Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Asociatyvi A. Rutkausko nuotr.
Reporteris BrigitaŠaltinis: Etaplius.lt
Elektronine bankininkyste naudojasi 90 proc. šalies gyventojų, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) užsakymu atliktas tyrimas. Šis rodiklis per metus ūgtelėjo net 10 proc,. – ekspertų vertinimu, ryškus pokytis sietinas su pandemijos poveikiu, elektroninių paslaugų bei skaitmeninių įgūdžių plėtra.
Naujausias tyrimas taip pat atskleidė, kad beveik 90 proc. gyventojų pasitiki savo banku.
„Atsižvelgiant į tai, kad patikimumas – vienas pagrindinių finansų įstaigos pasirinkimo kriterijų, tai puikus viso sektoriaus kasdienės veiklos įvertinimas“, – sakė Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentė dr. Eivilė Čipkutė.
Paslaugų vartojimo pokyčius ekspertai linkę sieti su tebeaugančiu skaitmeninių kanalų populiarumu. Gyventojų skaitmeninis raštingumas ir sparti nuotolinių finansinių paslaugų plėtra lemia, kad bankai „keliasi“ į kompiuterį ir telefoną.
Palyginimui – 2020-aisiais banko paslaugomis internete naudojosi 80 proc. analogiškoje LBA apklausoje dalyvavusių gyventojų, o prieš penkerius metus, 2017-aisiais, tokių buvo 70 proc.
Fiziniuose bankų skyriuose lankomasi vis rečiau. Pernai banko skyriuje nė karto nesilankė beveik 60 proc. respondentų, 2020-aisiais – 48 proc., 2019-aisiais – 30 proc.
Tuo metu svarbiausi kriterijai renkantis finansų ar kredito įstaigą nekinta jau kelerius metus – gyventojai dažniausiai atsižvelgia į saugumą (85 proc.) ir patikimumą (82 proc.). Beje, pernai reikšmingai išaugo aiškios bei suprantamos finansų įstaigų komunikacijos poreikis, – plečiantis nuotolinėms paslaugoms, jį akcentuoja beveik trečdalis respondentų.
Reprezentatyvų šalies gyventojų tyrimą, kuriuo vertinamas bankų ir kitų finansines bei kredito paslaugas teikiančių verslo subjektų įvaizdis, 2021 m. pabaigoje LBA užsakymu atliko bendrovė „Spinter tyrimai“.
ELTA