Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.ltŠaltinis: Varėnos viešoji biblioteka
Edukacija suaugusiems palyginti naujas reiškinys bibliotekose, todėl, pasak lektorės, svarbu išsiaiškinti terminus, teorijos dalykus, kodėl bibliotekai siūloma imtis minėtos veiklos.
Edukacija dažnai lyginama su auklėjimu, lavinimu, švietimu, mokymu, tačiau jai artimiausia sritis yra ugdymas. „Ugdymas – labai jautri ir nuolat kintanti sritis. Mūsų vertybių perdavimo procesas“, – pasakojo Vida Kaunienė.
Biblioteka turi sąlygas ugdymui: informacinius resursus, yra atviros durys visiems, žino bendruomenės poreikius, sudaro mokymosi visą gyvenimą sąlygas, vykdo kultūros ir intelektinio paveldo tęstinumą.
Svarbiausia bibliotekos edukatoriaus užduotis – ugdyti kultūrinę savimonę, grįstą žiniomis, aktyvia kultūrine raiška ir kultūriniu sąmoningumu. „Suaugusieji mokiniai susieja mokymąsi su realiu gyvenimu, turi patirties ir ja dalinasi, yra savarankiški, turi įsitikinimus.
Bibliotekininkui dažna problema – suburti auditoriją“, – teigė lektorė. Ji taip pat pateikė pavyzdžių, kokiais principais buriama bendruomenė, kokios yra edukacinės veiklos siekiamybės, kaip struktūrizuojami edukaciniai užsiėmimai, išskyrė ir detalizavo edukacinės veiklos etapus: inicijavimas, programos kūrimas, programos vykdymas ir stebėsena. Kvietė dalyvius sudalyvauti „Idėjų laboratorijoje“.
Skaitykite savo miesto naujienas!