PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2017 m. Rugpjūčio 25 d. 10:57

V. Marcinkevičiaus tapybos paroda - apie žmonių jausmus bei tarpusavio santykius

Klaipėda

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


12902

Penktadienį Baroti galerijoje atidaroma Vilmanto Marcinkevičiaus tapybos paroda „Naivūs lakštingalų liežuvėliai“.

Joje eksponuojami įvairių laikotarpių menininko darbai, kurie dar niekada nebuvo rodyti Lietuvoje. Kadangi tapytojas jau beveik du dešimtmečius glaudžiai bendradarbiauja su danų galerija „NB galleri“, visi naujausi jo kūriniai visų pirma keliauja į Daniją. Tad Baroti galerijos lankytojai turi gerą progą pamatyti ką tik iš Danijos sugrįžusį Vilmanto tapybos darbų rinkinį.

Vienas pagrindinių darbų - „Naivūs lakštingalų liežuvėliai” yra visos šios parodos leitmotyvas - užuomina į žmonių jausmus bei tarpusavio santykius, nuoširdumą, atvirumą, abejingumą, melą. Pasirodo, Prancūzijoje lakštingalų liežuvėliai - ypatingas delikatesas. Būtent ši žinutė ir yra metafora, lydinti parodoje pristatomus kūrinius. Ši paroda - apie tai, kad privalome būti sąžiningi patys sau bei aplinkiniams ir apginti savo pozicijas, nes priešingu atveju gali ištikti lakštingalų liežuvėlių likimas - arba tu juos, arba jie tave.

V. Marcinkevičius išsiskiria iš savo kartos kūrėjų. Jo tapybos koloritas pribloškia efektingais, kontrastingais spalvų deriniais. Derindamas mėlyną su geltona, mėlyną su raudona, geltoną su žalia, menininkas sukuria netikėtus koloristinius sprendimus, kurie emociškai stipriai veikia žiūrovą. Paradoksalu, tačiau Vilmanto kūryboje slypi kažkokia „mistinė formulė” - įžūlūs spalvų deriniai nedirgina. Nepriklausomai nuo siužeto, iš paveikslų sklinda ramybė ir vibruoja tik teigiamos optimizmo bangos.

Analizuojant V. Marcinkevičiaus kūrybą, būtina išskirti dar vieną momentą - menininkas meistriškai lieja akrilą ir aliejinius dažus ant drobės tarytum dirbtų su akvarele. Tai taip pat vienas jo išskirtinumo požymių. Sodrios dažo dėmės persidengia su skaidriomis, plonos linijos perauga į plačius potėpius, dažo nuvarvėjimas sukuria „gyvo” paveikslo efektą. Nepalikdamas abejingų, meno kūrinys įtaigiai bendrauja su žiūrovu.

Pradedant ankstyvąja ir baigiant šiandiene kūryba, ryškėja svarbiausi V. Marcinkevičiaus tapybos motyvai - žmogus, moteris, žvilgsnis, lytiškumas. Paveikslų siužetuose dažnos retrospektyvios asmeninio gyvenimo, vaikystės-paauglystės scenos, erotiškos, socialinės, provokuojančios temos. Menininko tapomų žmonių, ypač moterų, šventųjų ir „neįšventintųjų“ atvaizduose netrūksta seksualumo, gaivališkumo, agresijos, tyrumo, o kartais ir vulgarumo. Vilmanto kūryboje apstu jausmų ir įtraukiančių emocingų scenų.

Baroti galerijoje pristatomų darbų istorijos ir laikotarpiai skirtingi. Čia yra ir portretų, ir mitinių būtybių, ir aktų, ir siužetinių darbų. Visus juos jungia išskirtinis, Vilmantui būdingas potėpio lengvumas, koloristiniai sprendimai bei tematika.