Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Automobilis / Unsplash
EtapliusŠaltinis: ELTA
Kaip nurodoma pranešime, visiškai naują automobilį šiemet įsigyti planuoja po 6 proc. respondentų Lietuvoje ir Latvijoje ir 4 proc. Estijoje, naudotą, bet ne senesnį nei 5 m. – 10 proc. Lietuvos, 8 proc. Latvijos ir 5 proc. Estijos apklaustųjų. 13 proc. lietuvių, 12 proc. latvių ir 4 proc. estų apklaustųjų ketina įsigyti 5–10 m. senumo automobilį, o atitinkamai 5 proc., 4 proc. ir 2 proc. respondentų – senesnį nei 10 metų.
Dauguma respondentų automobilio šiemet neplanuoja įsigyti (49 proc. lietuvių, 55 proc. latvių ir 73 proc. estų). „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovo Vaidoto Gursko teigimu, įprastai automobilį gyventojai keičia kas 5 metus, todėl toks lietuvių nusiteikimas įsigyti automobilį viršija lūkesčius.
Vis dėlto, nors Lietuvos vartotojų nuomonė apie savo finansus 2024 m. spalį ir lapkritį buvo geriausia per visą rodiklio istoriją, nuo 2001 m., tačiau naujų lengvųjų automobilių registracijų skaičius atsigauna lėtai ir stipriai atsilieka nuo piko, fiksuoto COVID-19 pandemijos metu.
„Nuo pasiekto minimumo 2022 m. vasarą registracijos apimtys pakilo 18 proc., tačiau jos lieka beveik 40 proc. mažesnės nei piko metu. Tikėtina, kad gyventojų norą leisti pinigus tokiems stambiems pirkiniams kaip automobiliai stabdo vis dar aukštas bazinių palūkanų ir kainų lygis šalyje. (...) Valstybės duomenų agentūros ir „Citadele“ banko skaičiavimai rodo, kad 2024 m. lapkritį pirmą kartą registruotų naujų elektromobilių 12 mėn. slankusis vidurkis buvo mažiausias nuo 2023 m. rugsėjo“, – įžvalgomis dalijasi V. Gurskas.
Jis priduria, kad sulėtėjusią naujų elektromobilių rinką gali padėti išjudinti į Baltijos šalis įžengusi elektromobilių milžinė „Tesla“, atidariusi atstovybę Vilniuje, bei Estijoje pradėjusi veikti „BYD“, bet daug priklausys ir nuo elektromobilių infrastruktūros plėtros, pingančių naudotų elektromobilių, o svarbiausias vaidmuo ir toliau teks ekonominei šalies būklei.
Reprezentatyvią Baltijos šalių gyventojų apklausą atliko tyrimų agentūra „Norstat“ 2024 metų gruodį. Internetinės apklausos būdu apklausta mažiausiai po 500 gyventojų nuo 18 iki 74 metų.