Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Neries upė, Vilnius. Alfa.lt nuotr.
Žygimantas ŠilobritasŠaltinis: ELTA
Už sutarties pasirašymą balsavo 28, susilaikė 15, prieš 2 Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nariai. Ši sutartis galioja iki 2027 m. spalio 15 d., bet gali būti pratęsta iki 2028 m. spalio 15 d.
Kaip teigiama bendradarbiavimo sutartyje, šalys siekia paruošti ir eksploatuoti 10,5 km Neries upės ruožą Vilniaus miesto savivaldybės ribose nuo Valakampių II paplūdimio iki Vingio parko. Manoma, kad tokie darbai reikalingi atsižvelgiant į poreikį išvystyti keleivinio vandens transporto infrastruktūrą Vilniaus mieste.
Šia sutartimi direkcija įsipareigoja nustatytoje atkarpoje atlikti upės gylio bei prieplaukų krantuose topografinius matavimus ir parengti Neries upes batimetrinį planą. Tada, kaip rašoma sutartyje, pagal šiuos duomenis atlikti planuojamų prieplaukų vietų analizę bei ūkinės veiklos poveikio vertinimą ir Aplinkos apsaugos departamentui ir Valstybinės saugomų teritorijų tarnybai pateikti upės valymo darbų planą.
Sutarus su institucijomis direkcija pagal poreikį atliks upės valymo darbus upėje, bei prieplaukų įrengimo vietose. Jie privalėtų užtikrinti tinkamus vandens kelio matmenis, tai reiškia, jog upės vagos gylis turės siekti bent 0,75 m, plotis 20 m. Šie darbai turi būti atlikti ne vėliau kaip 2025 m. birželio 1 d.
Už šiuos darbus sostinės savivaldybė mokės 29 tūkst. eurų.
Agentūra taip pat teiks konsultacijas savivaldybei ir jos rangovui atliekant prieplaukų įrengimą bei atliks laivakelio ženklinimą.
ELTA primena, kad Vilniaus valdyba teisės aktus, leidžiančius Nerį naudoti laivybai priėmė rugpjūčio pabaigoje. Planuojama, kad elektra varomas viešasis vandens transportas Nerimi vykdys reguliarius reisus. Skaičiuojama, kad vieno maršruto trukmė sudarys apie 45 min.
Į sostinės viešojo transporto sistemą laivai bus integruoti trimis etapais – kitąmet pirmasis maršrutas numatomas nuo Žirmūnų paplūdimio per Šilo, Karaliaus Mindaugo, Baltąjį tiltus iki šalia Seimo esančios Nepriklausomybės aikštės (susisiekimo jungtis Žirmūnai–Žvėrynas) su 6 prieplaukomis-stotelėmis.
Antruoju etapu jų tinklas šioje jungtyje bus plečiamas, įrengiant papildomai dar 6, trečiuoju etapu bus kuriama jungtis Žvėrynas–Vingio parkas, įrengiant papildomas 2 stoteles.
Tikimasi, kad baigus pirmą etapą per sezoną laivais bus pervežama virš 69 tūkst. keleivių, antrąjį – virš 83 tūkst., o įrengus visas jungtis – apie 95 tūkst. keleivių.
Visuomeninė laivyba turėtų būti pradėta vykdyti kitų metų vasarą, sezonas truktų nuo gegužės iki spalio mėnesio, priklausomai nuo orų. Žiemos sezonu laivai.