Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
R. Šukys © Dmitrijus Radlinskas, alfa.lt nuotr.
Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt
Nuo pirmadienio, sausio 7-osios Užimtumo tarnybos Šiaulių klientų aptarnavimo departamento direktoriaus pareigas pradėjo eiti 52-ejų metų šiaulietis, politikas Raimondas Šukys.
Šiauliečio nuveiktų darbų ir užimtų pareigų sąrašas tikrai ilgas. Teisinį išsilavinimą turintis vyras praktikavo ir kaip teisininkas, ir kaip dėstytojas. 1992–2004 m. R. Šukys buvo VU Teisės fakulteto Civilinės teisės ir civilinio proceso katedros (dab. Privatinės teisės katedra) asistentas. Skaitė paskaitas vartotojų teisių gynimo ir konkurencijos teisės temomis, vedė civilinės teisės seminarus, vadovavo kursiniams ir baigiamiesiems darbams.
1994–1997 m. buvo LR Seimo Ekonominių nusikaltimų tyrimų komisijos patarėjas. 1999–2000 m. LR Vyriausybės kanceliarijos Teisės ir teisėtvarkos departamento patarėjas civilinės teisės klausimais. 2000–2012 m. R. Šukys buvo Seimo narys. 2006-2007 m. LR vidaus reikalų ministras. 2000–2004 m. dirbo VIII Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitete. 2009-2010 m. - LR Seimo Pirmininko pirmasis pavaduotojas, 2010–2012 m. LR sveikatos apsaugos ministras. 2012–2013 m. teisingumo ministro patarėjas. Nuo 2013 m. Seimo kontrolierius.
Šiaulių klientų aptarnavimo departamentui priklauso Šiaulių miesto 1-asis ir 2-asis skyriai, Šiaulių jaunimo užimtumo skyrius, Telšių, Telšių jaunimo užimtumo skyrius, Mažeikių, Joniškio, Kelmės, Pakruojo, Radviliškio, Akmenės, Raseinių, Kėdainių klientų aptarnavimo skyriai, kuriuose dirba 200 darbuotojų.
2018 m. spalio 1 d. Užimtumo tarnyba ir dešimt teritorinių darbo biržų tapo vienu juridiniu vienetu – Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Paslaugas klientams teikia penki klientų aptarnavimo departamentai – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, kurie apima visas šalies savivaldybes.
Optimizavus įstaigos valdymo procesus ir perskirsčius žmogiškuosius resursus, tiesiogiai dirbti su ieškančiaisiais darbo ir darbdaviais pradeda daugiau specialistų.
„Organizaciją keistis skatino kintanti situacija darbo rinkoje, vykstantys migracijos ir imigracijos pokyčiai, naujos Lietuvos darbo biržos ir teritorinių darbo biržų veiklos funkcijos, augantys veiklos valdymo iššūkiai, taip pat klientų lūkesčiai, viešoji nuomonė bei Europos Komisijos ekspertų rekomendacijos. Per pastaruosius metus buvo būtina peržiūrėti įstaigos valdymo, funkcijų ir klientų aptarnavimo procesus ir išsigryninti prioritetines sritis – atsirado naujos į klientų poreikius orientuotos paslaugos, klientų aptarnavimo strategijos ir metodikos, sustiprinta socialinė partnerystė“, – teigia Užimtumo tarnybos direktorė Ligita Valalytė.
Didesnis klientus aptarnaujančių konsultantų skaičius leis sumažinti vienam darbuotojui tenkantį darbo su klientais krūvį iki 30 proc. ir teikti individualesnes paslaugas: atskiriamos paslaugos darbo ieškantiems asmenims ir verslui, atsiranda karjeros konsultantai ir specialistai, dirbantys tik su tam tikromis klientų tikslinėmis grupėmis (pavyzdžiui, jaunimu, neįgaliaisiais, į atsargą išleistais kariais ir pareigūnais). Plečiamas paslaugų paketas: siekiant vykdyti nedarbo prevenciją teikiamos paslaugos dirbantiesiems, kuriamos naujos užimtumo rėmimo priemonės, padedančios greičiau ir lengviau prisitaikyti prie darbo rinkos poreikių ir užtikrinančios galimybę mokytis visą gyvenimą.
Siekiama, kad Užimtumo tarnyboje apsilankęs klientas iš karto gautų jam reikalingą paslaugą, integravimo į darbo rinką procesai būtų orientuoti į greitą ir tvarų įdarbinimą, darbo rinkos analizę. Jau pirmojo vizito metu išsiaiškinama konkreti žmogaus situacija, jo įsidarbinimo galimybės ir lūkesčiai – nustatomas registracijos tikslas (pavyzdžiui, įsidarbinti, mokytis, persikvalifikuoti, kurti verslą), numatomos pagrindinės įsidarbinimo kliūtys (kvalifikacijos neturėjimas, nepaklausi profesija, nepakankama darbo patirtis, mobilumo problemos, sveikatos apribojimai ir kt.). Atsižvelgiant į žmogaus įsidarbinimo galimybes ir lūkesčius, teikiamos aktualios konsultacijos ir reaguojant į situaciją darbo rinkoje ieškomas tvariausias užimtumo sprendimas.
Taip pat siekiant didinti paslaugų prieinamumą ir užtikrinti jų kokybę, stiprinamos klientų aptarnavimo telefonu ir elektroninių paslaugų sritys. Šalies gyventojai, paskambinę trumpuoju informaciniu numeriu 1883, gali greičiau ir paprasčiau sužinoti rūpimą informaciją darbo rinkos klausimais. Norintys užsiregistruoti Užimtumo tarnyboje, tą gali bet kuriuo metu padaryti internetu pasirinkdami jiems patogiausią apsilankymo laiką.
Įvykdyta reorganizacija apima ne tik struktūrinius, su klientų aptarnavimu susijusius pokyčius, bet ir organizacijos vardo bei identiteto keitimą. Naujas organizacijos pavadinimas nusako platesnę organizacijos veiklą – teikiamos ne tik konsultavimo ir tarpininkavimo įdarbinant, bet ir užimtumo rėmimo paslaugos, orientuojamasi į žmogaus užimtumą ir tobulėjimą.
„Šiandien vis daugiau dėmesio skiriama darbo ieškančių asmenų užimtumo galimybių didinimui, padėties darbo rinkoje stebėsenai, vertinimui ir prognozavimui, todėl siekiame tapti atpažįstama kaip karjeros konsultavimo ir kompetencijų formavimo institucija. Užimtumo tarnybos vardas padeda skleisti žinią, kad į mus besikreipusiam žmogui patariame užimtumo klausimais, padedame įgyti reikiamų profesinių įgūdžių ir sėkmingai integruotis į darbo rinką“, – akcentuoja L. Valalytė.