Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Valdas PryšmantasŠaltinis: BNS
Liepos 29-ąją pradėjus paplūdimio pildymą smėliu, iškastu gilinant uosto kanalą, viešumoje pasirodė gyventojų abejonių, ar jis yra švarus, tačiau Algis Latakas sako, kad smėlis yra švaresnis nei paplūdimyje.
„Tikrai jis yra patikrintas keleto kompanijų, gal jis atrodo bjaurus, nes yra su vandeniu, išdžiovinus matytume, kad tai labai švarus smėlis, švaresnis nei šiandien yra paplūdimyje, tyrimai bent jau tą rodo. (...) Tai, kad jis atrodo juodas, yra optinė apgaulė“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje žurnalistams sakė A. Latakas.
Trečiadienį Melnragės bendruomenės paskyroje feisbuke gyventojai skundėsi, kad paplūdimys teršiamas nešvariu smėliu, aplinkosaugininkams priekaištauta „Kaip paaiškinsite, kad plika akimi matosi, jog iš uosto iškastas purškiamas smėlis yra juodas?“.
Direkcija nurodo, kad smėlis Aplinkos apsaugos agentūros specialistų pripažintas tinkamu naudoti povandeniniam pylimui formuoti.
Iš išorinio laivybos kanalo paimtą jūrinį smėlį žemsiurbės pakaitomis purškia maždaug 120 metrų atstumu nuo kranto ir 2-3,5 metro gylyje po vandeniu formuojamas iki 750 metrų pylimas, planuojama, kad darbai tęsis maždaug tris savaites nuo jų pradžios.
Baigus darbus šio pylimo smėlį bangos palaipsniui išmes į krantą, o vėjas nuneš į kopagūbrį ir taip paplūdimys pasipildys smėliu, susidarys palankios sąlygos kopagūbrio regeneracijai, teigiama direkcijos pranešime. Jame nurodoma, kad Aplinkos apsaugos agentūrai atliekant reguliarų Lietuvos krantų pokyčių monitoringą pastebėta, kad krantų ardos procesai ties pirmąja Melnrage yra patys intensyviausi.
Darbus atlieka Belgijos uostų gilinimo ir valymo kompanija „Jan de Nul N.V.“, veikianti pagal jungtinės veiklos sutartį su „Baggerwerken Decloedt en Zoon N.V.“.
Paplūdimio pildymo smėliu vertė atskirai neskaičiuota, tačiau ji galėtų siekti apie 3 mln. eurų, sako uosto vadovas.
„Kiek kainuotų tą smėlį atvežti iki kranto, žinoma tai labai sunku pasakyti, bet vieno kubinio metro iškasimas ir išpurškimas kainuoja apie 17 eurų, tai mes galime skaičiuoti, kiek kainuoja 180 tūkst. kubinių metrų, matome, kad šių darbų vertė galėtų būti apie 3 mln. eurų. Bet nebūtų teisinga jei prilygintume tą sumą tam darbui, nes jeigu ne į krantą, tai tas smėlis būtų išpiltas į jūrą, kaip ir bus pasielgta su gruntu, kuris neatitinka smėlio fizinių charakteristikų“, – žurnalistams sakė A. Latakas.
Direkcija paskutinį kartą Klaipėdos paplūdimius smėliu pildė 2018 metais, ties Giruliais. Pirmojoje Melnragėje anksčiau tai nebuvo daroma.
Uosto kanalo gilinimo darbai kainuos per 37 mln. eurų (su PVM), jie iš dalies finansuojami Europos Sąjungos lėšomis – jų skirta apie 28 mln. eurų.
„Šiuo metu mūsų tikslas – pirmame etape pasiekti 16 metrų, antrame etape – 17,5 metro išoriniame uoste“, – teigė A. Latakas.
Uostas gilinamas siekiant į Klaipėdą pritraukti didesnės grimzlės laivus, kuriuos krovinių pervežimui vis dažniau naudoja laivybos kompanijos.