Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Vilniaus rajono savivaldybės nuotr.
EtapliusŠaltinis: Vilniaus rajono savivaldybė
Susitikimą organizavo Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigų socialinių pedagogų metodinis būrelis, bendradarbiaudamas su Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatore Juliana Lipinska.
Aptarti aktualias temas susirinko Vilniaus rajono švietimo įstaigų socialiniai pedagogai, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos ir Vilniaus rajono poliklinikos psichikos sveikatos centro atstovai, Vilniaus rajono pedagoginės psichologinės tarnybos direktorius Roman Juchnevič, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyr. specialistė Violeta Purpurovič, Vilniaus rajono socialinių paslaugų centro direktorė Beata Bartkienė ir Pagalbos vaikui ir šeimai skyriaus vedėja Loreta Voitechovič-Lepiochina.
Susitikimo pradžioje sveikinimo žodį tarė Vilniaus rajono Paberžės „Verdenės“ gimnazijos direktorė Violeta Dapkevičienė, kuri savo kalboje pažymėjo, kad švietimo įstaigų funkcijos apima ne tik žinių perdavimą, bet ir rūpinimąsi vaikų saugumu bei gerove.
Vilniaus rajono savivaldybės nuotr.
Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorė Juliana Lipinska padėkojo susirinkusiems dalyviams ir pažymėjo tarpinstitucinio bendradarbiavimo svarbą.
„Noriu padėkoti visiems, kurie šiandien prisijungė prie mūsų diskusijos. Šiandien sėdime ratu ir tai simbolizuoja mūsų vieningą veiklą, kuri suteikia galimybę žmogui gauti pagalbą ir patirti pokyčius. Viskas labai greitai keičiasi: vaikų elgesys ir gebėjimai, tėvų mąstymas, keičiasi ir institucijų specialistai, todėl yra labai svarbu nuolat dalintis gerosiomis patirtimis ir kurti naujus metodus, padėsiančius kurti naujas praktikas. Tikiu, kad tarp mūsų, socialinių įstaigų, specialistų ir pedagogų, turi būti bendrystė, kuri jau ne pirmus metus užtikrina gerus rezultatus“, – sakė J. Lipinska.
Diskusijos metu specialistai dalinosi gerosiomis patirtimis ir analizavo dėmesio reikalaujančius atvejus, susijusius su nepilnamečių asmenų keiksmažodžių vartojimu, elgesio problemų turinčiais mokiniais, pagalbos tėvams ir jų vaikams teikimu.
Vilniaus rajono savivaldybės nuotr.
Susirinkusių specialistų nuomone, svarbu nepamiršti ir atkreipti dėmesį, kad švietimo įstaigose galioja vidaus tvarkos taisyklės, kurių yra būtina laikytis. Taip pat buvo pažymėta, kad socialinių darbuotojų pagalba vaikams turi būti suteikta laiku, todėl ypač svarbu informuoti tėvus apie galimybę kreiptis į specialistus ir keisti jų požiūrį į sunkumus, su kuriais susiduria jų vaikai. Svarbu suprasti, kad tik priėmus pagalbą ir bendradarbiaujant su specialistais galima pasiekti realių teigiamų rezultatų.
Susitikimo dalyviai pažymėjo, kad problematiškas nepilnamečių elgesys slepia vidinius tikslus, kurie ne visada yra aiškiai matomi, tačiau jų identifikavimas padeda spręsti giliau slypinčius vaikų poreikius.
Dalyviai sutarė, kad tarpinstitucinis bendradarbiavimas yra vienas svarbiausių reiškinių, būtinų problemoms spręsti – švietimo įstaigų darbuotojai, kilus sudėtingoms situacijoms, turėtų kreiptis pagalbos į kitų įstaigų specialistus: atitinkamų seniūnijų socialinius darbuotojus, Vilniaus rajono socialinių paslaugų centrą, Vilniaus rajono savivaldybės darbuotojus ir kt.