Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
MILIJONAI. LASKAO nariai abejoja, ar šalia „Kultūros fabriko“ reikalingas brangus daugiaaukštis automobilių garažas. © Projektuotojų vizualizacija
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Šalia „Kultūros fabriko“ planuojamas statyti daugiaaukštis automobilių garažas kainuos milijonus. Paaiškėjo, kad vietoje esamos 65 vietų automobilių aikštelės bus galima padaryti 100. Tačiau kiekviena papildoma vieta gali kainuoti apie 60-70 tūkst. eurų.
Projekto pasiūlymas buvo aptartas ketvirtadienį Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos (LASKAO) architektūros ir urbanistikos ekspertų taryboje, kuri kritikos negailėjo.
Pasak projektuotojo UAB „Eksploit“ architektės Karolinos Juočerės, pirmajame garažo aukšte būtų formuojamos dvi rampos, o automobiliai judėtų ratu.
„Iš viso numatoma apie 100 vietų. Pirmajame aukšte 10 vietų būtų skirta elektromobiliams. Numatomos ir dvi dviračių saugyklos. Viena atvira, kita - uždara. Savivaldybė norėjo, kad objekte būtų galima saugiai palikti dviratį. Jų saugyklas nuspręsta komponuoti viduje“, - sakė architektė.
LASKAO architektas Romas Gailius mano, kad ši investicija yra nelogiška ir absurdiška.
„Tai yra protu nesuvokiamas pinigų taškymas. Jeigu tvarkysime dangas, pėsčiųjų lygmens erdves, tai bus dar blogiau. Autoriams siūlau paieškoti ekonomiškesnio varianto. Būtų smagu šiam daiktui duoti kažkokią funkciją. Ant tokio stogo galėtų būti ideali terasa jaunimui. Bet tada būtų dar brangiau“, - teigė jis.
Su R. Gailiaus nuomone sutiko ir Edmundas Andrijauskas. Jis pabrėžė, kad pastatą ruošiamasi statyti ne už Europos Sąjungos lėšas.
„Nesinori darbo svarstyti net kaip projekto. Viena stovėjimo vieta atsieina tiek, kiek butas. Lėšų mėtymas. Nesu matęs, kad dabar esama aikštelė būtų užpildyta, gal tik šventinėmis dienomis. Kišim milijonus tam, kad padarytume 30 vietų daugiau. Savivaldybei turi būti perduota aiški žinia. Tokio pastato statyti nereikia“, - kritikos negailėjo architektas.
Projektinis pasiūlymas netenkino ir kitų LASKAO narių. Jų manymu, tokia užduotis yra beprasmė - išleisti pinigai neduos nei ekonominės, nei praktinės naudos.
Prieš pradedant projektuoti buvo numatyta garaže sutalpinti 250 automobilių. Tačiau paaiškėjo, kad toks vietų skaičius yra fiziškai neįmanomas.
Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.