Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
Jadvyga BieliavskaŠaltinis: ELTA
Pagal grupės Seimo narių įregistruotą pasiūlymą Saugaus eismo automobilių keliais įstatymui, vietose, kur nėra dviračių tako, šaligatvis galės būti „naudojamas dviračių, motorinių dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių eismui, išskyrus savivaldybės tarybos ar jos įgalioto asmens nustatytose vietose“. Šiuo atveju, kontrolės sušvelninimas būtų netaikomas galingoms elektrinėms judumo priemonėms.
„Seimas užsimojo ne tik apriboti ne didesnės kaip 1 KW galios elektrinių paspirtukų greitį iki 20 km/h, bet juos dar išstumti į gatvę, kur tomis pačiomis juostomis judės automobiliai, autobusai ir sunkusis transportas – tik jau 50 km/h greičiu. Kartu su automobiliais privalės keliauti ir dviratininkai, ir riedlentininkai. Jeigu Seimas priėmimo stadijoje nesustos ir neištaisys esminių projekto spragų, sukurs pavojingą žmonių gyvybei eismo reguliavimą“, – sako A. Bagdonas.
Seimo narys primena analogiją, kai šalyje iki 2014 m. spalio 11 d. buvo draudžiamas dviračių eismas šaligatviais. Transporto kompetencijų agentūros duomenimis, draudimo laikotarpiu eismo įvykiuose žūdavo nuo 18 iki 32 dviratininkų. Leidus dviratininkams važiuoti šaligatviais, jų žūtimi pasibaigusių nelaimių ėmė mažėti. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, pernai eismo įvykiuose žuvo 5 dviratininkai.
Griežtam paspirtukų, dviračių ir kitų mikrojudumo priemonių judėjimo šaligatviais ribojimui Seimas po svarstymo pritarė gegužės 16 d. A. Bagdono teigimu, po paskutinio balsavimo Seime eismo reguliavimo pokyčiai turėtų įsigalioti ne rugsėjo 1 d., kaip numatyta dabartiniame projekte, o nuo kitų metų pradžios, – kad savivaldybės spėtų pasiruošti.