusų, kurie Vilnių turėtų pasiekti 2025 metais.