Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Wikipedia.org | Kusurija nuotr.
Reporteris ViktorijaŠaltinis: Etaplius.lt
Turistų srautams įtaką daro ne tik jų vartojimo įpročiai, bet ir verslo iniciatyvumas. Pastarojo svarbą puikiai iliustruoja Šakių rajono pavyzdys. Verslui sukūrus kelis žmones masinančius projektus, per pastaruosius metus atvykstančių turistų srautas išaugo net 68 proc. Kaip pastebi turizmo ekspertė Ieva Bernotaitė, unikalūs traukos centrai bei modernus požiūris pagyvina rajono gyvenimą bei suteikia teigiamą impulsą jo ekonomikai.
Turizmo informacijos centro duomenys rodo, kad Šakių rajone pernai apsilankė daugiau nei 139 tūkst. turistų. Palyginimui, 2016 m. šis skaičius tesiekė 82 tūkst. Kaip sako Šakių turizmo informacijos centro vadovė I. Bernotaitė, turistų srautų augimui daugiausiai įtakos turėjo veiklą pradėję regioniniai verslai bei nacionalinės žiniasklaidos dėmesys.
Naujais rajono traukos centrais tapo trys objektai: gastronominis restoranas „Kuchmistrai“, atsinaujinęs Vinco Kudirkos muziejus ir lenktynių parkas „Norlin Racing World“. Skaičiuojama, kad vien šie taškai pernai priviliojo 13 tūkst. lankytojų. Maža to, jie sulaukė ir didelio žiniasklaidos susidomėjimo, o dėl to išaugo turistų srautai ir į kitas lankytinas rajono vietas.
„Naujieji traukos centrai daug investavo į komunikaciją, reklamą, aktyviai dalyvavo parodose. Tokiam staigiam augimui įtakos taip pat turėjo ir pagerėjusi rajono infrastuktūra, naujai sukurtos edukacinės programos bei investicijos į turizmo sektoriaus darbuotojus“, – teigia I. Bernotaitė.
Dažniausiai Šakiuose lankosi turistai iš Lietuvos. Šiek tiek rečiau atvyksta rusai, lenkai, vokiečiai. Daugiausiai žmonių rajonas pritraukia gegužės–rugsėjo mėnesiais. Šiuo laikotarpiu pastebima, jog turistų įpročiai ima keistis - pavieniai lankytojai čia pasilieka visai dienai arba dar ilgesniam laikotarpiui.
Verslas pritraukė skirtingą ir įvairialypį turistų srautą
Turizmo ekspertė pabrėžia, kad šiuolaikiniai verslininkai noriai prisideda prie vietinio turizmo skatinimo bei patys inicijuoja edukacines krašto pažinimo programas. Pavyzdžiui, Šakių vyninės „Vilkenta“ atstovus galima sutikti kiekvienoje didesnėje vyndarių šventėje, gastronomijos parodoje ir didmiesčių mugėse. Vyninė bendradarbiauja ir su „Gulbelės“ įmonių grupe, kuriai priklauso unikalus XIX amžiaus didikų maistą ruošiantis restoranas „Kuchmistrai“, jau tapęs tikru gastronominių turistų traukos centru.
„Verslo investicijos iš esmės atgaivino turizmą Šakių rajone. Tokios vietos, kaip „Kuchmistrų“ kulinarinio paveldo restoranas, puoselėjantis dvaro virtuvės tradicijas, tampa viso regiono vizitine kortele. Jis pritraukia didmiesčių gyventojus ir labiau pasiturinčius žmones iš aplinkinių rajonų“, – dėsto I.Bernotaitė.
Turizmo ekspertė atkreipia dėmesį, kad turistų įpročiai per pastaruosius metus gana smarkiai pasikeitė. Jie nori ne tik pasižvalgyti, bet ir gauti unikalių paslaugų, pramogų.
„Labai svarbu tai, kad verslas noriai prisidėtų prie miestelio renginių, užsiimtų labdara. Pavyzdžiui, „Kuchmistrai“ aktyviai dalyvauja švenčiant tradicines šventes, vaišina žmones savo patiekalais. Tai palieka teigiamą įspūdį ir skatina sugrįžti į šią unikalią vietą“, – įsitikinusi ji.
Labiausiai masina interaktyvūs ir edukaciniai objektai
Kaip teigia I. Bernotaitė, turistai Šakiuose ieško interaktyvaus laisvalaikio, todėl noriai dalyvauja turistinių objektų lankymo programose. Juos ypatingai traukia Zyplių dvaro ansamblis, Gelgaudiškio dvaras, modernus Jaunimo kūrybos ir sporto centras.
Vasarą susipažinti su krašto papročiais, tradicijomis ir istorija norintys svečiai plūsta į festivalį „Beatričės vasaros“, kurio metu lankytojai įtraukiami į pažintinę veiklą dvaruose, muziejuose, o vakare kviečiami į koncertą. Vaikams siūloma programa „Ponaitiška diena pas Zanavykus“, kurios metu moksleiviai stebi vienintelės Lietuvoje cirko mokyklos pasirodymą, o vėliau plaukioja moderniame 25 metrų baseine.
„Daugiausia žmonių pritraukia mūsų programa „Zanavykų užanty“. Jos metu turistus stengiamės ne tik vesti pažintiniais takais, bet ir suteikiame jiems progą susipažinti su krašto kulinariniu paveldu tradicinio krašto vyno degustacijoje“, – pasakoja turizmo ekspertė.
Kaip sako I.Bernotaitė, didelio susidomėjimo kasmet sulaukianti „Zanavykų ragaučiaus“ programa Šakių lankytojus įtraukia į netradicinį krašto pažinimą. Čia žmones pasitinka tradicine šnekta kalbančios moterys ir zanavykiško interjero apsuptyje vaišina senosios virtuvės šedevrais. Šią programą labiausiai pamėgo restorano „Kuchmistrai“ ir kavinės „Kiba“ lankytojai. Tačiau turizmo ekspertės teigimu, šią edukacinę programą senovinių tradicijų ieškotojai gali užsisakyti ir į jų norimą vietą.
„Džiugu, jog didelė dalis atvykstančiųjų stengiasi kraštą pažinti ne tik tyrinėdami jo kultūros, architektūros paveldą. Vis daugiau turistų į Šakius plūsta susipažinti su miestelio tradicijomis ragaujant išskirtinius, autentiškus zanavykų krašto patiekalus“, – komentuoja turizmo informacijos centro vadovė.