Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Ketvirtadienį, lapkričio 18-ąją, įvykusio oficialaus pristatymo metu Vaidotas Žala atkleidė svarbiausias naujienas prieš artėjantį Dakaro ralio maratoną. Pritraukus naują stiprų rėmėją komanda jau 2022 metų Dakare dalyvaus „Teltonika Racing“ pavadinimu. Antra svarbi žinia – naujos kartos variklį gavęs „Mažylis“ bus ne tik dar greitesnis, bet ir patikimesnis.
2022 metų Dakare šalia V. Žalos šturmano vietoje vėl sėdės Paulo Fiuza. Į komandos pristatymą atvykęs portugalas Lietuvoje lankėsi pirmą kartą. Trumpa jo viešnagė šalyje bus darbinga – susipažinęs su pasikeitusia komanda patyręs ralio maratonų dalyvis apžiūrės atnaujintą automobilį ir dalyvaus pirmuosiuose bandomuosiuose važiavimuose.
Prie komandos šiais metais prisijungs ir Saulius Jurgelėnas, kuris Saudo Arabijoje bus atsakingas už komunikaciją. Ne vieną Dakarą šturmano kėdėje įveikęs automobilių sporto profesionalas bus matomas kasdienėse socialiniuose tinkluose rodomose tiesioginėse transliacijose. Anot V. Žalos, „Teltonika Racing“ komandai S. Jurgelėnas – tarsi sėkmės talismanas.
Tikslas: garsinti Lietuvos vardą pasaulyje
Generalinės komandos rėmėjos „Teltonikos“ įkūrėjo ir prezidento Arvydo Paukščio teigimu, įmonių grupė kiekvienais metais bent 1 mln. eurų skiria paramai. Dakaro ralis pritraukia viso pasaulio dėmesį, tad „Teltonika“ prisidedama prie V. Žalos dalyvavimo šiame ralyje, siekia padėti garsinti Lietuvos vardą pasaulyje.
Pasak A. Paukščio, mintis „Teltonikos“ įmonių grupei paremti Dakaro ralio iniciatyvą kilo ir iš sričių, kuriose „Teltonika“ vykdo savo veiklą:
„Esame pirmaujantys pramoninio ryšio technologijų ir transporto sekimo prietaisų gamintojai Europoje. Teltonikos įmonės jau daug metų kuria ir diegia inovacijas šiose srityse kai kurie mūsų klientai jas pritaiko ir automobilių sporte. Be to, kitais metais atversime „Teltonikos technologijų centro“ Molėtuose duris, todėl remdami V. Žalą džiaugiamės galėdami prisidėti ir prie kraštiečio sėkmės“, – sako A. Paukštys.
Patobulinimas siekiant patikimumo
Patobulintas V. Žalos vairuojamas „X-Raid“ visureigis nuo šiol turėtų būtų ne tik dar greitesnis, bet ir gerokai patikimesnis. Variklis su dviem turbokompresoriais buvo pakeistas vieną turbiną turinčiu naujos specifikacijos motoru. V. Žalos komandos sportinis visureigis praėjusiais metais buvo vos vienas iš dviejų „X-Raid“ ruoštų modelių su senesnės specifikacijos varikliais.
Pakeitus variklio tipą padidėjo oro tiekimo angos skersmuo. Anot V. Žalos, pokyčiai aiškiai matomi ir išorėje – iš galo į priekį perkėlus dalį radiatorių teko netgi modifikuoti variklio dangtį. Kitas svarbus patobulinimas – vietoje iki šiol naudotų dviejų dirželių liko vienas, o ir tas perkeltas į geriau apgalvotą padėtį.
„Anksčiau mus kamavusios dirželio ligos šis variklis jau nebeturi. Padidėjo maksimali išvystoma galia, o svarbiausia – prasiplėtė maksimalaus išvystomo sukimo momento diapazonas. Tai turėtų labai pasijausti važiuojant sudėtingiausiomis sąlygomis, pavyzdžiui, kopose“, – komentavo lenktynininkas.
Į naują klasę pereis kitais metais
Naujos visureigių klasės T1+ pakeitimai „X-Raid“ modeliui nebuvo atlikti. Vokietijos kompanijos inžinieriai nespėjo baigti reikiamų detalių tobulinimo, tačiau net ir turėdama tokią galimybę „Teltonika Racing“ komanda visureigio pakabos šiais metais dar nebūtų keitusi.
„Apskritai, tokį komplektą „X-Raid“ pasiūlys tik 2023 metų Dakarui. Net jeigu viskas ir būtų paruošta, kiltų rimtų abejonių dėl patikimumo. Techniniai pakeitimai buvo įvesti labai greitai ir kai kurios komandos tik šį rudenį pradėjo testuoti patobulintus automobilius varžybose“, – pastebėjo sportininkas.
Turimas „X-Raid“ visureigis pakabos patobulinimo gali ir nesulaukti, mat V. Žala rimtai svarsto galimybę nuo 2023 metų ralio reiduose startuoti ne su savu, o su nuomojamu automobiliu. Anot lenktynininko, tai realiausiai įgyvendinamas būdas visuomet vairuoti pažangiausią techniką ir būti itin konkurencingiems.
„Dar po metų neliks kitos išeities – tik važiuoti su T1+ kategorijos visureigiu. Kažkokiu būdu tai spręsime – teks arba tobulinti turimą automobilį, arba važiuoti su nuomojama technika“, – reziumavo lenktynininkas.
Bendradarbiavimą prątesė ir su „Agrorodeo“
Vaidotas Žala pasidžiaugė, kad šiemet į Dakarą vyks ir su ilgamečiu projekto partneriu „Agrorodeo". „Labai vertiname jau septintus metus trunkančią partnerystę su grūdų prekybos lyderiais „Agrorodeo", kurie nuo pat projekto pradžios nešė pagrindinę komandos finansavimo naštą. Kartu patyrėme ir džiugių, ir apmaudžių akimirkų. Smagu, kad visose situacijose jautėme „Agrorodeo" kolektyvo ir jų partnerių palaikymą ir už tai esame jiems dėkingi.“, – pasakojo V.Žala.