PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2020 m. Kovo 19 d. 21:13

Verslas prašo Vyriausybės neatidėliotinų sprendimų, siekiant užtikrinti tolesnę vežėjų veiklą

Vilnius

Sunkvežimiai / BNS nuotr.

anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt


121840

Kilus koronaviruso pandemijai transporto paslaugų teikimas ir prekių gabenimas per Europos Sąjungos (ES) valstybių sienas su kiekviena diena tampa sudėtingas. Stringant eksportui ir paslaugų tiekimui vežėjai jau patiria finansinių sunkumų, todėl prašo Vyriausybės sustabdyti nutarimą, kuriuo nuo šių metų pradžios buvo padidinta mokestinė našta verslui.

Tarptautinių krovinių vežėjai valstybinių institucijų taip pat prašo skubiai įsikišti ir spręsti kitas problemas, susijusias su vairuotojų, ypač iš trečiųjų šalių, kelionių apribojimo į darbo vietą ir atgal namo, klausimus. Jeigu sunkumai nebus operatyviai pašalinti, tarpvalstybinis krovinių gabenimas greitu metu taps itin sudėtingu, o kai kuriais atvejais – ir neįmanomu, įspėja verslas.

Verslo bendruomenė atkreipia dėmesį, kad siekiant suvaldyti pandemijos neigiamas pasekmes, transporto sektorius yra viena svarbiausių priemonių, leidžiančių valstybei užtikrinti gyvybiškai svarbių prekių tiekimą gyventojams bei palaikyti Lietuvos pramonę ir šalies ekonomiką.

Tai pripažįsta ir Europos Komisija (EK), šią savaitę paskelbusi gaires dėl valstybių sienų valdymo, kuriose teigiama, kad šiuo metu transporto ir mobilumo sektorius yra pagrindinis ekonomikos tęstinumo veiksnys. Anot EK, visų rūšių prekės, ypatingai būtiniausios paskirties – medikamentai, medicininė įranga, būtiniausi ir greitai gendantys maisto produktai, galvijai – turi judėti tarp ES valstybių be apribojimų. Valstybės privalo užtikrinti sklandų prekes gabenančių vilkikų judėjimą, kadangi tokios krizės sąlygomis, kuriomis gyvename dabar, logistika yra strateginė priemonė užtikrinti normaliam visuomenės gyvenimui.

Į Vyriausybę, Seimą ir kitas atsakingas valstybines įstaigas raštu kreipėsi trys didžiausios šalies vežėjų asociacijos – Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas, Lietuvos vežėjų sąjunga ir Lietuvos pramonininkų konfederacija.

Pirmiausia, verslas prašo sustabdyti 2019 m. spalio 16 d. priimto Vyriausybės nutarimo dėl MMA koeficiento komandiruojamiems vairuotojams didinimo įsigaliojimą Nuo 2020 m. pradžios įsigaliojus minėtam nutarimui, mokestinė našta vežėjams smarkiai išaugo, dėl ko dalis sektoriaus dalyvių verslus pradėjo kelti į užsienį, taip pat smarkiai krito naujų vilkikų registracija šalyje.

Kilus koronaviruso pandemijai šių metų kovo pradžioje transporto įmonės, daugiausia smulkios ir vidutinės, fiksavo 50-90 proc. pajamų krytį dėl mažėjančių krovinių apimčių, uždaromų terminalų, mažėjančio užsakymų skaičiaus, rizikos komandiruoti vairuotojus.

Užsienio reikalų ministerijos prašoma numatyti būdus, kaip trečiųjų šalių darbuotojai galėtų prasitęsti leidimus gyventi ir darbo vizas, taip pat konkrečius konsulinius skyrius, į kuriuos būtų galima kreiptis dėl dokumentų pratęsimo. Nesant galimybių įvykdyti šių procedūrų, prašoma pratęsti dokumentų galiojimą be apsilankymo konsuliniame skyriuje.

Finansų ministerijos prašoma iki 2020 m. spalio 1 d. atidėti pelno, taršos, nekilnojamojo turto, žemės mokesčių mokėjimą. Taip pat šešiems mėnesiams prašoma atidėti mėnesinių mokesčių – gyventojų pajamų mokestį, socialinio draudimo įmokų – mokėjimą.

Vyriausybės ir atsakingų institucijų taip pat prašoma netaikyti kvotų trečiųjų šalių vairuotojų įdarbinimui, jeigu jiems, jų pačių prašymu, yra suteikiamos nemokamos atostogos. Vidaus reikalų ministerijos prašoma užtikrinti VĮ „Regitra“ funkcijų vykdymą bent jau numatant tam tikras klientų aptarnavimo valandas.

Susisiekimo ministerijos prašoma užtikrinti, kad karantino sąlygomis vykdomam nuotoliniam Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) darbui būtų skirti visi turimi LTSA resursai, karantino laikotarpiu atsisakant planinių transporto įmonių patikrų.