Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt
Vilniaus oro uostui penktadienį planuojant atnaujinti darbą, šiuo metu testuojamos kilimo ir tūpimo tako sistemos. Pagrindiniai tako rekonstrukcijos darbai baigti.
Lietuvos oro uostų vykdomojo direktoriaus Donato Voverio teigimu, skrydžiai į sostinę turėtų grįžti numatytu laiku.
„Viskas vyksta pagal planą, tai reiškia, kad rugpjūčio 18 d., 00.05 val. jau turėtume sulaukti pirmojo skrydžio Vilniaus oro uoste. Jeigu orai bus geri - o šiandien jie geri - tai testavimas šiandien ir baigsis. Pagal preliminarius rezultatus, rizikos, kad oro uostas neatsidarytų laiku, nematome“, - pirmadienį naujienų agentūrai ELTA sakė D. Voveris.
Lietuvos oro uostų vykdomojo direktoriaus teigimu, atnaujinta tako danga tinkama eksploatuoti. Nuo sekmadienio pradėti paskutinieji testavimo darbai, o šiuo metu didžiausias dėmesys skiriamas tikslaus artėjimo tūpti sistemos (instrument landing system, ILS) įvertinimui.
„Pats takas, asfalto ir ženklinimo požiūriu, ištestuotas. Jau galima pasakyti, kad jis tinkamas naudoti. Dabar kalbama apie dvi - žiburių ir tikslaus artėjimo tūpti - sistemas. Šiandien arba tiksliai žinosime, kad jos tinkamos naudoti, arba žinosime, kokius korekcinius veiksmus reikia atlikti“, - aiškino D. Voveris, pridurdamas, kad galimi papildomi darbai neturės įtakos Vilniaus oro uosto atidarymo laikui.
Mėnesiui šalies aviacijos centru tapęs Kauno oro uostas penktadienį dar dirbs dabartiniu režimu.
„Kauno oro uostas dar išlaikys didesnius pajėgumus rugpjūčio 18 d., o nuo rugpjūčio 19 d. jau prasidės tų papildomų pajėgumų demontavimas ir, iš esmės, nuo tos dienos Kauno oro uostas visiškai grįžta į savo įprastinę veiklos apimtį“, - kalbėjo D. Voveris. Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcija prasidėjo liepos 14 d. Darbų rangovas - Latvijos bendrovės „A.C.B“ vadovaujamas įmonių konsorciumas, rekonstrukcijai numatyta 19 mln. eurų. Projekto įgyvendinimą stebi AB „Problematika“. Testavimą specialiu lėktuvu atlieka britų įmonė „Flight Calibration Services“, jos paslaugų kaina įtraukta į minėtą bendrą darbų sumą.
Kaip jau skelbta, pastarąjį kartą Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo takas iš dalies buvo rekonstruotas 2003-iaisiais. Dar 2014 m. atlikti laboratoriniai šio tako tyrimai parodė, kad blogėjanti jo būklė ir yrantys dangos produktai gali kelti riziką aviacinei saugai.
ELTA