Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Keliaudami po Lietuvą pernai turistai iš užsienio buvo išlaidesni - mūsų šalyje paliko 5 proc. daugiau pinigų nei 2015 m., t.y. 806,4 mln. EUR.
Išankstiniais Valstybinio turizmo departamento skaičiavimais, daugiau nei ketvirtadalį šios sumos sudarė turistų iš tikslinių Lietuvos atvykstamojo turizmo rinkų išlaidos: vokiečiai, britai, norvegai, švedai, prancūzai ir italai 2016 m. mūsų šalyje paliko net 215,7 mln. EUR, t.y. 11,2 proc. daugiau nei 2015 m.
Pasak l.e.p. Turizmo departamento vadovės Indrės Trakimaitės-Šeškuvienės, šiose šalyse kryptingai dirbama tiek su turizmo verslu, tiek su žiniasklaida, organizuojamos reklaminės kampanijos, dalyvaujama turizmo parodose, komunikuojama socialiniuose tinkluose ir jau galima matyti tokios intensyvios turizmo rinkodaros rezultatus.
„Vokietija apskritai yra TOP1 Lietuvos atvykstamojo turizmo rinka - iš jos sulaukiame daugiausia turistų. Atvykusių vokiečių išlaidos pernai augo daugiau nei trečdaliu - 34,8 proc. ir siekė 90,3 mln. EUR, o vidutinės vienos kelionės išlaidos sudarė 445 EUR (+25,3 proc.). Pagal jas Vokietija yra trečioje vietoje - po Kinijos (536,9 EUR (+14 proc.) ir JAV - 448,2 EUR“, - sako I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
Augo be išimties visų tolimųjų rinkų turistų išlaidos Lietuvoje: net 43,5 proc. daugiau išleido kinai (9,9 mln. EUR). Jų vienos kelionės išlaidos pernai buvo didžiausios, t.y. 537 EUR. ketvirtadaliu daugiau nei 2015 m. - turistai iš Izraelio (9,4 mln. EUR). Plačiau pinigines atostogaudami Lietuvoje atvėrė ir japonai (viso išleido 10,7 mln. EUR) bei amerikiečiai (16,6 mln. EUR).
Didžiausią atvykusių į Lietuvą turistų išlaidų dalį sudarė turistų iš Baltarusijos išlaidos - jos pernai siekė net 117,7 mln. EUR. Baltarusai vienos kelionės metu vidutiniškai išleido 298,1 EUR. Beveik penktadaliu padidėjo Rusijos turistų išlaidos - jos siekė 95,8 mln. EUR, t.y. 18,1 proc. daugiau nei 2015 m. Pagal šį rodiklį bei augančią apgyvendinimo įstaigų statistiką galima daryti prielaidą, kad Rusijos rinka atsigauna ir pamažu grįžta į prieškrizinį laikotarpį.
Bendros atvykusių turistų išlaidos apima išlaidas nakvynei, transportui, maistui, pirkiniams, laisvalaikiui ir kt.