PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2018 m. Gruodžio 17 d. 10:57

V-I-A-D-U-K-A-I

Šiauliai

anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt


64735

Tai yra piliečio-reporterio nuomonė, už kurios turinį Etaplius.lt redakcija neatsako.

Taip jau yra, kad žmonės visada turi rinktis. Kartais pasirinkimas daromas nesąmoningai. Pvz., jei važiuojate iš namų į darbą, negalvojate ar kitoje sankryžoje reikės sukti į dešinę ar važiuoti tiesiai, ir jūs žinote, kad jūsų pasirinkimas yra teisingas ir leis pasiekti tikslą.

O dabar įsivaizduokite, jog į darbą pirmą dieną važiuojate nežinomam mieste. Tuomet jūs naudojatės žemėlapiu ir sankryžoje galvojate ar važiuosite tiesiai, ar suksite į kairę. Sprendimas kurioje sankryžoje kur sukti priklauso nuo turimos informacijos ir pasirinkto maršruto.

O ką daryti, jei jūs priverstas važiuoti, tačiau neturite nei informacijos, nei žinote maršruto? Atsakymas paprastas - jūs vis tiek važiuosite, tačiau labai menka tikimybė, kad pasieksite tikslą.

Politikoje praktiškai tas pats. Sprendimai priimami darant pasirinkimą. Esmė tame, jog kuo kokybiškesni yra pasirinkimai iš kurių daromas sprendimas, tuo didesnė tikimybė, kad sprendimas bus kokybiškas.

Prieš savaitę miesto taryba priėmė sprendimą statyti viaduką. Viaduką už 8 mln. eurų. Pasirinkimų miesto valdžia nesvarstė. Kažkas bandė klausti apie reikalingumą, apie naudą, apie alternatyvas ir panašiai. (t.y. sužinoti maršrutą), tačiau atsakymas buvo, jog tie kurie balsuos prieš (arba sankryžoje galvos kur sukti) bus prieš verslą, “sudegs” ES milijonai ir panašiai. Todėl taryba ir pasirinko, nes važiuoti vis tiek reikia.

Taip sutapo, kad prieš kelias dienas gaunu el. laišką nuo velniai žino ko, nes adresatas pasivadinęs daržovės vardu. Rimtai.

Laiškas apie apie tą patį viaduką, tiksliau apie maršrutą, kurio savivaldybės vadovai negalėjo surasti 2 metus.

(Tolimesnis tekstas 99 % atitinka laiško turinį. Kad būtų vizualiai aiškiau, pridėjau brėžinius iš Šiaulių transporto specialiojo plano).

Jei mes kalbame, kad Zoknių viadukas reikalingas, kaip Šiaulių miesto vidinio aplinkkelio sudėtinė dalis, tuomet susitarkime dėl kelių žingsnių:

1. Visi susirandame Šiaulių miesto Transporto specialųjį planą;

2. Nagrinėjame Transporto specialųjį planą.

Jei pavyko pirmas ir antras žingsniai, tuomet mes suprantame, kad vidinis aplinkkelis turėtų eiti šitaip:

1. Iš Radviliškio-Dubijos gatvių sankryžos reikia patekti į Pramonės-Serbentų sankryžą;

2. Iš Pramonės-Serbentų sankryžos važiuojame Serbentų gatve į pietus iki galo, ateityje planuojama pratęsti Serbentų gatvę dar apie 400 metrų, tada suktis į dešinę ir susijungti su Baltų gatve;

3. Iš Baltų gatvės... Na šiuo atveju nebenagrinėsime, nes tai nebeaktualu.

Taigi, pagrindinis sprendinys, kaip iš TAŠKO A „Radviliškio-Dubijos gatvių sankryžos“ reikia patekti į TAŠKĄ B „Pramonės-Serbentų sankryžą“?

48082759-10213306248032588-1619234230011691008-o.jpg

YRA DU SPRENDIMO BŪDAI

48377501-10213306251392672-3993945454973812736-o.jpg

1. SPRENDINYS NR. 1:

Nuo Radviliškio-Dubijos sankryžos (Taško A) statyti viaduką per geležinkelį, tuomet Bačiūnų gatve iki Bačiūnų-Pramonės sankryžos, sukti į Pramonės sankryžą ir važiuoti link Serbentų-Pramonės sankryžos (Taško B).

SPRENDINIO NR. 1 PLIUSAI:

Rėkyvos gyventojams patekti į Zoknius tenka daryti „lanką“, t. y. nuo Pramonės-Bačiūnų sankryžos sukti į Pramonės gatvę, tuomet į Serbentų g., tada Dubijos ir į Radviliškio gatvę (apie 4,5 km), kai esant minimam viadukui kelionė sutrumpėtų iki 1 km. Taigi, viadukas Rėkyvos gyventojams sutrumpintų kelią iki Zoknių 3,5 km.

SPRENDINIO NR. 1 MINUSAI:

Atsiradus viadukui labiausiai nukentėtų Rėkyvos ir Pabalių gyventojai, nes ir taip užkištos Pramonės (nuo Serbentu iki Bačiūnų g.) gatvės eismas dar padidėtų.

