Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pexels.com nuotr.
Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt
Tarptautinio komunikacijos tinklo „Havas“ atliktas tyrimas atskleidė, kad kasmet vartotojai prekių ženklams kelia vis didesnius reikalavimus, išlipančius iš kokybės, kainos ar funkcijos rėmų. Paaiškėjo, kad lietuviai net nepastebėtų, jei 90 proc. šiandien esančių prekių ženklų tiesiog išnyktų.
Ketvirtadienį Vilniuje vykusioje vadovų konferencijoje EBIT pristatyti „Havas“ grupės atlikto pasaulinio tyrimo „Meaningful Brands“ (liet. „Prasmingi prekių ženklai“) rezultatai.
Tyrimo metu daugiau nei 350 tūkst. pasaulio vartotojų - iš kurių net 13 tūkst. Baltijos šalyse - vertino rinkoje esančių prekių ženklų prasmingumą. Buvo apžvelgta daugiau nei 1,8 tūkst. pasaulinių prekės ženklų 31 šalyje.
„Havas“ grupės Lietuvoje vadovas Šarūnas Mikelevičius respondentų atsakymuose įžvelgė ne tik geras, bet ir susirūpinti verčiančias tendencijas.
„Mūsų atliktas išsamus visų sektorių tyrimas parodė, kad lietuviams nerūpėtų, jei rytoj rinkoje nebeliktų 90 proc. prekių ženklų. Palyginus su prieš pusantrų metų vykdyto analogiško tyrimo duomenimis, abejingumas prekių ženklams išaugo 2,5 procentinio punkto. Tuo metu vartotojai visame pasaulyje nepasigestų 77 proc. pavadinimų. Tokia Lietuvos gyventojų nuomonė verčia sunerimti“, - sakė Š. Mikelevičius.
Prekių ženklai tyrime vertinami trimis pjūviais - funkcinės vertės (produkto kokybės, kainos, asortimento ir pan.), asmeninės vertės (kaip prekių ženklai padeda taupyti laiką, išmokti kažko naujo ir pan.) ir visuomeninės vertės (prekių ženklų indėlis į darbo vietų kūrimą, ekonomiką, aplinkosaugą ir pan.).
Lietuvos vartotojai iš tarptautinių prekių ženklų labiausiai pasigestų „Google“, „Facebook“, „Microsoft“, „YouTube“, „Swedbank“ ir „Mastercard“, o iš nacionalinių - „Lietuvos pašto“, LRT, LNK ir TV3.
„Swedbank“ ir „MasterCard“ ženklai šalies vartotojams asocijuojasi su kasdienėmis finansinėmis operacijomis, o žiniasklaidos kanalai LRT, LNK ir TV3 daugeliui jų išlieka kasdienių nemokamų pramogų platforma.
„Havas“ tyrime analizuojami ne tik visi sektoriai, bet ir atskirų kategorijų žaidėjai. Telekomunikacijų sektoriuje vartotojai labiausiai pasigestų ir prasmingiausiu mato „Tele2” ženklą. Vaistinių tinklų sektoriuje abiejuose parametruose lyderiauja „Camelia“ prekės ženklas. „Pasidaryk pats“ sektoriuje pirmauja „Senukai“. Tuo tarpu mažmeninės prekybos kategorijoje lyderis nėra vienareikšmis - vartotojai labiausiai pasigestų „Maxima“ ženklo, o kaip prasmingiausią įvertino „Lidl“.
„Meaningful Brands“ - vienas didžiausių tokio pobūdžio pasaulinių rinkos tyrimų, kurį jau dešimtą kartą atliko „Havas Group“.
1835 m. Paryžiuje įkurta „Havas“ grupė - viena iš pasaulinės komunikacijos rinkos lyderių. Grupės įmonėse daugiau nei 100 šalių dirba per 20 tūkst. darbuotojų, apyvarta pernai siekė daugiau kaip 2,3 mlrd. eurų.
„Havas“ grupei Baltijos šalyse priklauso 20 kompanijų, kuriose dirba daugiau nei 250 specialistų, bendra apyvarta praėjusiais metais viršijo 50 mln. eurų.
„Havas“ grupė priklauso pasaulinei korporacijai „Vivendi“, valdančiai „Universal Music Group“, „Canal+ Group“, „Gameloft“, kitas žinomas turinio kūrimo, gamybos ir komunikacijos kompanijas 80 pasaulio šalių, kuriose dirba per 42 tūkst. darbuotojų. Korporacijos apyvarta 2017 m. viršijo 12,4 mlrd. eurų. „Vivendi“ akcijos kotiruojamos Paryžiaus biržoje.
ELTA