Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) pradeda vykdyti šilumos trasų profilaktikos ir remonto darbus – iki spalio mėnesio bendrovė patikrins ir paruoš šildymo sezonui apie 750 km sostinėje po žeme išsiraizgiusių vamzdynų. Šių darbų metu VŠT klientams bus laikinai išjungiamas karšto vandens tiekimas. Bendrovė ragina gyventojus pateikti tikslius kontaktinius duomenis VŠT savitarnos sistemoje, kad galėtų iš anksto individualiai informuoti apie planuojamus karšto vandens išjungimus.
„Vilniaus šilumos tiekimo tinklas yra didžiausia ir bene sudėtingiausia sistema, lyginant su kitais Lietuvos miestais. Nuo jos būklės priklauso šilumos ir karšto vandens tiekimo kokybė. Tai tarsi miesto kraujagyslių tinklas, kurį būtina kruopščiai prižiūrėti. Todėl kasmet, pasibaigus šildymo sezonui, pradedame didelio masto profilaktinius ir remonto darbus – tai leidžia užtikrinti patikimą šilumos trasų eksploataciją ir sumažinti avarinių situacijų riziką žiemą“, – aiškina VŠT Perdavimo tinklo departamento direktorius Algimantas Sadauskas.
Vamzdynų sandarumas ir stiprumas tikrinamas atliekant hidraulinius bandymus, kurių metu būtina laikinai išjungti karšto vandens tiekimą klientams. Tokie bandymai vykdomi visuose šalies miestuose, kuriuose yra įrengti centralizuotai tiekiamos šilumos perdavimo tinklai. Kasmet atlikti vamzdynų patikrą kiekvieną šilumos tiekėją įpareigoja ir šalyje galiojantys teisės aktai.
Paprastai vienos vamzdynų atkarpos hidrauliniai bandymai užtrunka kelias valandas. Jei bandymų metu defektų nenustatoma, karšto vandens tiekimas gali būti atnaujintas jau tą pačią dieną. Jeigu nustatomi – karšto vandens tiekimas gali būti atnaujinamas tik pašalinus visus defektus. Defektų šalinimo laikas priklauso nuo jų sudėtingumo ir kiekio – įprastai remontas trunka 1–2 paras, tik retais atvejais darbai užsitęsia 4–5 paras.
Algimanto Sadausko teigimu, šįmet VŠT hidraulinių bandymų grafiką pakoregavo šalyje įvestas karantinas. „Įprastai šiuos darbus pradedame pabaigę šildymo sezoną. Atsižvelgdami į karantino sąlygas, šįmet hidraulinius bandymus, kurie susiję su karšto vandens išjungimu gyventojams, pradėsime ne gegužę, o nuo birželio mėnesio“, – sako Perdavimo tinklo dep. vadovas.
„Hidrauliniai bandymai kol kas yra patikimiausias būdas nustatyti tokius vamzdynų defektus kaip korozija ar įtrūkimai, o trumpalaikis karšto vandens išjungimas yra nepalyginamai mažesnis nepatogumas negu šilumos tiekimo nutraukimas žiemą, įvykus šiluminės trasos avarijai. Kita vertus, per kelis pastaruosius metus mums pavyko sutrumpinti karšto vandens išjungimo trukmę. Bendrovė kryptingai vykdo vamzdynų renovacijas, keisdama seniausius, daugiau kaip 50 metų eksploatuotus tinklus. Todėl bendras kasmet defektų skaičius patikrų metu nuosekliai mažėja. VŠT taip pat įdiegė gyventojų informavimo sistemą, kuri leidžia žmonėms iš anksto sužinoti, kada konkrečiame name numatoma išjungti karštą vandenį“, – pasakoja A. Sadauskas.
Gyventojai gali sužinoti iš anksto
Hidraulinių bandymų darbai kasmet yra kruopščiai planuojamai, o gyventojai gali iš anksto sužinoti, kada jų name planuojama atjungti karštą vandenį. Ši informacija pateikiama VŠT internetinės svetainės rubrikoje „Karšto vandens išjungimai“ (www.chc.lt) – tereikia suvesti namo adresą specialioje paieškos formoje. Hidraulinių bandymų grafikas gali būti koreguojamas priklausomai nuo to, kokių defektų randama ir kiek užtrunka juos pašalinti. Todėl informaciją apie karšto vandens išjungimus VŠT svetainėje yra koreguojama ir patikslinama pagal atliekamų darbų eigą.
„Tiksliausiai galime informuoti gyventojus, kurie yra pateikę savo kontaktus VŠT savitarnos svetainėje – telefono numerį ir elektroninio pašto adresą. Jiems siunčiame SMS žinutes ir elektroninius laiškus apie numatomą karšto vandens išjungimą, planuojamą darbų trukmę, informuojame, jeigu randame vamzdynų defektų ir matome, jog remonto darbai užtruks ilgiau nei parą. Jei tik visi mūsų klientai pateiktų savo tikslius kontaktus ir nepamirštų jų atnaujinti, mes galėtume juos individualiai informuoti visais svarbiais atvejais“, – kalba A. Sadauskas.