PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Liepos 14 d. 15:35

Vilniaus oro uoste įsibėgėjo ambicinga tako rekonstrukcija (FOTO)

Vilnius

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


9377

Vilniaus oro uosto pakilimo tako rekonstrukcija bus baigta laiku, net jeigu sostinėje ir nusistovėtų lietingi orai, įsitikinęs oro uosto direktorius Olafas Martensas (Olaf Martens), penktadienį prasidėjus šiam vienam didžiausių statybos projektų Lietuvoje.


Foto galerija:

753.jpeg
741.jpeg
852.jpeg
963.jpeg
369.jpeg
147.jpeg
tako.jpeg
ta.jpeg
takas.jpeg

Tapkite mūsų draugu „Facebook“ ir sekite svarbiausias naujienas!

Vilnių pastarąsias dvi savaites plovusios liūtys neturėtų sutrikdyti plano atnaujinti skrydžius iš Vilniaus po 35 dienų, t.y. rugpjūčio 18 dieną. O. Martenso teigimu, darbai vykdomi su savaitės atsarga.

„Galime dirbti faktiškai visomis oro sąlygomis, išskyrus, jeigu bus ypač stipri liūtis, tada trumpam turėtume sustabdyti darbus. O šiaip galime dirbti net per lietų. Rugpjūčio 5 d. planuojame baigti asfalto darbus, iki rugpjūčio 12 d. ketiname kitus darbus nudirbti, todėl lieka savaitės rezervas“, - penktadienį šalia rekonstruojamo kilimo ir tūpimo tako susirinkusiems žurnalistams teigė O. Martensas.

Vilniaus oro uosto vadovo teigimu, šiuo metu rekonstrukcijos darbai vyksta visu tempu. Teritorijoje iš viso dirba iki 180 žmonių, apie 60 vienetų sunkiosios technikos, pasitelktos penkios frezavimo mašinos, kurios per parą nufrezuoja apytiksliai po 3 tūkst. kv. m senos asfaltinės tako dangos.

O. Martensas teigia, kad naujojo tako tarnavimo laikas priklausys nuo oro uostui ateityje teksiančios skrydžių apkrovos.

„Po šių darbų takas turėtų normaliai tarnauti 15-20 metų. Mes pernai turėjome 3,8 mln. keleivių. Augimas 15 proc. per metus. Manome, kad labai greitu laiku, galbūt po trejų metų, pasieksime 5 mln. keleivių per metus (skaičių)“, - teigė O. Martensas.

Plačiau apie tai:

Rekonstrukcijai uždaromas Vilniaus oro uostas

Kylantį moderniausią skrydžių valdymo centrą suprojektavo lietuviai

Oro uostų permainos keleiviams kelia sumaištį

Vilniaus oro uosto dėl rekonstrukcijos perkeliamiems skrydžiams

Kauno oro uosto laukia pastiprinimas – kelių šimtų darbuotojų desantas iš Vilniaus

Vilniaus oro uoste verda paruošiamieji darbai

Kaunas ruošiasi iš Vilniaus oro uosto dėl rekonstrukcijos perkeliamiems skrydžiams

Aviacijos ekspertas: Vilniaus oro uosto taką rekonstruoti reikia dabar, o ne ateityje

Kauno oro uostas ruošia naujas stovėjimo aikšteles

Nerimaujama, kad skrydžių perkėlimas iš Vilniaus virs chaosu

Aviacijos centru 35 vasaros dienoms tapo Kauno oro uostas


Į Eltos klausimą, kokio masto darbai atliekami Vilniuje, palyginti su Europa ar net pasauliu, oro uosto vadovas teigė, kad Lietuvoje vykstanti renovacija labai ambicinga.

„Kiek mes žinome, tai yra visiškai naujas, vienintelis atvejis Europoje, kad tokio dydžio oro uosto veikla būtų perkelta į žymiai mažesnį oro uostą“, - kalbėjo O. Martensas, įsitikinęs, kad skrydžių estafetę iš Vilniaus perėmęs Kauno oro uostas susitvarkys su iššūkiais.

Vilniaus oro uosto vadovas taip pat pabrėžė, kad atnaujinant taką keičiama ne tik jo danga, bet ir drenažo sistema, žiburių instaliacija. Beje, pasibaigus minėtam 15-20 metų laikotarpiui, takas nebūtų vėl atnaujinamas iš pagrindų, kaip dabar, o būtų atliekami tiesiog remonto darbai, pavyzdžiui, drenažo sistema tarnautų jau ilgesnį laiką.

Rekonstruojant taką bus pakloti keturi asfalto dangos sluoksniai, įdiegta moderni signalinių žiburių sistema. Kartu rekonstrukcijos metu bus modernizuota lietaus vandens surinkimo sistema. Projektui numatyta 19 mln. eurų.

Pastarąjį kartą Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo takas iš dalies buvo rekonstruotas 2003-iaisiais. Dar 2014 m. atlikti laboratoriniai šio tako tyrimai parodė, kad blogėjanti jo būklė ir yrantys dangos produktai gali kelti riziką aviacinei saugai.

Pagrindinis rekonstrukcijos tikslas - užtikrinti tolesnį kilimo ir tūpimo tako naudojimą, atitinkant skrydžių saugos ir aviacijos saugumo reikalavimus, ir išvengti skrydžių ribojimų. Siekiama tobulinti Vilniaus oro uosto ir oro eismo paslaugų teikimo infrastruktūrą, didinti jos pajėgumą.

ELTA