Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada / Šiaulių oro uosto nuotr.
EtapliusŠaltinis: Pranešimas spaudai
Tokių nedaug ir Europoje
Taip jau istoriškai susiklostė, kad Šiaulių oro uostas visada buvo karinės paskirties, primena įstaigos direktorė Aurelija Kuezada. Ir šiandien pagrindinė infrastruktūra čia priklauso būtent Lietuvos karinėms pajėgoms.
„Tuo jis ir yra specifinis – čia nėra aptarnaujami keleiviai, išskyrus privačiais lėktuvais atskrendančius verslo klasės keliautojus, – pasakoja A. Kuezada. – Tokių oro uostų, kur veiklą vykdytų karinės oro pajėgos su civilinės paskirties dalimi, Europoje nėra daug. Vienas sėkmingiausių šiuo principu gyvuojančių oro uostų būtų Liege oro uostas Belgijoje.“
Po sovietinės kariuomenės išvedimo įkurtos uždarosios akcinės bendrovės „Šiaulių oro uostas“ pagrindinis tikslas buvo aptarnauti oro krovinius, tačiau tuo metu kilimo ir tūpimo tako būklė buvo labai prasta.
Jam rekonstruoti reikėjo milžiniškų valstybės lėšų, tad iki kol tai pavyko padaryti, oro uostas bankrutavo. Tačiau net ir tokia sudėtinga pradžia paženklinti pirmieji veiklos metai, Lietuvai vos atgavus Nepriklausomybę, netapo nuosprendžiu.
Įsitraukia privatus verslas
2003 m. Šiaulių miesto tarybos sprendimu įkurta savivaldybės įmonė „Šiaulių oro uostas“, o jau ateinančiais metais oro infrastruktūrai gerinti imta skirti daug dėmesio, mat 2004-aisiais, Lietuvai tapus NATO nare, oro uoste įsikūrė šio karinio aljanso oro policijos misija.
„Tuo metu pajudėjo ir paties oro uosto veikla, įsisuko veršelių gabenimo projektas kartu su Izraelio krovininėmis avialinijomis (El Al), kuris buvo sėkmingas visą dešimtmetį – iki 2016 m. vasario“, – pirmuosius tvirtus žingsnius pokyčių link mini A. Kuezada.
Tarp pastarojo meto reikšmingiausių įvykių – 2018-aisiais pasirašyta žemės sklypo dalies nuomos sutartis su privačiu investuotoju bendrove „Aviatic MRO“, atnaujinta oro uosto infrastruktūra: išlietas naujas peronas, praplatintas riedėjimo takas, o maždaug prieš dvejus metus investuotojo lėšomis baigtas statyti ir orlaivių remonto angaras, kuriame jau remontuojami orlaiviai.
Šiandien Šiaulių oro uostas dirba įvairiomis kryptims, tačiau didžiausią dėmesį skiria oro krovinių paieškai. Savo ruožtu investuotojas, užsibrėžęs toliau plėsti orlaivių priežiūros, remonto ir kapitalinio remonto (MRO) paslaugas, planuoja statyti naują angarą.
Avialinijoms – idealios sąlygos
„Kadangi esame ir antžeminio aptarnavimo įmonė, be abejo, didelį dėmesį skiriame aptarnavimo kokybei gerinti, mechanizmų priežiūrai, darbuotojų kvalifikacijai kelti“, – pabrėžia A. Kuezada.
Šiaulių oro uostas ne vienu parametru lenkia kitus savo konkurentus. Bene didžiausias jo pranašumas – 3,5 km ilgio kilimo ir tūpimo takas, nepertraukiamai veikiantis 24 val. per parą. Taigi kadangi nėra keleivinių orlaivių, avialinijos nesusiduria su tūpimo ar kilimo planavimo problemomis – oro erdvė yra nuolat atvira.
„Ši rinka yra dinamiška ir konkurencinga, mes taip pat turime du didelius konkurentus – Rygos ir Kauno oro uostus“, – sako pašnekovė, kuri bene didžiausiu šiandienos iššūkiu įvardija krovininio terminalo nebuvimą.
Vadovės teigimu, tebelieka svarbus ir strateginis tikslas – rasti patikimą partnerį oro krovinių segmente, išnuomoti Aviacijos 17 sklypą.
Taps dar labiau matomi
Prie ambicingų įmonės veiklos bei plėtros siekių prisideda ir narystė įvairiose organizacijose. Antai 2022 m. Šiaulių oro uostas tapo Lietuvos aviacijos sektorių vienijančios organizacijos CAVIA nariu.
„Pagrindinis tikslas dalyvaujant asociacijos veikloje – bendros pozicijos aviacijos sektoriaus reglamentavimo nuostatų klausimais užtikrinimas ir nuolatinis bendradarbiavimas su reglamentuojančių institucijų atstovais: Transporto kompetencijų agentūra, Susisiekimo ministerija“, – įvardijo pašnekovė.
Šių metų pradžioje Šiaulių oro uostas taip pat prisijungė prie Tarptautinės krovinių vežimo oru asociacijos (TIACA), kurios pagrindinis siekis ir nauda – plėsti kontaktų ratą, darytis vis labiau matomiems, tapti patikimu partneriu logistikos grandinėje.
„Tikimės, jog tai bus prasminga partnerystė pritraukiant oro krovinius į Šiaulių oro uostą“, – perspektyvomis dalijasi įmonės vadovė A. Kuezada.
Reklama