Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Vilniaus miesto Taryba pradėjo svarstyti automobilių stovėjimo vietų tvarkos pakeitimus sostinėje – daugelyje gatvių pasiekus didesnį nei 85 proc. piko metu užimtumo rodiklį planuojama keisti rinkliavos zonų ribas. Tokiu sprendimu norima reguliuoti eismo srautus, netvarkingą parkavimą centro prieigose ir kitose miesto vietose, taip pat – daugiau erdvės suteikti pėstiesiems, dviratininkams, mažinti triukšmo lygį mieste, oro taršą, asmeninio transporto naudojimą, skatinti alternatyvius keliavimo būdus.
rinkliavu-zonos-2019.jpg
„Nuolat atliekame stovėjimo vietų užimtumo stebėjimus – užimtumui piko metu viršijant 85 proc., stovėjimo vietos natūraliai nebeatlieka savo pagrindinės funkcijos, parkavimas vyksta chaotiškai. Maždaug 20 proc. srauto Senamiestyje sudaro būtent vietos ieškantys vairuotojai. Užimtumo vietų tyrimo rezultatai rodo, kad piko metu raudonojoje zonoje vidutinis užpildymas yra 88 proc., didžiojoje dalyje geltonosios zonos – 94 proc., taip pat 94 proc. siekia ir dalies žaliojoje zonoje esančių gatvių užimtumas. Visų zonų ribas siūlome koreguoti ten, kur matome didžiausią užimtumą, kad būtų išlaikytas tolygus srautų pasiskirstymas. Prognozuojame, kad įgyvendinus svarstomus rinkliavos zonų plėtros keitimus automobilių vietų užimtumas centrinėje miesto dalyje galėtų sumažėti maždaug 12 procentų“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Rinkliavų zonos
Svarstomi šie pagrindiniai zonų ribų pakeitimai:
M. Gusarovienė priduria, kad vietinę rinkliavą už automobilių stovėjimą mokančių vairuotojų nuomonės tyrimas rodo, kad tik kas 6 vairuotojas iš karto randa laisvą stovėjimo vietą. Beveik 70 proc. apklaustų vairuotojų pritaria, kad rinkliava skatina tvarką gatvėse, o 74 proc. apklaustųjų stovėjimo vietą pripažino besirenkantys pagal atstumą nuo stovėjimo vietos iki kelionės tikslo.
„Siūlydami automobilių stovėjimo vietų tvarkos pakeitimus miesto Tarybai nuolat nagrinėjame ir kitų Europos miestų patirtis. Jos rodo, kad būtent vietinės rinkliavos pakeitimai padeda reguliuoti srautus, mažinti spūstis ir laisvos stovėjimo vietos paieškos laiką – pavyzdžiui, Vienoje laisvos vietos paieškos laikas sutrumpėjo nuo 9 min. iki 3 minučių. Taip pat remiamės patvirtintu miesto darnaus judumo planu, kuriame įvardinta, jog dabartinė automobilių stovėjimo tvarka skatina ilgalaikį automobilių stovėjimą miesto centrinėje zonoje. Planuojama, jog priėmus dabartinius siūlomus rinkliavos zonų ribų pakeitimus, statomų automobilių srautai raudonojoje ir geltonojoje zonose galėtų sumažėti maždaug 13 procentų“, – sako M. Gusarovienė.
Šiuo metu maždaug 93 proc. miesto triukšmo sukelia būtent transporto priemonės.
Primenama, kad surinkta rinkliava patenka į Vilniaus miesto savivaldybės biudžetą. Pastaraisiais metais miesto savivaldybė itin didelį dėmesį skiria miesto viešojo transporto atnaujinimui, dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros gerinimui ir kitų alternatyvų judumą skatinančių priemonių plėtrai.
Pasiūlymai pateikti komitetų svarstymui, o galutinį sprendimą planuojama priimti artimiausio Tarybos posėdžio metu.