Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pexels.com nuotr.
Remigijus BielinskasŠaltinis: BNS
„Visas RRF planas ir jo rodikliai buvo parengti kaip Bendrijos reakcija į COVID-19 sukeltas ekonomines ir socialines pasekmes, todėl nebuvo įvertintos karo Ukrainoje ir energetikos kainų augimo pasekmės, o Europos Komisija to plano nei terminų, nei sumų nenori ir neperžiūri, bent jau kol kas“, – BNS po susitikimo su Gitanu Nausėda sakė M. Macijauskas.
„Vis dėlto akivaizdu, kad problemų yra, nes vien dėl infliacijos dalis numatytų projektų išbrango, todėl, pavyzdžiui, Lietuva turėtų dengti didesnę dalį projekto vertės nei buvo suplanavusi anksčiau, o tokių lėšų nacionaliniame biudžete nėra numatyta“, – pridūrė jis.
Pasak kontrolieriaus, jo žiniomis Lietuva kartu su kitomis ES narėmis planuoja persiderėti dėl RRF dotacijų panaudojimo.
„Kiek žinau, daugelis Europos Sąjungos šalių ketina kreiptis į Komisiją ir persiderėti tam tikrus rodiklius, terminus ir galbūt netgi finansavimo dydį. Lietuva čia irgi nebus išimtimi“, – sakė M. Macijauskas.
Premjerė Ingrida Šimonytė anksčiau yra sakiusi, kad pirmąjį mokėjimo prašymą pagal RRF planą Vyriausybė Europos Komisijai planuoja pateikti trečiąjį šių metų ketvirtį.
Lietuvai RRF priemonių plane šiemet numatyta skirti 339 mln. eurų, 2023-2024 metais – daugiau kaip 1,168 mlrd. eurų, o 2025-2026 metais – dar 600,1 mln. eurų. Iš viso šaliai numatyta 2,225 mlrd. eurų dotacijų.
Investicijos ir reformos apima septynis komponentus: žaliąją pertvarką, skaitmenizaciją, švietimą, sveikatą, socialinę apsaugą, inovacijas ir mokslą, viešojo sektoriaus pertvarką.