Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Išvados. Gydymo įstaigoms geriausia marketingo strategija – prisivilioti dirbti gerus gydytojus. Gerus ne tik kompetencijos prasme, bet ir santykių su žmonėmis kūrimo prasme. Žmonėms labai reikia gydytojų supratimo, empatijos ir žmogiškumo.
Jurgita KastėnėŠaltinis: Etaplius.lt
Šiaulių universiteto Regionų plėtros institute verslo administravimą studijuojantys studentai atliko tyrimą, siekdami išsiaiškinti, dėl kokių priežasčių žmonės pasirinko, pakeitė ar metė savo pirminės sveikatos priežiūros įstaigą. Paaiškėjo, kad pacientams svarbiausia santykiai su savo gydytoju ir jo kompetencija. Ką dar vertina pacientai, o kas jiems labai nepatinka, komentuoja tyrimo vadovė doc. dr. Evandželina Petukienė.
Pacientai „keliauja“ paskui patinkantį gydytoją
Pernai gruodį verslo administravimą studijuojantys studentai interviu būdu apklausė Šiaulių ir Pakruojo gyventojus – daugiau nei 50 įvairaus amžiaus žmonių nuo 18 iki 75 metų. Pagrindinė tyrimo išvada – pacientams svarbiausi santykiai su gydytoju ir mediko kompetencija. „Todėl gydymo įstaigoms geriausia marketingo strategija – prisivilioti dirbti gerus gydytojus. Gerus ne tik kompetencijos prasme, bet ir santykių su žmonėmis kūrimo prasme. Žmonėms labai reikia gydytojų supratimo, empatijos ir žmogiškumo“, – apžvelgusi tyrimo išvadas, teigia E. Petukienė.
Apklausus žmones ir išanalizavus jų atsakymus, pateikiamos tokios išvados:
Pagrindiniai motyvai, pasirenkant sveikatos priežiūros įstaigą: geri santykiai su gydytoju, jo patikimumas, geri atsiliepimai iš viešumos, artimųjų, draugų, aukšta profesinė kompetencija, malonus ir betarpiškas bendravimas.
Kiti įstaigos pasirinkimo motyvai: medicinos centras yra netoli gyvenamosios vietos, pasitikima administracija, įstaigoje greitas aptarnavimas, o personalas yra malonus.
ep-14.png
Net jei yra nepatogumų, tokių kaip mokama ar per maža stovėjimo aikštelė automobiliui, jo statymas gatvėje, komplikuotas nuvykimas per kamščius, tolimas atstumas, einant pėstute, gydymo įstaiga kitame mieste, ne visada patogios darbo valandos, ilgos eilės pas odontologus ar kitus gydytojus konsultantus, nepakankama kitų gydytojų kompetencija ir bendravimo maniera, vis tiek lojalumas gydymo įstaigai yra didelis.
O jei pacientas apsisprendė pakeisti gydymo įstaigą, tai tik dėl to, kad nesutarė su šeimos gydytoju, nepasitiki gydytojo kompetencija. Taip pat jei paciento netenkino personalo požiūris į darbą, kitur paslaugas gavo greičiau, jam nepatiko medikų darbo organizavimas.
Maždaug pusė apklaustųjų nurodė, kad jie pakeistų gydymo įstaigą tik dėl savo gydytojo. Paprastai, jei gydytojas išeina dirbti į kitą įstaigą, pacientas pereina kartu.
Pasak E. Petukienės, vyresnio amžiaus žmonių pasirinkimą lemdavo tai, kad jie jau daug metų lankosi pas tą patį gydytoją ir pasitiki juo, įstaigoje lankosi seniai. Jaunesnio amžiaus klientų motyvas buvo tas, kad poliklinika arti namų, yra mašinų aikštelė arba šalia autobusų stotelė, nereikia laukti eilėse prie kabineto.
Taip pat buvo pateikiamas klausimas, kas pacientų netenkina gydymo įstaigose. Dažniausiai paminima problema – noras, kad gydytojas priimtų pacientus pagal talonus, o ne gyvos eilės principu. Taip pat įvardyta, kad kai kur yra sunku greitai gauti taloną pas šeimos gydytoją ar kitus specialistus.
Tačiau iš visų išvardytų motyvų pats stipriausias, renkantis pirminės sveikatos priežiūros įstaigą, yra geras, atsakingas ir patikimas šeimos gydytojas.
Labiausiai erzina personalo grubumas
Pacientai apklausų metu apie gautas paslaugas kalbėjo taip:
„Dėl gydymo priekaištų neturėjau, bet nervina, kai dėl kokio nors popieriuko tenka laukti eilėse ilgiau kaip valandą... Ir dar tos močiutės užlenda, nors ir su talonėliu stoviu.“
„Šiaip nieko, mano gydytoja tai labai maloni, bet būna ir grubokų. Reikėtų nemažai pakeisti, ypač skiepų seselę. Štai vaikus skiepijau, tai tokia grubi, kad negaliu patikėti, kaip iš viso čia ją laiko. Na, ir registratorių baisiai nemalonių yra.“
„Baisus registratūros aptarnavimas – kalbėjo pakeltu tonu, labai grubiai. Skambinau gegužės pabaigoje, kad užrašyčiau vaiką pas ortodontą, bet sakė, kad užrašymas birželio 3 d. Iš pat ryto, kad gautume vietą, paskambinau birželio 3 d., tai pasakė bandyti po 90 dienų. Košmaras!!! Kai bandžiau paklausti, kaip viską suprasti, metė ragelį. Paskambinau, vėl kita kalbėjo, vėl pakeltu tonu ir taip pat, nepaaiškinusi nieko, metė ragelį. Ir pasakė: nepatinka – kreipkitės kitur…“