Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
Lukas JuozapaitisŠaltinis: ELTA
Jis pastebėjo, kad „Perlas Energija“ vis tik pažadėjo visiems 180 tūkst. klientų, kiek jų bendrovė turėjo iki sprendimo panaikinti fiksuotos kainos planus, kompensuoti skirtumą tarp jos ir kito tiekėjo pasiūlymo kainų.
„Galbūt tai ir nėra pats blogiausias variantas vartotojui. Būtų daug blogiau, jei įmonė vėliau nebegalėtų vykdyti savo įsipareigojimų. Dabar bent jau tikimasi, kad susidaręs kainų skirtumas bus kompensuotas“, – ketvirtadienį „Žinių radijui“ sakė R. Jokubauskas.
„Tikimės, kad nuostoliai vartotojams bus minimalūs“, – pažymėjo jis.
Pasak vartotojų atstovo, nors „Perlas Energija“ pranešė, kad nuostolius klientams kompensuos savomis lėšomis, neaišku, ar savų finansinių pajėgumų bendrovei pakaks. Be to, neaišku ir tai, kokią elektros kainą siūlys kiti nepriklausomi tiekėjai, pastebi jis.
„Klausimas, ar „Perlas Energija“ užteks jų turto galimiems nuostoliams kompensuoti. Tai priklausys nuo to, kokia bus suma pardavus turtą, kokio dydžio bus skirtumai (tarp „Perlas Energija“ ir kitų tiekėjų siūlomų fiksuotų elektros kainų – ELTA). Irgi didelis klausimas per šias ateinančias porą savaičių, kokiomis sąlygomis vartotojai sudarys sutartis su kitais tiekėjais“, – sakė R. Jokubauskas.
„Perlas Energija“ deklaruoja, kad jų turto turėtų užtekti, tačiau šiandien, matyt, jos žodžiu nelabai visi linkę pasitikėti 100 proc. ir yra žiūrima į atsarginius variantus“, – svarstė jis.
R. Jokubausko teigimu, šios bendrovės atvejis parodė, kad kiti tam tikram laikotarpiui užfiksuoti elektros kainą siūlantys nepriklausomi tiekėjai neturėtų „visų problemų permesti ant vartotojų“.
„Pasekmę to turime, kad „Perlas Energija“ priversti stabdyti savo veiklą. Tikimės, kad kiti tiekėjai pasimokys iš šitos istorijos ir stengsis ieškoti išeičių, kokiomis galutinis vartotojas nenukentėtų“, – tikino Vartotojų aljanso atstovas.
ELTA primena, kad „Perlas Energija“ ketvirtadienį pranešė, kad stabdo veiklą, o elektrą klientams tieks iki rugpjūčio 31 d. Bendrovė informavo, jog naują tiekėją klientai turi pasirinkti iki rugpjūčio 28 d. ir veiks tol, kol išparduos turtą, išmokės kompensacijas klientams, atsiskaitys su kreditoriais ir partneriais. Bendrovės akcininkai negaus jokio „Perlas Energija“ turto ir uždarbio įmonę uždarius, rašoma bendrovės pranešime žiniasklaidai.
Anot įmonės vadovo Viliaus Juraičio tokį žingsnį lėmė prarastas klientų pasitikėjimas, kurių jau apie 20 tūkst. nutraukė sutartį, be to, toliau finansuoti tiekėjo veiklą atsisako jo kreditoriai.
Įmonės sprendimą palikti rinką ketvirtadienį pasmerkė ir energetikos ministras Dainius Kreivys, o Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos vadovas Renatas Pocius informavo apie rinkos reguliuotojo pradėtą tyrimą, siekiant išsiaiškinti, ar „Perlas Energija“ veiklą stabdo ir sutartis su vartotojais nusprendė keisti pagrįstai.
Rugpjūčio 5 d. „Perlas Energija“ pranešė, jog sparčiai augant elektros kainoms, nebegali vykdyti savo įsipareigojimų fiksuotą elektros tiekimo kainą pasirinkusiems klientams ir jiems pritaikys tiekimo planus kintama kaina, susieta su elektros kainomis biržoje.
Šį tiekėją iki šio sprendimo buvo pasirinkę apie 180 tūkst. buitinių vartotojų, o liepos pradžioje, pasibaigus antrajam elektros rinkos liberalizavimo etapui, „Perlas Energija“ buvo antras daugiausiai sutarčių su klientais sudaręs tiekėjas, turėjęs apie 15 proc. 1–5 tūkst. kWh elektros energijos kasmet suvartojančių gyventojų (67 proc. rinkosi „Ignitis“, apie 8 proc. – „Elektrum Lietuva“ ir „Enefit“).