2. SPRENDINYS NR. 2:

Nuo Radviliškio-Dubijos sankryžos (Taško A) sukti į Dubijos gatvę ir važiuoti iki Serbentų-Dubijos sankryžos, tuomet sukti į Serbentų gatve ir važiuoti iki Serbentų-Pramonės sankryžos (Taško B).

SPRENDINIO NR. 2 PLIUSAI:

Vidiniam aplinkkeliui būtų išnaudojama Serbentų gatvės atkarpa, kurios šiandieninis apkrovimas mažas, tad nereikėtų didelių investicijų, bei papildomai neapkrautumėme Pramonės (nuo Bačiūnų iki Serbentu g.) gatvės.

SPRENDINIO NR. 2 MINUSAI:

Rėkyvos gyventojams patekti į Zoknius tektų daryti „lanką“, t. y. nuo Pramonės-Bačiūnų sankryžos sukti į Pramonės gatvę, tuomet į Serbentų g., tada Dubijos ir į Radviliškio gatvę (apie 4,5 km), kai esant minimam viadukui kelionė sutrumpėtų iki 1 km. Taigi, viadukas Rėkyvos gyventojams sutrumpintų kelią iki Zoknių 3,5 km.

EKONOMINIS VERTINIMAS:

SPRENDINIO NR. 1 ĮRENGIMO ORIENTACINĖ KAINA:

1. Nors kalbama, kad viaduko kaina gali siekti iki 8 mln. Eur, bet pasidomėjus rinka (už kiek Lietuvoje panašūs viadukai statomi, informacijos galima rasti puslapyje https://cvpp.eviesiejipirkimai.lt/ ) kaina po rangos konkurso tikėtina sieks 10-11 mln. Eur.

2. Reikės iš pagrindų rekonstruoti Bačiūnų gatvę (nuo Dubijos iki Pramonės g.), kaina apie 3-4 mln. Eur.

3. Reikės iš pagrindų perdaryti Pramonės-Bačiūnų gatvių sankryžą, kaina apie 1 mln. Eur.

48169436-10213306262152941-1536911788690374656-o.jpg

SPRENDINIO NR. 2 ĮRENGIMO ORIENTACINĖ KAINA:

1. Reiks iš pagrindų pertvarkyti Radviliškio-Dubijos gatvių sankryžą, kaina apie 1 mln. Eur.

2. Padidinti Dubijos-Serbentų gatvių sankryžos pralaidumą, kaina apie 0,5-0,7 mln. Eur.

48169436-10213306262152941-1536911788690374656-o.jpg

Sprendinio Nr. 1 orientacinė kaina – 14-16 mln. Eur.

Sprendinio Nr. 2 orientacinė kaina – 1,5-1,7 mln. Eur.

Taigi, jei miesto valdžia neitų populizmo keliu, o tartųsi su miesto (ypač Rėkyvos ir Pabalių) gyventojais, išdėstytų faktus, kokie pliusai, minusai pastačius viaduką laukia, bei kad už tą kainos skirtumą (12-14 mln. Eur) būtų galimą padidinti Serbentų-Pramonės sankryžą, prie kurios jie kiekvieną rytą dūsta kamščiuose, bei dar liktų kone 11-13 mln. Eur kitoms gatvėms (už 11 mln. Eur būtų galima pakeisti viršutinį asfalto dangos sluoksnį 20 km. 4 eismo juostų gatvei), vargu ar jie patys taip stipriai pasisakytų už Zoknių viaduką.

Beje, jei jau skiria lėšų (apie 3,5 mln. Eur) sankirtų eliminavimui su geležinkeliu, siūlau p. Merui prabėgti Žemaitės gatve (nuo Dubijos iki J. Jablonskio g.), kalbu apie Žemaitės gatvės viaduką ar Tilžės gatvės viaduku, nes:

1. Nėra nei dviračių, nei pėsčiųjų tako per Žemaitės g. viaduką;

2. Pėstieji ir dviratininkai kerta geležinkelį po Žemaitės g. viaduku, kas nėra saugu (tiek susidūrimo su traukiniu prasme, tiek...taip, po viaduku vaikščioti nėra saugu;

3. Žemaitės g. viadukas net neįgudusiai akiai atrodo tragiškai (kalbu apie suaižėjusias betono konstrukcijas), taigi eliminuojant pėsčiųjų sankirtą su viaduku būtų galima nušauti du zuikius vienu šūviu: įrengti pėsčiųjų ir dviračių taką, bei atlikti viaduko remontą, kurį vis tiek reikės 5 metų bėgyje tvarkyti, tik tuomet jis bus tvarkomas iš savivaldybės biudžeto lėšų. Už kiek Lietuvoje panašūs viadukai remontuojami, informacijos galima rasti puslapyje https://cvpp.eviesiejipirkimai.lt/ , kainos apie 2-3 mln. Eur.

4. Tilžės gatvės viaduko pėsčiųjų ir dviračių take neįsitenka pėstieji ir dviratininkai, takas per siauras.

Tai va. Pasukti galvą kažkas arba tingi, arba paprasčiausiai nesugeba.