Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS Fotobanko nuotr.
Etaplius.LTŠaltinis: BNS
Jais taip pat nustatyta, kaip pėstieji gali judėti dviračių takais.
Pasak Susisiekimo ministerijos, šios pataisos padarytos įgyvendinant pernai spalį Seimo priimtus Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus.
Nuo gegužės 1-osios mobiliuoju telefonu vairuojant bus leidžiama naudotis tik jei jis valdomas laisvų rankų įranga ir laikomas specialiame laikiklyje. Mobilusis telefonas gali būti valdomas transporto priemonės laisvų rankų įranga, esančia ant vairo, multimedijoje ir pan.
„Rankomis naudotis mobiliuoju telefonu vairuojant yra draudžiama, išskyrus, kai transporto priemonė stovi. Ši išimtis galioja tik sustojus ilgesniam laikui, tačiau nėra taikoma, kai sustojama spūstyje, prie raudono šviesoforo signalo, praleidžiant pėsčiuosius ir pan.“, – teigiama ministerijos pranešime.
Taip pat nustatyta, jog automobiliams draudžiama lenkti gyvenamojoje zonoje, daugiabučių kiemuose ir stovėjimo aikštelėse.
Be to, siekiant išvengti pasitaikančių piktnaudžiavimų, KET nustatomas vienareikšmis draudimas sustoti ir stovėti žmonėms su negalia skirtose vietose.
Tačiau gyvenamojoje zonoje ir stovėjimo aikštelėse galės laisviau judėti dviratininkai ir pėstieji. Pagal patikslintas KET nuostatas, dviratininkams gyvenamojoje zonoje netaikomas reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau eismo juostos dešiniojo krašto.
Pėstiesiems automobilių stovėjimo aikštelėse leidžiama judėti visa važiuojamąja dalimi, tačiau jie turi netrukdyti transporto priemonių eismui. Esant pėsčiųjų perėjai, privalu ja naudotis.
Stovėjimo aikštelėse pėstieji turi pirmumo teisę prieš transporto priemones.
Siekiant išvengti nesusipratimų dviračių takuose, nustatytos išimtys dėl pėsčiųjų eismo dviračių takais ir dviračių juostomis. KET nustatyta, kad pėstieji gali kirsti dviračių taką ar juostą, pereidami į kitą jų pusę, taip pat pėstieji gali judėti dviračių taku, jei kelyje nėra šaligatvio ar pėsčiųjų tako.
Šiais atvejais pėstieji turi eiti taip, kad netrukdytų dviratininkų eismui.
Suvienodinti reikalavimai visų rūšių keturračių vairuotojams. Nustatyta, kad ratinio traktoriaus (T3b kategorijos), kuris pagamintas keturračio konstrukcijos pagrindu ir neturi kėbulo (kabinos), vairuotojui taikomi keturračių vairuotojams keliami reikalavimai: privaloma dėvėti šalmą ir vairuoti abiem rankomis, draudžiama važiuoti automagistrale ir greitkeliu, vežti vaikus iki 12 metų.
Į KET įtraukta nauja rekomendacija dėl vaiko vežimo automobiliu. Rekomenduojama, kad vaikas specialioje sėdynėje, atsuktoje prieš automobilio važiavimo kryptį, būtų vežamas kaip galima ilgiau. Taip vežti vaiką naujesnio tipo sėdynėse galima iki jam sueis 15 mėnesių. Svarbu, kad vaikas būtų vežamas specialioje jo ūgiui ir svoriui pritaikytoje sėdynėje.
Taisyklėse taip pat įtvirtinamas naujas įspėjamasis kelio ženklas Nr. 152 „Raiteliai“ – jis įspės apie kelio ruožą, kuriuo dažnai joja raiteliai ar vedami žirgai.
Anot ministerijos pranešimo, atsisakoma neaktualių paslaugų kelio ženklų mėlyname fone Nr. 706 „Telefonas“ ir Nr. 725 „Lankytina vieta“.
Ženklas „Telefonas“ tapo neaktualus Lietuvoje nebelikus taksofonų, o lankytinos vietos jau žymimos kitokiais kelio ženklais rudame fone su rodykle į lankytiną vietą arba su lankytinos vietos pavadinimu.