Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Daugiafunkcio sveikatinimo, švietimo, kultūros ir sporto kompleksas | A. Nemunaitis / VMSA vizualizacija | Asmeninis archyvas
EtapliusŠaltinis: Pranešimas žiniasklaidai
Pakeitimai iš esmės keičia projekto pobūdį
Remiantis A. Nemunaičio pateiktu kreipimusi, 2021 m. pasirašyta koncesijos sutartis numatė, kad projektą įgyvendinantis privatus konsorciumas prisiima esminę riziką, o atsiskaitymai už projekto įgyvendinimą turėjo būti išdėstyti per 22 metus. Tačiau 2024 m. Vilniaus miesto taryba pritarė sutarties pakeitimams, kuriais tiek finansinė rizika, tiek didelė dalis įsipareigojimų perkeliami valstybei bei savivaldybei. Be to, visos projekto išlaidos būtų apmokėtos vos per dvejus metus, kas, Tarybos nario teigimu, iš esmės keičia sutarties turinį — iš koncesijos ji virsta statybos rangos sutartimi.
Tokie esminiai pokyčiai, anot A. Nemunaičio, turėjo būti įgyvendinami tik per naują viešojo pirkimo procedūrą, užtikrinant skaidrumą, konkurenciją ir racionalų lėšų panaudojimą. Pasak jo, šiuo atveju galėjo atsirasti daugiau konkurso dalyvių, kurie galėtų pateikti gerokai palankesnius finansinius pasiūlymus.
Galimai dirbtinai sudaromos išskirtinės sąlygos vienai verslo grupei
A. Nemunaitis taip pat atkreipia dėmesį, kad šiuo metu vykdomi veiksmai gali būti naudingi konkrečiai verslo grupei „Hanner“, kuriai, jo vertinimu, galimai dirbtinai sudaromos palankios sąlygos perimti projekto įgyvendinimą. Toks elgesys kelia rimtų abejonių dėl teisėtumo, skaidrumo ir viešojo intereso paisymo.
„Neneigiu, kad Vilniui reikalingas daugiafunkcis sporto ir kultūros kompleksas. Tačiau jis negali būti statomas bet kokia kaina – pažeidžiant įstatymus, ignoruojant konkurenciją ir galimai sudarant privilegijas atskiriems verslo subjektams“, – teigia A. Nemunaitis.
Galimas savivaldybės neveikimas gali lemti daugiamilijoninę žalą
Be to, Tarybos narys atkreipia dėmesį į galimą savivaldybės neveikimą. Pasak jo, nors Koncesininkas nevykdo savo įsipareigojimų, savivaldybė nesiima veiksmų realizuoti Lietuvoje veikiančio banko suteiktos garantijos, kuri turėjo apsaugoti savivaldybės interesus. Šios garantijos galiojimas baigsis jau 2025 m. liepos 4 d. – likus mažiau nei mėnesiui, o jokių teisinių veiksmų dėl žalos atlyginimo kol kas nėra imamasi.
„Nesuprantama, kodėl, matant aiškų įsipareigojimų nevykdymą ir artėjantį terminą, atsakingos institucijos nesiima jokių veiksmų dėl galimos žalos atlyginimo. Toks neveikimas gali lemti tiesioginius valstybės biudžeto nuostolius“, – sako A. Nemunaitis.
Kreipimasis dėl skubių prokuratūros veiksmų
Atsižvelgdamas į galimus teisės aktų pažeidimus, biudžeto lėšų švaistymą bei artėjantį terminą realizuoti garantiją, Aleksandras Nemunaitis kreipėsi į Generalinę prokuratūrą, prašydamas:
pradėti tyrimą dėl galimų viešojo intereso pažeidimų;
užkardyti galimai neteisėtus sutarties pakeitimus;
įvertinti galimą atsakingų pareigūnų neveikimą nevykdant žalos atlyginimo mechanizmo.
Pasak A. Nemunaičio, šioje situacijoje būtina skubi ir profesionali Generalinės prokuratūros reakcija, siekiant apsaugoti valstybės finansinius interesus bei užtikrinti įstatymų viršenybę.