Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Praėję metai „Vilniaus vandenims“ finansiškai buvo sudėtingi. Tačiau net su mažesnėmis pajamomis bendrovė įgyvendino iškeltus tikslus ir užsiaugino vandens vartotojų pasitikėjimą.
2019 m. bendrovės pardavimų pajamos už parduotas geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugas, lyginant su 2018 m. sumažėjo 3,8 mln. ir siekė 33,2 mln. eurų. Pagrindinis tai lemiantis veiksnys buvo antrus metus iš eilės mažinta ir vidutiniškai 13 proc. sumažėjusi paslaugų kaina. Vilniaus, Šalčininkų ir Švenčionių bendruomenėms bendrovės tiekiamas vanduo dabar yra pigiausias Lietuvoje. Vilniuje mažiausia geriamo vandens kaina yra ir lyginant Baltijos šalių sostines: Taline vandens kaina vartotojams yra maždaug 12 proc. o Rygoje net trečdaliu didesnė.
„Nuosekliai didinome bendrovės investicijas į tinklų modernizavimą ir plėtrą, dar labiau pakėlėme tiekiamų paslaugų ir aptarnavimo kokybės kartelę, žengėme reikšmingus žingsnius veiklos skaitmenizavimo link“, - sako „Vilniaus vandenų“ generalinis direktorius.Marius Švaikauskas.
Lyginant su 2018 m. bendrovės „Vilniaus vandenys“ investicijos į vandentiekio ir nuotekų tinklų infrastruktūros plėtrą išaugo net 3 kartus ir siekė 22 mln. eurų. (Palyginimui - 2017 m. bendrovės investicijos tebuvo 3,4 mln. eurų. ) Didžiausia investicijų dalis buvo skirta naujo vandens gerinimo įrenginių komplekso Naujoje Vilnioje statybai (beveik 2,4 mln. investicijų), Vandentiekio ir nuotekų tinklo statybai (2,5 mln. eurų investicijų), Slėginio magistralinio nuotekų tinklo rekonstrukcijai (beveik 1,9 mln. eurų), Vandentiekio ir nuotekų tinklų plėtrai bei Savitakinių nuotekų tinklų rekonstrukcijai (po 1,4 mln. eurų).
Trečius metus iš eilės matuojamas klientų pasitenkinimo bendrove, jos teikiamomis paslaugomis ir aptarnavimo kokybe indeksas pernai šoktelėjo į viršų 2 balais (nuo 70 iki 72) ir šalies bei pasaulio kontekste viršija bendrą Lietuvos, taip pat JAV-Europos vidurkį. Ta pati tendencija išlieka ir šiemet. Vilniaus miesto savivaldybės atliekamo tyrimo duomenimis, pirmąšių metų ketvirtį, lyginant su 2019 m. I ketv. „Vilniaus vandenų“ klientų aptarnavimo balas išaugo 1,7 o paslaugų kokybės - 0,63 punkto ir atitinkamai siekia 7,71 ir 6,6 punkto iš 10 galimų.
Pasak „Vilniaus vandenų“ vadovo, bendrovės kasmet nuosekliai didinamos investicijos į vandens ūkį bei teikiamų paslaugų kokybę duoda teigiamų rezultatų: visa tai lemia tai, kad klientai ne tik labiau pasitiki bendrove, palankiau ją vertina, bet ir patys sąžiningiau elgiasi – tiksliau deklaruoja skaitiklių rodmenis, laiku atsiskaito už suteiktas paslaugas.
Beveik pusė arba 16,26 mln. eurų 2019 m. bendrovės gautų pajamų sudarė pajamos už nuotekų tvarkymą, iš kurių 1,96 mln., vykdant nuotekų užterštumo kontrolę, gauta iš verslo klientų už padidintą taršą. Pernai bendrovė „Vilniaus vandenys“ patikrino 327 stacionarius objektus, kuriems niekada netaikė padidintos savitosios taršos mokesčio. Iš jų net 121 taršos mokestis buvo pradėtas taikyti.
„Pastaraisiais metais fiksuojame didesnę taršą iš gamybos įmonių. Tai verčiantis susimąstyti ir imtis skubių priemonių rodiklis“, - sako M. Švaikauskas.
Reaguojant į tai, praėjusiais metais bendrovėje buvo sukurta Taršos užkardymui skirta grupė, kurios pagrindinis tikslas per artimiausius metus patikrinti iki 500 didžiausių šalies įmonių bei suformuoti praktiką kokioje pramonės šakoje, kokia tarša vyrauja, įpareigoti teršėjus sumokėti už realią taršą ne tik tai kas numatyta nuotekų reglamente.
„Vilniaus vandenys“ yra didžiausia Lietuvoje vandentvarkos bendrovė, tiekianti geriamąjį vandenį ir tvarkanti nuotekas 261 tūkst. klientų. Per parą bendrovė patiekia apie 93 tūkst. kub. metrų vandens ir surenka bei išvalo daugiau nei 111 tūkst. kub. metrų nuotekų.
ELTA