PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Politika2023 m. Rugsėjo 17 d. 18:25

V. Čmilytės-Nielsen nestebina I. Vėgėlės kritika gyvenimo įgūdžių pamokoms

Lietuva

ELTA nuotr.

Viktorija SmirnovaitėŠaltinis: ELTA


278203

Viešojoje erdvėje netyla kritika gyvenimo įgūdžių pamokų iniciatyvai, esą ji neatspindi šeimos vertybių ir yra „kraštutinių liberalų ideologinis produktas“. Tačiau valdžios atstovai gina šią iniciatyvą, o kritiką gyvenimo įgūdžių pamokų programai vadina įrankiu „keliams į rinkimus tiesti“.

Dar rugsėjo pradžioje kritiką šiai iniciatyvai išreiškęs advokatas Ignas Vėgėlė penktadienį savo „Facebook“ paskyroje pasidalino dar vienu įrašu apie tai, kad naujojoje gyvenimo įgūdžių programoje esą neatspindimos šeimos vertybės, o pačią iniciatyvą pavadino „kraštutinių liberalų ideologiniu produktu“.

„Programoje neliko šeimos, kaip ir pačios lyties – programa „lyčiai neutrali“ su „socialinės lyties“ prezumpcija. Kitaip tariant, programa yra kraštutinių liberalų ideologinis produktas“, – rašė I. Vėgėlė.

Po įrašu advokatas kreipėsi į mokinių tėvus, pilietines organizacijas ir kitus subjektus, ragindamas nepasitenkinimą šia programa išsakyti kuriant ir pasirašinėjant peticijas.

Seimo pirmininkė: programa buvo parengta valdant LVŽS

Vis dėlto, Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen pabrėžia, jog programoje apskritai nėra jokios ideologijos. Taip pat, atkreipia dėmesį parlamento vadovė, iniciatyva buvo parengta praėjusioje kadencijoje, valdant Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungai (LVŽS).

„Programa buvo parengta valdant „valstiečiams“. (…) Iš pono Vėgėlės dažnokai skamba melagingi pareiškimai, tai ir šis nestebina“, – Eltai šeštadienį teigė V. Čmilytė-Nielsen.

„Joje apskritai nėra jokios ideologijos, o yra kalbama apie svarbius vaikams, paaugliams dalykus (…) Ji yra pasirengimo tiems iššūkiams, su kuriais vaikai, paaugliai, suaugę žmonės susiduria gyvenime, programa. Manau, jos nederėtų nei siaurinti iki vienos temos, nei skleisti melagienas“, – akcentavo Seimo vadovė.

Todėl, pažymi V. Čmilytė-Nielsen, ji mananti, kad I. Vėgėlės kritika šiai programai nėra paremta susirūpinimu jaunąja karta, o veikiau yra patogi tema prieš artėjančius prezidento rinkimus.

„Manau, kad tai (kritika – ELTA) yra naudojama savo politiniams keliams į rinkimus tiesti, o ne dėl rūpesčio vaikais ir paaugliais“, – sakė Seimo pirmininkė.

Advokatas I. Vėgėlė TV3 televizijai rugsėjo pradžioje teigė, kad gyvenimo įgūdžių pamokoje septintokai neva turės mokytis, kaip „pasigaminti kontraceptines priemones oraliniam seksui“. ŠMSM sako, kad moksleiviams paruoštoje mokymosi programoje tokio punkto nėra.

Tuo metu praėjusią savaitę socialiniuose tinkluose imta dalintis netikru dokumentu, kuriame buvo rašoma, kad naujojoje gyvenimo įgūdžių pamokoje moksleiviai bus mokomi lytiškumo pagal LGBT ideologijos standartus. Tačiau ŠMSM iškart pranešė, kad socialinėje erdvėje plintantis dokumentas neturi nieko bendro su tikruoju programos turiniu.

Apie programą sklandantys mitai jau paveikė ir kai kurių šalies rajonų mokyklas. Širvintų merė Živilė Pinskuvienė praėjusią savaitę pareiškė, kad, gavus daugybę nerimaujančių tėvų laiškų, nuspręsta, jog rajono mokyklose vaikai nebus mokomi apie lytinius santykius tarp tos pačios lyties asmenų.

ELTA primena, kad nuo šio rugsėjo šalies mokyklose atsiranda nauja pamoka socialinėms-emocinėms kompetencijoms ugdyti. Naujas dalykas įvedamas 5 ir 7 klasėse – po vieną pamoką per savaitę, o 9 klasėje – po 1 pamoką per dvi savaites. Palaipsniui nuo 1 iki 10 klasės šiam dalykui bus skiriama po 1 savaitinę pamoką. Dalykas nebus vertinamas pažymiais.

Kaip anksčiau skelbė ŠMSM, programoje išskirtos keturios pasiekimų sritys: „Savęs pažinimas, kėlimas ir siekimas asmeninių tobulėjimo tikslų“, „Tarpusavio santykių kūrimas ir mokymasis bendradarbiauti“, „Atsakingas elgesys ir pasekmių įvertinimas“, „Asmens, bendruomenės gerovės kūrimas, sveikatos stiprinimas ir saugojimas“.

Programoje įgūdžiai ir gebėjimai ugdomi palaipsniui, kartojant kasmet, pridedant kiekvienam įgūdžio ar gebėjimo mokymuisi ir tobulinimui po vieną plėtojantį, įgūdį įtvirtinantį žingsnį ar skirtingą kontekstą.